امروز: جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ [2024/10/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59467 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر هومن ابیانی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

مجموعه هتل‌های مهر یزد دربافت سنتی یزد قرارگرفته‌اند/ حوزه گردشگری سبب ارزآوری و ارزبری و در نهایت فراهم شدن اقتصاد پایدار می‌شود

خبرایران : دکتر هومن ابیانی مدیرطراز اول هتلداری ایران و جهان گفت : مجموعه هتل‌های مهر یزد از چندین هتل شناسنامه‌دار: فهادان، مهر، لب خندق، مهر خندق و ملک‌التجار تشکیل شده که در بافت سنتی یزد قرار گرفته‌اند. این هتل‌های سنتی به واسطه سرمایه‌گذاری و هزینه سنگین بازسازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
 مجموعه هتل‌های مهر یزد دربافت سنتی یزد قرارگرفته‌اند/ حوزه گردشگری سبب ارزآوری و ارزبری و در نهایت فراهم شدن اقتصاد پایدار می‌شود

دکتر هومن ابیانی مدیرطراز اول هتلداری کشورمان گفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت :  مجموعه هتل‌های مهر یزد از چندین هتل شناسنامه‌دار: فهادان، مهر، لب خندق، مهر خندق و ملک‌التجار تشکیل شده که در بافت سنتی یزد قرار گرفته‌اند. این هتل‌های سنتی به واسطه سرمایه‌گذاری و هزینه سنگین بازسازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.


وی تصریح کرد: صنعت هتلداری شاخه‌ای از اقتصاد است و به قولی شکننده‌ترین حوزه در فضای حال حاضر کشور است، به همین جهت اکثر کشورهای توریستی سعی می‌کنند به ثبات لازم رسیده و پس از آن در حوزه گردشگری و هتلداری برنامه‌ریزی کنند.ما نیز در نظر داریم با سرمایه‌گذاری در خصوص آموزش، نیروهای تحصیلکرده و باتجربه در امر هتلداری بتوانیم گام مثبتی در صنعت گردشگری برداریم.


دکتر ابیانی ابرازداشت: یکی از مهمترین مسائل در هتلداری بحث پذیرایی و خدمات به مسافران است، بطوریکه این خدمات در بین هتل‌های با ستاره‌های ۲ و ۳ و بومگردی متفاوت از هتل‌های ۵ ستاره است و فارغ از هزینه ریالی، تعاریف مربوط به خود را دارد و کم کم یکسری از هتل‌هایی که نظارت کمتری بر آنها می‌شد، در رقابت با هتل‌های پیشرفته قرار گرفتند و پرسنل خوب جذب صنایع دیگر شدند و سایر پرسنل نیز بدون لیدر باقی ماندند.


وی ادامه داد: امروزه آموزش بیش از هرچیز برای ما اهمیت دارد و مورد دیگر حفظ منابع انسانی و خدماتی است، از سوی دیکر با توجه به اینکه کشورمان در حال توسعه است، در حوزه انرژی نیاز به حمایت و اصلاح قوانین از سوی دولت و بانک‌ها داریم و می‌بایست درآمد با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد و معمولاً افرادی که در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند، بازگشت سرمایه به کندی صورت می‌گیرد، در حالیکه در سایر صنایع بازگشت سرمایه سریع‌تری داریم و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارند.


دکترابیانی اضافه کرد: حوزه گردشگری سبب ارزآوری و ارزبری و در نهایت فراهم شدن اقتصاد پایدار می‌شود، از سوی دیگر باعث تقویت ۱۱ شغل بصورت مستقیم و هزاران شغل بصورت غیر مستقیم می‌گردد.در روستاها نیز موجب درآمدزایی برای روستاییان  می‌گردد، ولی متاسفانه هنوز نگاه ویژه‌ای برای توسعه به این صنعت نشده است. ما در مجموعه هتل‌های مهر سعی کرده‌ایم تا پرسنل آموزش دیده را جذب کنیم و برای آموزش و تخصص بیشتر اساتید مجربی را دعوت کرده‌ایم.


وی بیان داشت: با توجه به تاریخی بودن بنا هزینه استهلاک بیشتر است و به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.تمامی اتاق‌های قدیمی هتل داستان‌های زیبای خود را دارد و به همین دلیل نیاز است تا مهمان‌های هتل با این داستان‌ها آشنا شوند و فضای این قبیل هتل‌های قدیمی و سنتی خدمات مختص خود را دارد و تلاش ما همواره بر این بوده که رضایت مهمان‌ها را فراهم کنیم و برای ارائه خدمات بیشتر برای رفاه حال مهمان‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.


دکترابیانی اضافه کرد: اصولاً در کشورهای پیشرفته در مناطق ریشه‌دار و قدیمی آموزش‌های تخصصی برای پرسنل برگزار می‌کنند و معمولاً از جایی استخدام می‌شوند که بتوانند آموزش را از پایه آغاز کرده و با کار در محیط، تجربه کافی را کسب کنند و میزبانی فاخری از مهمان‌ها داشته باشند.


وی ادامه داد: تلاش ما در گروه هتل‌های مهر بر این است که رضایت تمامی مهمان‌ها خصوصاً مهمان‌های خارجی را بدست آوریم، چرا که دیدن فضاهای سنتی و فرهنگ بومی برای توریست‌ها جذابیت بالایی دارد.همچنین، سعی می‌کنیم تا با مهمان‌های خارجی از طریق یک شناخت قبلی ارتباط برقرار کنیم، به همین دلیل قبل از ورود توریست‌ها اطلاعاتی در مورد فرهنگ بومی و کلمات کلیدی رایج در زبانشان را آموزش می‌بینیم تا بتوانیم با مهمان‌ها ارتباط موثری برقرار کنیم.

وی در خصوص بومگردی‌های ضعیف اظهار داشت: سالیان سال است که اسناد استانداردسازی  فضاهای گردشگری مصوب شده و توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تلاش شده تا ارتقاء سطح کیفی پذیرایی در سطح ایده‌آل ایجاد شود.


دکترابیانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه بومگردی فضاهایی وجود دارد که خارج از قوانین کشوری اقدام به پذیرش مهمان می‌کند و گاهاً بدلیل عدم آگاهی و شناخت کافی و صرفه‌جویی اقتصادی، نمی‌توانند خدمات مناسبی به مهمان ارائه کنند، ولی داشتن تجربه در این خصوص می‌تواند کمک‌های شایانی به جذب گردشگر کند.ما در مجموعه هتل‌های مهر سعی می‌کنیم تا براساس قوانین هتلداری و چارچوب‌های پذیرایی اقدام به جذب گردشگر کرده و آئین‌نامه‌ها و استانداردهای لازم را به پرسنل آموزش می‌دهیم تا بتوانیم در نهایت رضایت مهمان‌ها را کسب کنیم.


وی درپایان سخنان خود گفت : طبیعی است که تمامی هتل‌های ایران ضعف‌های خاص خود را داشته باشند، که می‌طلبد فضاهای آموزشی برقرار باشد تا نیروهای آموزش دیده جذب محیط شوند و با تجربه اندوزی در فضای هتل بتوانند در جهت جذب گردشگر اقدام کنند و انتظارات مهمان‌ها را برآورده کنند و همچنین، با توجه به استقبال گردشگرها از شهر یزد در ایام نوروز، مسافران می‌بایست از اواخر بهمن ماه نسبت به رزرو اتاق در هتل اقدام کنند.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب