امروز: یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59931 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بکارگیری تمام توان در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت ویژه تشکر می‌ کنم

خبرایران : معاون وزیر صمت گفت: باید از شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت ویژه تشکر کنم که در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت جهادی در کنار ما بودند و تمام توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن نگرانی‌های مردم به میدان آوردند.
از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بکارگیری تمام توان در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت ویژه تشکر می‌ کنم
به گزارش خبرایران از روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سه مرحله از توزیع ضربتی روغن خوراکی به پایان رسید و مرحله چهارم آغاز شد.
علیرضا شاه‌میرزایی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، توزیع ضربتی روغن خوراکی با همکاری شرکت‌های پخش در چهار مرحله آغاز شد که سه مرحله‌ آن به صورت موفقیت‌آمیز به پایان رسید و مرحله‌ چهارم آن در حال انجام است. در واقع ما از شرایط حاد کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌ها عبور کرده‌ایم.
وی افزود: با اجرای این مراحل، مشکلات به وجود آمده در توزیع روغن خوراکی که در روزهای نخست اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها پیش آمده بود تا ۹۰ درصد رفع شد و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که شرکت‌های پخش به حداقل ۹۰ درصد از خرده‌فروشی‌ها برای فروش روغن مراجعه کرده‌اند و واحدهای صنفی‌ای که خرید نکرده‌اند، خودشان نخواسته‌اند.
معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به این‌که خرده‌فروشی‌های مرتبط با طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بیش از ۵۰۰ هزار واحد هستند، اعلام کرد: به علت خرید بیش‌تر مردم در روزهای پیش از اجرای طرح و عرضه‌ کم‌تر، کمبود کالاهایی مانند روغن در فروشگاه‌ها جدی بود؛ اما در طرح توزیع ضربتی به سرعت توانستیم این کمبود را جبران کنیم.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در مراحل نخست این طرح گفت: در مرحله نخست، توزیع سریع روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مورد توجه قرار دادیم که در دو روز به سرعت بیش از ۶۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دارای روغن خوراکی برای فروش بودند؛ مرحله دوم، مانع‌زدایی از شرکت‌های پخش بود که با همکاری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، این مرحله نیز با موفقیت انجام شد و اختلاف نظرها وتفسیرهای متفاوتی که در مورد مفهوم احتکار، ترکیب کالاهای پایه و کالاهای دارای ارزش افزوده و همچنین چگونگی درج قیمت بر روی کالا بود، رفع شد و موانعی که از سوی دستگاه‌های نظارتی در مسیر پخش سریع کالا ایجاد شده بود برداشته شد.
شاه‌میرزایی ادامه داد: همچنین در مرحله سوم اجرای طرح، نرخ توزیع مویرگی در خرده‌فروشی‌ها به سه برابر وضعیت عادی رسید و حتی از شرکت‌های پخش که در حوزه روغن فعالیت نمی‌کردند خواستیم که در این طرح کمک کنند و شرکت‌های پخش روغن نیز در قالب عملیات ضربتی، حجم فعالیت خود را افزایش دادند.
معاون وزیر صمت از اصلاح درصدهای سود شرکت‌های پخش و خرده‌فروشی‌ها به عنوان مرحله چهارم اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی نام برد و تصریح کرد: در مجموع باید از شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت ویژه تشکر کنم که در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت جهادی در کنار ما بودند و تمام توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن نگرانی‌های مردم به میدان آوردند.
وی درباره خبر منتشر شده درخصوص درخواست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای جابه‌جایی اختصاص ارز کالاهای اساسی از ارز ترجیحی به ارز نیمایی نیز توضیح داد: این جابه‌جایی در سامانه اعمال شده است و واردکنندگان کالاهای اساسی مانند روغن از فردا می‌توانند از ارز نیمایی استفاده کنند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب