خبرایران : مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه با حضور در استودیوی رادیو تهران و برنامه " پل مدیریت "، به پرسش های کارشناس برنامه و همچنین شهروندان تهرانی پاسخ گفت.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، مهندس ملک جعفریان در این برنامه رادیویی با بیان اینکه شبکه مخابراتی، زیرساخت ارتباطی کشور بشمار می رود و عمده ارتباطات میان سازمانها، دستگاه های خدمت رسان و بخش های تجاری و غیره بر پایه استفاده از شبکه امن مخابراتی در جریان است، گفت: طی سال های اخیر شاهد تحولات متعددی در زمینه خدمات غیرحضوری، ظهور و بروز پلتفرم های متعدد برای انجام تراکنش های بانکی، خرید های اینترنتی، گسترش مقوله آموزش، ثبت نام های اینترنتی نظیر کنکور در شبکه اینترنت و انواع خدمات هستیم، که همگی بر بستر شبکه زیرساخت مخابراتی محقق شده است.
وی با تشریح روند گسترش سرویس های مخابراتی در دوران قبل از کرونا و پسا کرونا افزود: اگر چه از قبل، آمادگی کامل برای ارایه سرویس ها وجود داشت، اما بروز کرونا موجب شد تا مردم گرایش بیشتری به استفاده از خدمات مخابراتی غیر حضوری داشته باشند و می توان گفت این اتفاق، 10 سال حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات را پیش برد.
مدیر مخابرات منطقه تهران در ادامه افزود: سایر اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده خدمات ارتباطی، با استفاده از شبکه مخابرات به ارایه خدمت مشغولند و مخابرات حداکثر همکاری و تعامل را با سایر سازمان ها و استفاده کنندگان متعدد از بستر ارتباطی دارد، به نحوی که می توان گفت شرکت مخابرات فضای مناسبی را برای استفاده تمامی اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات فراهم کرده است.
مهندس ملک جعفریان با اشاره به تاکیدات و حمایت های وزارت ارتباطات از شرکت مخابرات و سایر اپراتورها، نقش و اهمیت ارتباطات مبتنی بر شبکه مخابرات را به مثابه اکسیژن برای جامعه توصیف کرد، که بدون آن روند زندگی در تمام عرصه ها مختل می شود و در این باره گفت: تا زمانی که کمبود اکسیژن را احساس نکرده باشیم، قدر و اهمیت آن برای ما ملموس نیست و به محض بروز محدودیت، شاهد مختل شدن اوضاع خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نگهداری از تجهیزات مخابراتی برای تامین و برقراری ارتباطات مستمر و امن در پایتخت ایران اسلامی، نیازمند هزینه هنگفتی است، گفت: پرداخت بموقع هزینه های تلفن ثابت توسط مشترکین از طریق شماره تلفن 2000 و پنل " مخابرات من " در سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir بهترین روش پرداخت است و در کوتاه ترین زمان، پرداختی مشترک در سامانه های مخابرات ثبت می شود.
شایان ذکر است مهندس ملک جعفریان در برنامه پل مدیریت رادیو تهران به پرسش های شهروندان استان تهران که از طریق تماس تلفنی و پیامکی پیرامون مسایل مخابراتی مطرح شد، پاسخ گفت و راهکارهای حل مشکلات مطروحه را به سمع شنوندگان این برنامه رسانید و افزود: شهروندان می توانند برای اعلام خرابی تجهیزات منصوبه در سطح شهر و یا سایر مشکلات مخابراتی با سامانه ارتباط مردمی مخابرات منطقه تهران به شماره ۲۰۲۱ تماس بگیرند.