امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60944 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معرفی سیستم‌های کمک راننده در خودروی لاماری ایما هیبرید

خبرایران : سیستم کمک راننده خودرو جزو یکی از موارد اصلی و بسیار مهمی است که امروزه در خودروهای مختلف و به خصوص در خودروهای لوکس و جدید وجود دارد. این سیستم به رانندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند بهتر و راحت‌تر رانندگی کنند و همین موضوع می‌توان موجب شود تا افراد از رانندگی لذت ببرند.
معرفی سیستم‌های کمک راننده در خودروی لاماری ایما هیبرید

خودروی لاماری ایما هیبرید جزو یکی از خودروهای بسیار لوکس و مجهز در این روزها است که به امکانات و آپشن‌های بسیار متعددی مجهز شده است. ما در ادامه قصد داریم به بررسی سیستم‌ کمک راننده خودرو لاماری بپردازیم.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

 

انواع سیستم‌های کمک راننده هوشمند

به طور کلی در زمینه سیستم کمک راننده خودرو می‌توان دو نوع سیستم مداخله‌گر و آگاه کننده را برای سیستم‌های کمک راننده در نظر گرفت. سیستم‌های آگاه کننده زمانی که یک موقعیت خطرناک و مستعد به حادثه را تشخیص می‌دهند، راننده را آگاه می‌سازند.

این هشدارها می‌توانند به صورت (با استفاده از صدای انسان و یا بوق هشدار دهنده) و یا به صورت ارتعاشی باشند. در واقع سیستم رادار خودرو جزو یکی از سیستم‌های کمک راننده خودرو محسوب می‌شود. در روش ارتعاشی نیز بخشی از فرمان و یا صندلی و یا کل آن به ارتعاش در می‌آیند.

روش ارتعاشی تأثیر بسیار زیادی در آگاه‌سازی راننده دارد، اما ممکن است در برخی از مواقع برای راننده ناخوشایند باشد و یا حواس او را پرت کند. سیستم‌ها مداخله‌گر علاوه بر اینکه به راننده هشدار می‌دهند، در شرایط‌های خاص در رانندگی نیز دخالت می‌کنند. این سیستم‌ها در زمان‌های خطرناک که راننده نمی‌تواند وضعیت را کنترل کند به کمک راننده می‌آیند و تا حدود زیادی از بروز حادثه جلوگیری می‌کنند.

به طور کلی خطاهایی که موجب بروز سوانح رانندگی می‌شوند، خطاهای تشخیصی، تصمیم گیری و عملکردی هستند. خطاهای تشخیص مانند حواس پرتی و خطاهای تصمیم گیری مانند رانندگی با سرعت بیش از حد، تأثیر بیشتری در به وجود آمدن تصادفات رانندگی دارند و سیستم‌های آگاه کننده به بررسی این موضوعات می‌پردازند. از سوی دیگر نیز خطاهای عملکردی مانند کنترل مناسب وسیله بسیار مهم است و سیستم‌های مداخله‌گر نیز به دنبال رفع این مسائل هستند.

 

آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید

در موارد زیر می‌توانید با آپشن‌ها و امکاناتی که رانندگی با خودروی لاماری ایما هیبرید راحت‌تر ساخته‌اند و میزان بروز تصادفات رانندگی با این خودرو را به حداقل ممکن رسانده‌اند، آشنا شوید:

لاماری ایما هیبرید

 

صندلی برقی راننده و شاگرد

صندلی برقی جزو یکی از مهم‌ترین آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید محسوب می‌شود که تولیدکنندگان به منظور افزایش راحتی رانندگان در حین رانندگی آن را طراحی کرده‌اند؛ چراکه سهولت و امنیت در رانندگی تا حد زیادی به صندلی خودرو بستگی دارد.

در صندلی‌های دستی به طور معمول راننده سرعت و تمرکز کافی برای پوزیشن‌های مختلف را ندارد. این درحالی است که در خودروهایی که صندلی برقی وجود دارد، راننده می‌تواند تنها با فشردن یک دکمه، صندلی خود را همان طور که می‌خواهد تنظیم کرده و صندلی خود را در جهات جلو، عقب، بالا و پایین هدایت کند.

از مزایای این آپشن بسیار خوب در خودروی لاماری ایما هیبرید می‌توان به راحتی، سرعت و دقت اشاره کرد. توجه داشته باشید که وجود این نوع صندلی در این خودرو، کیفیت رانندگی را افزایش داده است. با وجود این صندلی دیگر افراد مجبور نیستند تا وقت زیادی را جهت کنترل صندلی صرف کنند و در اثر هواس پرتی با تصادفات رانندگی مواجه شوند.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

 

دوربین ثبت وقایع

دوربین ثبت وقایع یا دش کم نیز جزو یکی دیگر از آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید محسوب می‌شود که می‌توان آن را یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این خودرو لوکس دانست. دش کم یا دوربین ثبت وقایع در حقیقت یک نوع دوربین خاص است که تصاویر و ویدیوهای جاده‌ای را ضبط می‌کند و وظیفه دارد تا تصاویر و محتوایی را که ضبط کرده است را ذخیره کند.

این نوع دوربین معمولا در بخش عقبی و جلویی و گاهی نیز در دیگر قسمت‌های خودرو قرار می‌گیرد و می‌تواند تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بسیار بالا ضبط و ذخیره کند.

لاماری ایما هیبرید

 

گرم و سردکن صندلی راننده

گرمکن صندلی یکی دیگر از امکانات خوب خودروی لاماری ایما هیبرید است که همواره کیفیت رانندگی با این خودرو را بهبود بخشیده است. اگرچه این مورد در گذشته جزو امکانات لوکس یک خودرو بود، اما این روزها به یک آیتم فوق العاده پرطرفدار تبدیل شده است.

آپشن گرم کن و سرد کن معمولا به صورت فابریک در خودروی لاماری ایما هیبرید قرار گرفته است و می‌تواند دمای صندلی را تا حد مشخصی گرم و یا سرد کند. این آپشن را می‌توان جزو یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آپشن‌های خودروی لاماری دانست؛ چراکه به راننده این امکان را می‌دهد تا در شرایط مختلف بتواند دمای صندلی را بر اساس دمای بدن خود تنظیم کند.

 

سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث

از دیگر قابلیت‌های ویژه و به خصوص خودروی لاماری ایما هیبرید می‌توان به سیستم مولتی مدیا اشاره کرد که از طریق آن می‌توانید به تلفن همراه خود وصل شوید. یکی از ویژگی‌های خاص این سیستم، اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث است. در این روش شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به تلفن همراه، تماس تلفنی برقرار کنید. علاوه بر این مورد، رانندگان در این روش می‌توانند آهنگ‌های مورعلافه خود را با استفاده ار سیستم مولتی مدیا پخش و کنترل کنند.

 

آینه‌های جانبی برقی

آینه‌های جانبی برقی جزو بهترین آپشن‌هایخودروی لاماری ایما هیبرید به حساب می‌آیند که همواره لذت رانندگی با این خودرو را برای رانندگان افزایش داده‌اند. این نوع آینه‌ها، کنترل‌هاب مجرا و یا دکمه‌های به خصوصی دارند که با فشردن آن‌ها می‌توانید آینه‌های را در جهت‌ها و موقعیت‌های مختلف تنظیم کنید. این نوع آینه‌ها به طور معمول در خودروهای لوکس یافت می‌شوند. ، بنابراین وجود این آینه در خودروی لاماری ایما هیبرید دلیلی بر لوکس و مجهز بودن این مدل خودرو است.

 

انتخاب حالت رانندگی

از دیگر آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید می‌توان به سیستم انتخاب حالت رانندگی اشاره کرد. این سیستم به راننده این امکان را می‌دهد تا درجه لغزش چرخش را بر اساس نوع و سطح جاده تغییر دهد. بدین صورت چسبندگی پایدار لاستیک این مدل خودرو تضمین خواهد شد. این سیستم بسیار خوب، رانندگی بدون تکان و آرامی را برای رانندگان به خود می‌آورد.

 

صفحه کیلومتر تمام دیجیتال

صفحه کیلومتر تمام دیجیتال یکی از بهترین آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید محسوب می‌شود که می‌توان آن را پیشرفته‌ترین نوع صفحه کیلومتر دانست. خوب است بدانید که این آپشن به طور معمول در تمامی خودروها داخلی پیدا نمی‌شود و تنها خودروهای بسیار لوکس مانند خودروی لاماری ایما هیبرید دارای این آپشن هستند.

در نظر داشته باشید که این نوع صفحه نمایش، در واقع اطلاعات بسیار خوب و مفیدی را ارائه می‌دهد. خوب است بدانید که این نوع صفحه نمایشگر مانند دیگر صفحه‌های نمایش نیست و عقربه ندارد. در صفحه نمایش دیجیتالی، اطلاعات به روش‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند.

به عنوان مثال سطح سرعت و یا دور موتور را با مقدار عددی و یا کادر پرشونده نمایش می‌دهد. از سوی دیگر نیز اطلاعات آماری و هشدارها را نیز به صورت جلوه‌ها و اشکال خاص به نمایش می‌گذارد. این موضوع موجب می‌شود تا انتقال اطلاعات به صورت سریع‌تر و بهتری صورت گیرد.

lamari

lamari

 

 

تیغه برف پاک کن ژله‌ای

تیغه برف پاک کن ژله‌ای جزو یکی دیگر از آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید به شمار می‌آید. این نوع برف پاک جزو یکی از جدیدترین و بهترین انواع برف پاک کن‌ها در این روزها است. این نوع برف پاک‌کن‌ها سطح مسطحی دارند و با تکنولوژی جذاب خود در حال تبدیل شدن به یکی از استاندارها در وسایل نقلیه جدید هستند.

تیغه‌های برف پاک کن ژله‌ای از مواد پلاستیکی مقاوم و نرم ساخته می‌شود و از جنس سیلیکون است. به همین دلیل در برابر سرما و گرما مقاومت بسیار خوب و طول عمر بالایی دارد. این مورد را می‌توان اصلی‌ترین تفاوت تیغه برف پاک کن ژله‌ای و معمولی دانست. استفاده از این نوع تیغه به افرادی که دائما در حین رانندگی در هوای بارانی هستند، توصیه می‌شود.

 

 

صفحه نمایشگر لمسی

از دیگر سیستم‌ کمک راننده خودرو لاماری ایما می‌توان به صفحه نمایشگر لمسی اشاره کرد. مانیتور این نوع خودرو، صفحه نمایشگر لمسی دارد و شما می‌توانید به راحتی و با لمس انگشتتان روی این نمایشگر، مانیتور خودرو را کنترل کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به بدون نیاز به دکمه‌های فیزیکی و به آسانی، از طریق لمس صفحه نمایشگر، به امکانات و منوهای مانیتور دسترسی پیدا کنید.

قیمت لاماری هیبریدی

 

استارت دکمه‌ای

استارت دکمه‌ای را می‌توان یکی از آپشن‌های خودروی لاماری ایما هیبرید دانست. استارت دکمه‌ای در واقع سیستمی است که اگر روی خودرو نصب شود، دیگر نیازی نخواهد بود که برای روشن کردن خودرو از سوئیچ استفاده کنید. در این سیستم، به جای مغذی سوییچ، دکمه استارت قرار گرفته است که با استفاده از این دکمه می‌توانید خودرو را روشن و یا خاموش کنید.

 

 

جمع‌بندی

سیستم کمک راننده خودرو امروزه به یکی از بهترین سیستم‌های خودرو تبدیل شده‌اند که ایمنی در رانندگی را افزایش داده‌اند و میزان تصادفات رانندگی را نیز پایین آورده‌اند. خودروی لاماری ایما هیبرید جزو یکی از جدیدترین خودروها در این روزها است که به سیستم کمک راننده خودرو مجهز شده است. در این بخش تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در مورد این سیستم و آپشن‌های این مدل خودرو در اختیار شما قرار دهیم، امیدواریم که مفید بوده باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب