امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 61668 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بررسی لاماری ایما برقی

خبرایران : لاماری ایما یکی از محبوب‌ترین کراس ‌اوورهای چینی در کشورمان به‌حساب می‌آید که به‌واسطه طراحی جذاب و عملکرد فنی مناسب مورد استقبال بخش زیادی از مشتریان خودروهای چینی قرار گرفته است. پس از عرضه نسخه‌های بنزینی و هیبریدی، حالا شرکت آرین موتور نمونه کاملاً برقی این خودرو را به نمایشگاه شیراز ۱۴۰۳ آورده است تا کماکان شاهد عرضه نسخه‌های جدید این شاسی‌بلند شهری محبوب در کشورمان باشیم.
بررسی لاماری ایما برقی

 در ادامه به بررسی لاماری ایما EV در وب‌سایت خبری پیشرانه می‌پردازیم تا با این خودرو برقی جدید بازار کشور بیشتر آشنا شوید.

 

مشخصات فنی لاماری ایما برقی

لاماری ایما برقی توان موردنیاز خود را از یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر دریافت می‌کند. انرژی موردنیاز این موتور نیز از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۸۶ کیلووات ساعت تأمین می‌شود که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود روی خودروهای برقی به شمار می‌رود و در چرخه استاندارد می‌تواند پیمایش حدود ۶۳۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای لاماری ایما EV فراهم کند.

مدت‌زمان لازم برای شارژ این باتری توسط برق خانگی حدود ۱۵ ساعت برآورد می‌شود، اما می‌توان ظرف ۳۷ دقیقه بخش زیادی از این باتری را توسط شارژرهای سریع، شارژ کرد. سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب مالتی‌لینک، مزایای مثل هندلینگ نسبتاً مطمئن، چسبندگی مناسب و کیفیت سواری تا حدودی نرم را به این کراس‌اوور برقی خواهد بخشید.

 

بررسی طراحی لاماری ایما برقی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اصل و اساس اتاق این خودرو تغییرات بنیادگرایانه نسبت به مدل بنزینی لاماری ایما نداشته است، اما نمای جلو کاملاً تغییر کرده و با جلوپنجره یکپارچه مزین به الگوی لانه‌زنبوری و طرح کاملاً متفاوت چراغ‌های دیلایت همراه شده است. نمای جلو طوری طراحی شده است که به نظر می‌رسد از چهره یکی از پرندگان اساطیری یعنی هما الگوبرداری شده باشد؛ البته اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست نیست، اما ظاهراً شباهت‌هایی بین این دو دیده می‌شود.

طراحی نمای جانبی همان استایل لاماری ایمای بنزینی را به نمایش می‌گذارد و در نمای عقب نیز برخی جزئیات روی سپر متحول شده است تا درمجموع یک ظاهر مدرن و امروزی برای لاماری ایما EV رقم بخورد.

متأسفانه طراحی داخل کابین نسبت به نمونه هیبرید خیلی متمایز به نظر نمی‌رسد و همان داشبورد و سایر ادوات موجود در کابین لاماری ایما هیبرید در نمونه برقی هم به کار گرفته شده است.

سطح کیفی متریال تقریباً در حد متوسط قرار دارد و فضای کافی برای حضور ۵ سرنشین بزرگ‌سال در کابین لاماری برقی وجود دارد. البته صندوق‌عقب این خودرو حدود ۴۸۰ لیتر ظرفیت ارائه می‌دهد که کمی بزرگ‌تر از حجم صندوق پژو ۴۰۵ است و گرچه در این کلاس کمی کوچک برآورد می‌شود، اما ۴ تا ۵ چمدان مسافرتی نسبتاً بزرگ را می‌توان درون آن جا داد.

لاماری ایما برقی

 

امکانات لاماری ایما EV

خوشبختانه با توجه به افزایش سقف ارزی قیمت خودروهای وارداتی برقی، لاماری ایما EV می‌تواند با امکانات بسیار متنوع و سطح اول، چه ازلحاظ ایمنی و چه ازنظر رفاهی در بازار ایران عرضه شود. بر همین اساس، لاماری برقی دست‌پر به کشورمان می‌آید و آپشن‌های متعدد رفاهی و ایمنی در اختیار کاربران خود می‌گذارد. ازجمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین امکانات لاماری ایما EV می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمز پارک برقی اتوهلد، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم تشخیص بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، کروز، کنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، دستیار کمکی تغییر لاین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم کمکی خودکار تنظیم آینه در حرکت‌به‌عقب

نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دیلایت اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، سانروف پانورامیک و…

 

رقبای لاماری ایما EV در ایران

لاماری ایما برقی در یک کلاس پرطرفدار حاضرشده و در صورت گسترش حضور خودروهای برقی در بازار کشور، قطعاً حریفان زیادی برای آن در میدان قد علم خواهند کرد. در حال حاضر می‌توان به خودروهایی همچون نبکا ET5، هوندا وزل برقی، فولکس‌واگن ID.4 و… را نزدیک‌ترین رقبای لاماری برقی در ایران دانست. البته قطعاً محصولات از برندهای معتبر خواهان بیشتری دارند و لاماری ایما EV به‌راحتی نمی‌تواند با آن‌ها به رقابت بپردازد.

لاماری ایما EV در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ به نمایش درآمده است و عرضه آن در کشور احتمالاً طی امسال رسماً آغاز خواهد شد.

 

 

مشخصات فنی

موتور برقی
ظرفیت باتری ۸۶ وات ساعت
تعداد موتور ۱ عدد
توان موتور ۱۵۰ کیلووات ساعت
برد مفید ۶۳۰ کیلومتر
حجم موتور لیتری
تنفس موتور برقی
انتقال نیرو گیربکس مخصوص خودروهای برقی
حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر
جعبه دنده تک سرعته مخصوص خودروهای برقی
شتاب ۰ – ۱۰۰ ثانیه
   
   

 

موارد ایمنی

ترمز پارک برقی اتوهلد، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم تشخیص بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، کروز، کنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، دستیار کمکی تغییر لاین

 

 

ویژگی های رفاهی

تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم کمکی خودکار تنظیم آینه در حرکت‌به‌عقب، نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دیلایت اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، سانروف پانورامیک و…

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب