امروز: پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 62488 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

میثاق شیرخوارگان منطقه ۱۹ با شهید خردسال کربلا

خبرایران : همزمان با نخستین جمعه ماه محرم اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی(ع) همراه با نوای لالایی علی اصغر (ع) در بیش از 10 نقطه از مساجد، حسینه ها، امام زادگان و هیئت های مذهبی منطقه 19 برگزار می شود.
میثاق شیرخوارگان منطقه ۱۹ با شهید خردسال کربلا

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، تورج فرهادی شهردار منطقه افزود: شیرخوارگان منطقه 19 همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم و در همنوایی با شهید شش ماهه دشت کربلا در کنار مادرانشان، گردهم آمده و به یاد طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عزاداری می کنند.
او ادامه داد: این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت، فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت در بیش از 10 نقطه از منطقه برگزار می شود.
به گفته این مسئول مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه در مساجد سیدالشهداء شهرک های بستان و فرهنگیان، فاطمی و حسینیه ائمه اطهار (ع) در ناحیه یک، حسینیه های انصار الحسین (ع)،  مکتب العباس (ع) و مسجد 14 معصوم (ع) در ناحیه دو، مسجد مقدس، هیئت ولایت عشق و مدرسه آزادگان اسلام در ناحیه سه، مقبره شهدای بوستان گلریز و آستان مقدس امام زاده علی اکبر (ع) در ناحیه چهار و مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک رسالت ناحیه پنج و ... برگزار می شود.
ضمن اینکه در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی می کنند و مادران عزادار حسینی با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی خواهند داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب