خبرایران : مدیرکل هتل هما بندرعباس گفت:در حوزه گردشگری با چالشهای بیشماری روبرو هستیم و آنچه که در کلاس درس ارائه میدهیم با واقعیت های عینی تفاوت بسیار دارد.
سیدفرخ میرشاهزاده مدیرکل هتل همابندرعباس درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: هتل همابندرعباس یکی از مجموعههای منحصربفرد اقامتی و پذیرایی کشور است که در سال 1351 مورد بهرهبرداری قرار گرفت و امروزه بعنوان یکی از شاخصترین مراکز اقامتی و پذیرایی در شهر بندرعباس بر آن است تا بهترین خدمات را به میهمانان خود ارائه نماید.
وی تصریح کرد : این هتل در زمینی به وسعت 5/5 هکتار در جوار خلیج همیشه فارس واقع گردیده و باغ بی نظیر آن یک ثروت استثنایی برای شهر بندرعباس محسوب می گردد و از تنوع گیاهی بسیار بالایی برخوردار می باشد. هتل هما با 185 واحد اقامتی اعم از ویلاهای اقامتی و اتاقهای متنوع به همراه رستورانها و دیگر فضاهای جانبی به میهمانان ارائه خدمات مینماید.
میرشاهزاده افزود: من تحصیل کرده مقطع دکترای حرفه ای مدیریت گردشگری هستم و سالها به عنوان مدرس دانشگاه در زمینه مدیریت گردشگری و هتلداری فعالیت نموده ام و همچنین به عنوان ارزیاب گرید A خدمات، تجهیزات، منابع انسانی و آموزش در عرصه ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری کشور و درجه بندی آنها فعالیت مینمایم، در مجموع به صورت مفید 20 سال سابقه کار در حوزه خدمات میهماننوازی و هتلداری دارم و در حال حاضر بعنوان مدیرکل مجموعه هتل هما بندرعباس از مردادماه سال جاری مسئولیت هتل را متقبل شدهام و به حمد الله با همکاری و تلاش ارزشمند کارکنان و عوامل اجرائی مجموعه تا بدین لحظه توانستهایم شرایط مناسبی را فراهم کنیم تا زیرساختهای لازم اندک اندک احیا گردند.
وی ادامه داد: طی این مدت کوتاه همکاری با گروه هتل های هما، به لطف حمایت های مدیرعامل محترم گروه جناب آقای دکتر عزیزیان و دیگر عزیزان ستاد شرکت و به پشتوانه تلاش ارزشمند کارکنان هتل هما بندرعباس موفق شدیم چندین بخش از جمله سفرهخانه سنتی که سالها تعطیل بود را با یک بازسازی مناسب به مدار اجرایی عملیات برگردانیم، سالن اسپا هتل هما را که پیش از آن فضایی محدود و غیر حرفه ای بود از یک اتاق 24 متری که بعنوان اتاق ماساژ استفاده میشد با اعمال اصلاحات اساسی به یک سالن 96 متری در شان هتل هما در قالب مجموعه هما اسپا مشتمل بر فضای پذیرش، رختکن و سرویس بهداشتی و دوش، سه اتاق ماساژ و اتاق نمک ایجاد نمودیم و در اختیار پیمانکار بخش خصوصی بهقرار دادیه و راه اندازی کردیم.
مدیرکل هتل هما بندرعباس بیان داشت: بخش دیگری که درصدد فعال کردن آن هستیم، کافیشاپ لابی است که متاسفانه سالیان زیادی تعطیل بود وفضای بلا استفادهای در ضلع شمالی لابی هتل را اشغال کرده بود و عملاً به فضایی مترو مبدل شده بود که خوشبختانه با حمایت های آقای دکتر عزیزیان، استارت بازسازی آن زده شد و امیدواریم تا 30 روز آینده بتوانیم این بخش را افتتاح کنیم.
وی ابرازداشت: از جمله اقدام مثبت دیگر، بازسازی مجموعه استخر بوده که از ابتدای شیوع بیماری کرونا بدون استفاده رها شده بود و نیاز به بازسازی داشت که به همین منظور اقدام به یک بازسازی کلان کردیم و محوطه استخر را احیا نمودیم که انتظار میرود تا 20 روز آینده مجموعه استخر وارد مدارعملیاتی شود.
میرشاهزاده خاطرنشان کرد: از جمله برنامههای آتی که در پیش رو داریم میتوان به بازسازی 48 اتاق ضلع جنوبی هتل اشاره نمود که امید است بعد از پایان فصل سفر (از نیمه اول فروردین ماه) پروژه بازسازی و استحکام بخشی آغاز گردد.
مدیرکل هتل هما بیان کرد: ما همزمان با شب یلدا، مجموعه را با یک آزمون جدی مواجه کردیم که آیا توان آن را داریم که در عرصه رویداد محوری وارد شویم و یا نه، که خوشبختانه پاسخ مثبتی دریافت کردیم و قرار است در هرماه، یک تا دو رویداد منسجم و عظیم را در سطح شهر به اجرا گذاشته و میزبان میهمانان بومی و غیر بومی را بندرعباس باشیم.
وی افزود: اعتقاد کلی ما بر این است که میهمان در صنعت هتلداری الزاماً نباید از راه دور به ما مراجعه کند، بلکه میهمان اصلی ما همسایگان دیوار به دیوار ما هستند که متاسفانه طی سالیان گذشته هتل هما را فراموش کردهاند که به همین سبب امید داریم تا با یکسری اقدامات اثربخش خاطرهآفرین، شرایطی را فراهم آوریم تا مشتریان پایدار در این هتل داشته باشیم.
میرشاهزاده اضافه کرد: گام بعدی ما بازسازی سالنهای همایش مجموعه است که بزودی اجرایی خواهد شد و در کنار آن درصدد اجرای یکسری کنسرتهای مخاطب پسند هستیم تا بتوانیم جایگاه فرهنگی و خدماتی هتل را برجستهتر کرده و مخاطبان بیشتری را به سمت این هتل درجه یک جذب کنیم.
مدیرکل هتل هما بندرعباس بیان داشت: ما اعتقاد داریم که حق مشتری در یک هتل 5 ستاره فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر به وی ارائه میشود و به همین جهت میبایست شرایطی را فراهم کنیم تا گزینهای بجز این هتل در ذهن مشتری باقی نماند و نام هتل هما با خدماترسانی ویژه درخشانتر از قبل باشد.
وی اظهار داشت: ما 185 اتاق در هتل هما داریم که به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز پیک سفر در این فصل نیست، کما اینکه در حال حاضر با کمبود اتاق مواجه هستیم و امکان ارائه سرویس به مخاطبان را در بعضی از برهههای زمانی نداریم و به همین جهت ضرورت ایجاب میکند تا امکانی را فراهم کنیم که در طرحهایتوسعهای ظرفیت اقامتی مجموعه را ارتقاء دهیم، کما اینکه فضا و زمین مناسبی هم در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که در صورت صلاحدید دفتر مرکزی، پروژه ایجاد فضای مکمل طرحریزی گردد.
میر شاهزاده گفت: متاسفانه در حوزه گردشگری با چالشهای بیشماری روبرو هستیم و آنچه که در کلاس درس ارائه میدهیم با واقعیت عینی تفاوت بسیار دارد. صنعت گردشگری در کشورما تا به امروز فقط در حد شعار بوده، چرا که از حمایت مستقیم برخوردار نبوده و هیچگونه پشتیباتی عملیاتی از آن صورت نگرفته.
وی ادامه داد : یکی از چالشهای بزرگ در صنعت گردشگری کشور فقر در حوزه منابع انسانی است که میتواند ناشی از عدم حمایت های در راستای توسعه نظام مند صنعت گردشگری باشد. با عنایت به اتخاذ سیاست های تسهیلگرانه ای که اخیراً از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در جهت لغو روادید 32 کشور صورت پذیرفته است و هنوز نتایج آن قابل پیشبینی نیست، باید اذعان نماییم که به دلیل ضعف ها و نقایص سخت افزاری و نرا افزاری در عرصه صنعت گردشگری که به شدت ملموس می باشد، دور از انتظار نخواهد بود که چالش های مخرب بیشتری را با بالا رفتن آمارهای ورود گردشگر منتج از اقدام یاد شده در پیش رو داشته باشیم ، چرا که ما در این صنعت پیشرفت چندانی نداشتهایم.
مدیرکل هتل هما بندرعباس درپایان سخنان خود گفت: امید داریم که با یک تغییر استراتژی و تحول نگاه، شاهد این باشیم که صنعت گردشگری از قعر گردونه اقتصادی کشور در سبد مصرفی 5 صنعت برتر قرار بگیرد، کما اینکه در حال حاضر این امکان وجود دارد.ما اگر بخواهیم این کشور را بدون نفت اداره کنیم، صنعت گردشگری درآمد و ارزش بیشتری را میتواند ایجاد کند که این منوط به فاصله گرفتن از شعار زدگی و توجه به حقایق در این صنعت است.