امروز: یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6317 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئيس سازمان امور دانشجويان خبرداد؛

نياز به کمک خيرين در رابطه با اشتغال دانشجويان/ کمبود خوابگاه در بخش دانشجويان مجرد

خبرایران : مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ان شاالله خیرین بتوانند در ارتقای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان و رفع نیازهای آنها نیز قدم بردارند، گفت: با همه تلاش‌های صورت گرفته، در بخش دانشجویان مجرد کمبود خوابگاه داریم.
نياز به کمک خيرين در رابطه با اشتغال دانشجويان/ کمبود خوابگاه در بخش دانشجويان مجرد

به گزارش خبرایران،  مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان ساخت خوابگاه را از نیازهای مهم دانشجویان بیان کرد و اظهار داشت: خیرین در ساخت خوابگاه بایستی دانشگاه‌ها را حمایت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ابراز امیدواری کرد: انشاالله خیرین بتوانند در ارتقای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان و رفع نیازهای آنها نیز قدم بردارند و در این مسیر نیز الگو و نمونه در کشور باشند.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: اسکان دانشجویان از مهم ترین نیازها و دغدغه‌های دانشجویان است که با همه تلاش‌هایی که در بحث خوابگاهی صورت گرفته در بخش دانشجویان مجرد کمبود خوابگاه داریم.

صدیقی خاطر نشان کرد: به طور متوسط  حدود 40 درصد دانشجویان روزانه در خوابگاه‌های دانشگاه پوشش داده می‌شوند و حدود 10 درصد باید به بخش دانشجویان مجرد خوابگاه اضافه شود.

وی به  220 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویان مجرد که زیر نظر دانشگاه‌ها اداره می‌شوند اشاره کرد و افزود: 10 درصد خوابگاه‌های دانشجویی نیز خوابگاه‌های خودگردان هستند که زیر نظر صندوق رفاه اداره می‌شوند.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: در مجموع 230 هزار ظرفیت خوابگاهی در کشور وجود دارد و باید حدود 30 هزار ظرفیت دیگر اضافه شود که البته دانشگاه‌ها در این خصوص تلاش خود را می‌کنند و هر دانشگاه بنا به توانائیش سعی می‌کند که دانشجویان حتی المقدور  بدون خوابگاه نباشند به خصوص دختران دانشجو و با اجاره کردن و هماهنگی با بخش خصوصی سعی می‌کنند که این بخش را تامین کنند.

صدیقی به نیاز خوابگاه متاهلین در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حدود 27 هزار ظرفیت خوابگاهی متاهلین در کشور وجود دارد و شاید به 10 تا 15 درصد نیازها جواب داده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده چاره‌ای بیندیشند.

وی دغدغه دانشجویان را بعد از تحصیل نیاز به شغل بیان کرد و اظهار داشت: برای دانشجویی که در محیط دانشگاه سرمایه گذاری می‌شود، باید بتواند در رشته خودش کار کند.

صدیقی ایجاد بخش‌های کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه‌ها لازم دانست و افزود: از آنجا که منابع دولتی محدود است بایستی دانشگاه بتواند با ارتباط با صنعت و خیرین، سرمایه گذاران را به این سمت و سو جذب کند.

وی دانشگاه کاشان را در زمینه جذب خیرین سرآمد دانست و خاطر نشان کرد: سنگ بنای ستاد توسعه جذب خیرین در دانشگاه کاشان شکل گرفته  و الگو برای دیگر دانشگاه‌های کشور شده که امید است در زمینه جذب خیرین کارآفرین نیز پیشتاز باشند.

صدیقی یکی از افتخارات دانشگاه کاشان را جذب و حمایت خیرین دانست و افزود: خیرین این دانشگاه توانسته‌اند علاوه بر توسعه فیزیکی به برنامه‌های آموزشی و پژوهشی نیز توجه داشته باشند که این امر خیرین ستودنی است.

وی توجه به دانشگاه‌های مادر با قدمت تاسیس را از اولویت‌های وزارت علوم ذکر کرد و گفت: اگر آموزش عالی بخواهد کیفیتش حفظ شود بایستی به دانشگاه‌های اصلی و مادر  توجه شود.

صدیقی در خاتمه بر توجه دانشگاه  به مشکلات جسمی و روحی و روانی دانشجویان تاکید کرد و افزود: دفتر مشاوره دانشگاه در بدو ورود، بایستی دانشجویان را به طور کامل چکاپ پزشکی کنند  تا دانشجو با آرامش و نشاط  بیشتر به تحصیل ادامه داده تا زمینه مشکلات در محیط دانشگاه بروز پیدا نکند. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب