خبرایران : مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تکثیرو پرورش ماهیان گرمابی سراسر کشور گفت: از طریق آموزش و ترویج فرهنگ مصرف ماهی در رسانهها و برگزاری جشنوارهها، استفاده از آبزیان میان مردم فرهنگسازی شود.
علی الویری مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی سراسر کشور درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: ماهیان گرمابی شامل 4 نوع آمور، کپور، فیتوفاگ و فیتو فاگ بیگ هد میباشند که این نوع ماهیها در خارج از دریا و در استخرها پرورش پیدا کرده و در 6 ماهه اول تولید و در 6 ماهه دوم صید میشوند .
الویری تصریح کرد : این امر توسط 32 شرکت تعاونی در سطح کشور و 6700 مزرعه و 20 هزار نفر نیروی کار انجام میگیرد و سالانه 200 هزار تن تولید سالانه داریم که از این تعداد حدود 100 هزار تن به کشورهای همسایه صادر شده و 100 هزار تن دیگر در داخل کشور بصورت زنده و فرآوری شده در اشکال مختلف به فروش میرسد.
وی عنوان داشت: متاسفانه بدلیل شرایط بد اقتصادی مصرف اینگونه ماهیها در کشورمان کم است که ما برای افزایش قدرت خرید مردم نیاز به حمایت دولت داریم که از طریق آموزش و ترویج فرهنگ توسط رسانهها و همچنین برگزاری جشنوارهها، استفاده از آبزیان میان مردم فرهنگسازی شود.
الویری درپایان سخنان خود گفت: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها ونبود دسترسی به موقع به نهاده ها مانند کود شیمیایی، ذرت، جو و کنجاله سویا مشکلات برای این صنعت به وجود می آید که نیاز به حمایت ارگانهای بالادستی را می طلبد تا با برطرف شدن مشکلات بتوانیم تولید را ادامه دهیم.