امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63438 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین صوفی درنشست خبری اعلام کرد؛

دومین دوره رالی گردشگری بین‌المللی خزرتا خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج‌فارس، برگزار می‌شود/ مسیر برگزاری رالی حدود 5هزار کیلومترخواهد بود/ بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها در برنامه این رالی تور گردشگری هستند

خبرایران : مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت : دومین دوره رالی گردشگری بین‌المللی خزر تا خلیج فارس اردیبهشت ماه سال 1403 همزمان با روز ملی خلیج‌فارس، برگزار می‌شود.
دومین دوره رالی گردشگری بین‌المللی خزرتا خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج‌فارس، برگزار می‌شود/ مسیر برگزاری رالی حدود 5هزار کیلومترخواهد بود/ بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها در برنامه این رالی تور گردشگری هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین دوره رالی بین‌المللی گردشگری با عنوان خزر تا خلیج فارس » صبح امروزسه شنبه 5 دی ماه 1402 با حضور« محمدحسین صوفی » مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ،«محمدعلی عرفانی »مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی « داود نجفی» مسئول دبیرخانه برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس و اصحاب رسانه درسالن کنفرانس ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، برگزارودراین نشست خبری«محمدحسین صوفی» مدیرعامل کانون جهانگردی واتومبیلرانی  اظهارداشت : دومین دوره رالی بین‌المللی گردشگری با عنوان خزر تا خلیج فارس از روز اول اردیبهشت ماه سال 1403 در آستانه فرارسیدن روز ملی خلیج فارس با شرکت هنرمندان و اهالی رسانه و با حضور خودروهای دو دیفرانسیل از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت 10 روز برگزار می شود.

صوفی تصریح کرد : شرکت‌کنندگان در دومین دوره رالی بین‌المللی گردشگری با عنوان خزر تا خلیج فارس پیش از آغاز رالی درکلاس آموزشی و جلسه توجیهی نکات فنی و ضروری را فرا می‌گیرند و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر در شمال کشورمان این رالی را آغاز و به سمت آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس حرکت خواهند کرد.

وی عنوان داشت : مسیر برگزاری این رالی حدود 5هزار کیلومتر خواهد بود و استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان در مسیر عبور شرکت‌کنندگان این دوره از رالی تا مقصد نهایی در جزیره قشم خواهد بود .

صوفی ابرازداشت : بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد و راه های کویری، کوهستانی و در برخی نقاط صعب العبور در طراحی نقشه های رالی به عنوان چالش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : ملاک انتخاب برترین شرکت‌کنندگان از سوی گروه‌های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، تداوم و تثبیت نام خلیج فارس در تاریخ، معرفی جاذبه های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در سطح کشور، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیر گذار ایران با شکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین المللی است.

وی درخصوص زمان برگزاری این رالی هم توضیح داد : زمان برگزاری اختتامیه این رویداد   روز 10 اردیبهشت 1403 همزمان با روز ملی خلیج فارس خواهد بود و این رالی گردشگری به منظورغنای بیشتر، شامل بخش های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات خواهد بود.

 

عرفانی: تاکنون 10 کشور خارجی برای حضور دردومین دوره رالی بین‌المللی گردشگری با عنوان خزر تا خلیج فارس اعلام آمادگی کرده‌اند  

محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در این نشست خبری اظهارداشت : به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این رالی، دبیرخانه دائمی برگزاری رالی خزرتا خلیج فارس تشکیل شده و امروز با برگزاری این نشست خبری، به صورت رسمی فعالیت‌های دبیرخانه آغاز می‌شود.

مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی تصریح کرد : تا کنون 10 کشور خارجی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و امسال شاهد رقابت خوبی بین شرکت‌کنندگان‌ خواهیم بود.

وی درخصوص مسیرمسابقه هم ابرازداشت : طول مسیر 2400 کیلومتر تعیین شده و شرکت‌کنندگان از 9 استان عبورو در هر استان مراسم استقبال و بدرقه از شرکت‌کنندگان برگزار می شود و مراسمی در حاشیه استقبال و بدرقه، مانند موسیقی محلی برگزار خواهد شد.

عرفانی افزود: درحاشیه برگزاری این رالی،همچنین جشنواره انتخاب برترین فیلم کوتاه موبایلی برگزار می‌شود و در سال قبل، شرکت‌کنندگان برای حضور دراین رالی هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نکردند و تمامی هزینه‌ها از سوی دبیرخانه تأمین شد.

 

نجفی : رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس، از حیث تعداد استان‌ها و مسافت بزرگترین رالی است

داود نجفی مسئول دبیرخانه برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس نیز در این نشست خبری اظهارداشت: رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس، بزرگترین رالی از حیث تعداد استان‌ها و مسافت است و خوشبختانه رالی سال قبل ایمن و سالم برگزار شد و امسال نیز پیش‌بینی ما این است که رانندگان شرکت‌کننده در این رالی، رانندگی ایمنی را تجربه کنند.

نجفی اضافه کرد : شرکت‌کنندگان در این رالی، شب قبل از شروع، در استان گیلان استراحت خواهند کرد. روز اول اردیبهشت این رالی به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در طول مسیر نیز برای شرکت‌کنندگان برنامه‌های مختلفی در نظرگرفته شده است.

 

بنابراین گزارش، درپایان این نشست خبری از پوستر و تمبر اختصاصی دومین دوره رالی بین المللی گردشگری خزر تا خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس و با هدف معرفی ظرفیت های گردگشگری کریدور شمال به جنوب رونمایی شد.  

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب