امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/01]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63949 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در قالب ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران؛

سوره میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود

خبرایران : نشست‌های « فیلم جُستار، نظریه و عمل» و « ژانرهای ترکیبی، نظریه و عمل» در راستای ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران در سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار می‌شود.
سوره میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود

به‌گزارش خبرایران از اروابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، در قالب دو نشست تخصصی «فیلم جستار، نظریه و عمل» با حضور دکتر رامتین شهبازی و دکتر احمدعلی سجادی‌صدر و «ژانرهای ترکیبی، نظریه و عمل» با حضور دکتر علی روحانی و سیدجواد میرهاشمی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این نشست‌ها به همت انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری دانشگاه سوره، به ترتیب در روزهای سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت 10 تا 12 و سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، ساعت 10 تا 12، در محل دانشگاه سوره، برگزار می‌شود. حضور در این نشست‌های تخصصی برای عموم آزاد است.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید برگزار می‌شود و در چهار بخش‌ «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جستار»* و «ترجمه» پذیرش آثار خواهد داشت.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. فیلم‌-جستار حاصل نوعی نگاه اول شخص، متفکر، واکاو، خوداندیش و جوینده است. پژوهشگر در این قالب، مجاز است که از همه‌ی رسانه‌های بصری برای به بار نشستن موضوع مورد بحث خود سود جسته و انگاره‌ی خود را تبیین کند. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه‌ فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه 6 خردادماه 1403 است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه 3 تیرماه 1403 اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده‌مقالاتشان پذیرفته می‌شود تا یک‌شنبه 29 مهرماه 1403 فرصت خواهند داشت تا آثار کامل خود را به این رویداد، ارسال کنند.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران روز یک‌شنبه 25 آذرماه 1403، با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب