امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 64786 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تلویزیون‌های OLED ال‌جی: ارائه بهترین تجربه سینمایی در خانه

خبرایران : تلویزیون‌های OLED ال‌جی، برای کارشناسان هالیوود به نمایش درآمد. این ملاقات در پیکچرشاپ (Picture Shop)، یک شرکت پست‌پروداکشن، واقع در بلوار سانست لس‌آنجلس برگزار شد. پیکچرشاپ از زمان تأسیس در سال 2016، مسئولیت ‌تولید نه‌تنها فیلم‌ها، بلکه سریال ها را برای مهم ترین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال برعهده داشته است.
تلویزیون‌های OLED ال‌جی: ارائه بهترین تجربه سینمایی در خانه

تلویزیون‌های OLED ال‌جی، برای کارشناسان هالیوود به نمایش درآمد. این ملاقات در پیکچرشاپ (Picture Shop)، یک شرکت پست‌پروداکشن، واقع در بلوار سانست لس‌آنجلس برگزار شد. پیکچرشاپ از زمان تأسیس در سال 2016، مسئولیت ‌تولید نه‌تنها فیلم‌ها، بلکه سریال ها را برای مهم ترین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال برعهده داشته است. پیکچرشاپ از طریق همکاری با کارشناسان رنگ و مهندسان صدا که عمدتاً در آمریکای شمالی و بریتانیا فعالیت می‌کنند، موقعیت خود را به عنوان رهبری جهانی در صنعت سینما و تلویزیون تثبیت کرده است.

دلیل بازدید تلویزیون‌های OLED ال‌جی از پیکچرشاپ در هفته چهارم ماه می مشخص شد. کارشناسان در این زمینه دیگر خود را به محیط‌های سینمایی و تئاتری محدود نمی‌کنند. باتوجه به اینکه مخاطبان به طور فزاینده‌ای به دنبال تجربه تماشای آسان در خانه هستند، اطمینان از اینکه تصاویر برای تلویزیون نیز اصلاح می‌شوند، ضروری است. برای این کارشناسان، تلویزیون‌های OLED ال‌جی انتخاب نهایی است. بسیاری از استودیوهای درجه‌بندی رنگ، به لطف کیفیت تصویر واضح آن - که توسط فناوریPerfect Black پشتیبانی می‌شود - در حال حاضر از تلویزیون OLED ال‌جی به عنوان مانیتور بازبینی استاندارد خود در طول فرایند پس از تولید استفاده می‌کنند. مطابق انتظار، والتر ولپاتو و جان دارو (کارشناسان رنگ)، تیم کانگ (تصویربردار و عضو وابسته ASC)، ادو گراو (ASC, AEC)، کریستوفر بلوولت (تصویربردار)، و امی وینسنت (ASC) برای بررسی تلویزیون جدید ال‌جی 2024 از پیکچرشاپ بازدید کردند.

 

قابلیتی که بدون‌شک توجه کارشناسان را به خود جلب کرد «Dynamic Tone Mapping Pro» بود. این ویژگی به بینندگان اجازه می‌دهد تا تنظیمات روشنایی صفحه و جزئیات را با استفاده از کنترل از راه دور به دلخواه خود تنظیم کنند. فناوری انحصاری Affectionate AI ال‌جی حداکثر روشنایی محتوای HDR در حال پخش را شناسایی می‌کند و روشنایی را در حداکثر میزان روشنایی نمایشگر، براساس ترجیح بیننده، حفظ می‌کند. این به بینندگان اجازه می‌دهد تا جزئیات در مقیاس خاکستری بالا (در حاشیه‌های سایه روشن) را سفارشی‌سازی کنند و کیفیت تصویر موردنظر را ایجاد نمایند. به‌این‌ترتیب، تلویزیون OLED ال‌جی نه‌تنها محیط دید بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه سهولت نمایش تصویر موردنظر را با توجه به نیاز کاربر فراهم می‌کند.

ادو گراو، تحت‌تاثیر تلویزیون جدید ال‌جی قرار گرفت و خاطرنشان کرد: «دقت و قابلیت تنظیم آن برای بینندگان مفید خواهدبود.»

یکی دیگر از جنبه‌های پنل تلویزیون OLED ال‌جی که حاضران را مجذوب خود کرد، کاهش بازتاب نور و رنگ مشکی یک‌دست آن بود. تلویزیون جدید ال‌جی به‌عنوان یک نمایشگر خودتابش بدون نیاز به منابع نور اضافی، کنتراست را در هر شرایط نوری حفظ می‌کند. با هر پیکسل روشن، فناوری Pixel Dimming، سطوح سیاه کامل و بیان جزئیات رنگ را امکان‌پذیر می‌کند. جان دارو، کارشناس رنگ، ابراز خرسندی کرد و گفت: «من با این تلویزیون، می‌توانم رنگ مشکی بسیار تیره و شدید را تجربه کنم» و تیم کانگ، تصویربردار، عنوان کرد که «ال‌جی در رندر کردن رنگ‌های تیره بهترین است».

شرکت‌کنندگان ضمن ابراز رضایت از توانایی پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی برای نمایش نواحی روشن‌تر و مناطق تاریک‌تر، به اتفاق‌آرا اظهار داشتند: «داشتن تلویزیونی که به ما اجازه می‌دهد از تصاویر بصری همانطور که فیلمسازان در نظر داشتند، درست در خانه خود لذت ببریم، عالی است.»

در ادامه، مصاحبه‌هایی با کریستوفر بلوولت (فیلمبردار) و والتر ولپاتو (کارشناس رنگ) را می‌خوانید:

تلویزیون OLED ال‌جی: ارائه رضایت‌بخش محتوا طبق خواسته سازنده

مصاحبه با کریستوفر بلوولت، تصویربردار فیلم‌های سینمایی May December  و First Cow

-          از حضور در نمایشگاه چه احساسی داشتید؟

-          بینش‌های ارزشمندی به دست آوردم. من تحت‌تاثیر بسیاری از دستاوردهای تلویزیون جدید ال‌جی قرار گرفتم، به‌ویژه نحوه برخورد آن‌ها با موضوع بازتاب نور روی صفحه تلویزیون، که به بینندگان اجازه می‌دهد تا قسمت‌های تاریک تصویر را به وضوح ببینند. ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro نیز برجسته بود. به طور کلی، امکان «رنگ مشکی مطلق» تلویزیون OLED ال‌جی جزئیات و وضوح صفحه را افزایش می‌دهد و در عین حال نقاط برجسته را کاملاً حفظ می‌کند، که من از آن استقبال کردم.

 

-          در مورد ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro چه چیزی توجه‌تان را جلب کرد؟

-          این ویژگی عالی است زیرا به بینندگان باهوش، از جمله فیلمسازان، اجازه می‌دهد تا بدون از دست دادن نقاط برجسته تصویر و حفظ جزئیات حتی در صحنه‌های بسیار روشن، محتوا را در تلویزیون تماشا کنند. نمی‌توانم صبر کنم تا این امکان را به همکاران و کارگردانانی که با آنها کار می‌کنم، نشان دهم.

 

-          آیا توصیه‌ای درمورد تنظیمات تلویزیون OLED ال‌جی، برای تماشاگرانی که در خانه فیلم تماشا می‌کنند دارید؟

-          توصیه می‌کنم هنگام تماشای فیلم، گزینه «حالت فیلمساز» را روشن کنید. فکر کردن به کسی که فیلمی را در حالت HD با نرخ فریم بالا تماشا می‌کند، مرا می‌کشد، زیرا به درستی مقاصد فیلمسازان را منتقل نمی‌کند. کارگردان‌هایی مانند مارتین اسکورسیزی هنوز در مورد نحوه ارائه آثارشان به جهان فکر می‌کنند و من هم همین‌طور. امیدوارم همه بینندگان روی آن دکمه کلیک کنند تا فیلم‌ها را همانطور که سازندگان قصد داشتند، تماشا کنند.

 

-          تماشای کدام فیلم‌ها را در تلویزیون‌های OLED ال‌جی توصیه می‌کنید؟

-          تجربه رنگ‌های غنی و کنتراست تلویزیون جدید ال‌جی باعث می‌شود که بخواهم فیلم Wong Kar-wai's In the Mood for Love را تماشا کنم. همچنینKes  اثر کن لوچ - یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ام - و Ida ساخته پاول پالیکفسکی را که کنتراست شدید و منحصربه‌فرد فیلم‌های سیاه‌وسفید را به زیبایی به نمایش می‌گذارند، را برای تماشا در تلویزیون OLED ال‌جی توصیه می‌کنم. فیلم Birth ساخته جاناتان گلیزر، با تصویربرداری هریس ساویدز، فیلم دیگری است که بارها در سینما و تلویزیون تماشا کرده‌ام. این فیلم واقعاً روی صفحه نمایش تلویزیون OLED ال‌جی خواهد درخشید.

تلویزیون OLED ال‌جی: سرگرمی خانگی با کیفیت تماشای سینما

والتر ولپاتو، رنگ‌پرداز فیلم‌های Megalopolis و جنگ ستارگان، اپیزود چهارم (The Last Jedi)

-          نقاط قوت تلویزیون OLED ال‌جی که در نمایشگاه مشاهده کردید، چیست؟

-          یکی از مسائلی که ممکن است هنگام تماشای تلویزیون در یک محیط خانه معمولی با آن مواجه شوید، انعکاس ناشی از منابع نور در صفحه‌نمایش است. بااین‌حال، پنل تلویزیون OLED ال‌جی حالا دیگر تقریباً این انعکاس‌ها را از بین می‌برد و حتی در محیط‌هایی با حداقل نور، به رنگ مشکی دلخواه می‌رسد. این امکان، جزئیات و کنتراست صفحه را بدون از دست دادن تناژ رنگ افزایش می‌دهد. این تلویزیون دارای پنلی عالی است، حتی زمانی‌که نور مستقیم به آن می‌تابد. اگر می‌خواهید یک تجربه سینمایی در خانه داشته باشید اما نمی‌توانید تنظیمات کامل سینما را داشته باشید، تلویزیون OLED ال‌جی نزدیک‌ترین تجربه را ارائه می‌کند. من یک تلویزیون 65 اینچی OLED ال‌جی دارم، اما دانستن این موضوع باعث می‌شود که بخواهم آن را به یک تلویزیون 90 اینچی ارتقا دهم تا تجربه‌ای فراگیرتر داشته باشم.

 

-          صفحه‌نمایش با قابلیت Dynamic Tone Mapping Pro، چگونه به نظر می‌رسد؟

-          به عنوان یک کارشناس، تحت‌تاثیر ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro تلویزیون جدید ال‌جی قرار گرفتم. ما همیشه به این فکر می‌کنیم که وقتی سیگنال روشنایی تلویزیون قوی است چگونه صفحه‌نمایش را زیباتر و چشمگیرتر کنیم. با ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro، بینندگان می‌توانند روشنایی صفحه را تنظیم کنند و این به متخصصان اجازه می‌دهد نور را دقیقاً در جایی که می‌خواهند قرار دهند.

 

-          آیا تلویزیون OLED ال‌جی، قابلیت دیگری دارد که به کاربران توصیه کنید؟

-          مهم‌تر از همه، من استفاده از «Filmmaker Mode» را توصیه می‌کنم. این تضمین می‌کند که صفحه نمایش به خوبی کالیبره شده است و تصاویر را همانطور که فیلمسازان در نظر داشتند ارائه می‌دهد. همچنین هنگام تماشای فیلم در تلویزیون به جای تاریکی کامل، برای کاهش فشار چشم، نور ضعیف را پیشنهاد می‌کنم. از تلویزیون OLED ال‌جی با پس‌زمینه خاکستری تیره 80 درصد و سیستم فراگیر 5.1 لذت ببرید!

 

-          تماشای کدام فیلم‌ها را در تلویزیون‌های OLED ال‌جی توصیه می‌کنید؟

-          من مستند بلند Fathom را توصیه می‌کنم که به عنوان یک کارشناس رنگ روی آن کار کردم. این فیلم پژوهشگران نهنگ را دنبال می‌کند و مانند پنجره‌ای مشرف به دریا است. تماشای آن در تلویزیون OLED ال‌جی واقعاً چشمگیر خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب