امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 64970 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تاکید وزیر جهادکشاورزی بر پرداخت مطالبات کشاورزان و تامین نهاده‌ها

خبرایران : وزیر جهادکشاورزی بر تامین نهاده‌های کشاورزی و پرداخت به موقع پول کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزان برای کشت پاییزه نباید دغدغه‌ای در تامین نهاده‌های کود، سم، بذر، سوخت و مطالبات خود داشته باشند.
تاکید وزیر جهادکشاورزی بر پرداخت مطالبات کشاورزان و تامین نهاده‌ها

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه ضمن تبریک سال زراعی جدید در آیین آغاز فصل زراعی با محوریت کشت پاییزه در محل وزارتخانه، بار دیگر تاکید کرد که مطالبات گندمکارانی که در مرداد ماه محصول خود را تحویل مراکز رسمی خرید داده‌اند تا پایان شهریور امسال پرداخت می‌شود.

وی در مورد تامین نهاده‌های تولید نیز اظهار داشت: بررسی‌های کارشناسی، افزایش تولید را بیشتر ناشی از عوامل کنترل کننده مانند به‌زراعی، تامین تغذیه و کود، استفاده از بذور اصلاح شده و مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف هرز می‌داند.

نوری قزلجه افزود: با مذاکراتی که با وزیر نفت، پس از کسب رای اعتماد از مجلس انجام داده‌ام، قول مساعد داد، دست استان‌ها را کمی باز بگذارد و استان‌ها نیز باید نسبت به برآورد دقیق سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی اقدام کنند.

وی درباره تامین برق چاه‌های کشاورزی نیز گفت: وزیر نیرو قول داده که بخش کشاورزی کمترین تنش را در مورد قطعی برق داشته باشد و قطعی برق در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه چاه‌های برقی کشاورزی، بر تولید تاثیر می‌گذارد و امیدوارم در بخش بودجه 1404 سهم خوبی برای جهش واقعی تولید تعیین و مصوب شود.

مقام عالی وزارت از کشاورزان و دست‌اندرکاران تولید و خرید تضمینی گندم قدردانی و اظهار کرد: یکی از ملزومات تولید گندم، اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی است که باید از مسیرهای قانونی طی شود.

وی دقیق کردن آمار و ارقام بخش کشاورزی را برای تصمیم‌گیری‌ ضروری خواند و گفت: یک بار برای همیشه این آمار و ارقام باید تکمیل و دقیق شود.

نوری قزلجه با اشاره به بازرگانی بخش کشاورزی تصریح کرد: بازرگانی بخش کشاورزی علاوه بر تنظیم بازار باید به تولید و تولیدکنندگان توجه داشته باشد، زیرا اگر تولید آسیب ببیند، تنظیم بازار معنایی نخواهد داشت.

مقام عالی وزارت در همین حال از بخش ستادی و استانی خواست راهکارهای درآمدزایی در بخش کشاورزی را احصا کنند و ستاد و استان‌ها به فکر یافتن راه‌های مختلف تامین مالی باشند به ویژه که در مجلس، قانونی با این عنوان وضع شده است.

وزیر جهاد کشاورزی، تامین سرمایه را از الزامات فعالیت‌های کشاورزی برشمرد و اذعان داشت: ضروری است که سیستم مالی و بانکی به کمک کشاورزان بیایند.

وی بر اعتمادسازی میان کشاورزان و مسوولان تاکید و تصریح کرد: اعتمادسازی از همه ابزارها و کمک‌های فنی، اعتباری و یارانه‌ای مهمتر است و باید تقویت شود.

نوری قزلجه در عین حال توسعه ترویج در بخش کشاورزی را مهم خواند و گفت: ترویج در بخش کشاورزی باید تقویت شود و ارتباطات چهره به چهره میان کارشناسان و تولید کنندگان افزایش یابد.

وی بر اصلاح سریع آیین‌نامه و دستورالعمل کشت قراردادی تاکید کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب