امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6506 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا خبرداد؛

ضرورت اتصال بیمه‌های زندگی به اقتصاد کشور/ برنامه رسیدن به سهم 12 درصدی از بازار تا پایان سال/ تمرکززذایی در حوزه مدیریت / عملکرد مناسب در بازار اتکایی/ نبود جذابیت برای خرید بیمه عمر

خبرایران: ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه آسیاهدف‌گذاری شرکت بیمه آسیا برای سال 93 را رسیدن به سهم حداقل 12 درصدی از بازار بیمه کشور عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه و بودجه شرکت را متناسب با این هدف تنظیم کردیم.
ضرورت اتصال بیمه‌های زندگی به اقتصاد کشور/  برنامه رسیدن به سهم 12 درصدی از بازار تا پایان سال/ تمرکززذایی در حوزه مدیریت / عملکرد مناسب در بازار اتکایی/ نبود جذابیت برای خرید بیمه عمر

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «ابراهیم کاردگر» مدیرعامل شرکت بیمه آسیا صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار و در این نشست خبری «ابراهیم کاردگر» مدیر عامل شرکت بیمه آسیا اظهار داشت: توانمندی پرسنل و شبکه فروش شرکت بیمه آسیا بسیار گسترده است و به نحوی که در یک سال گذشته ما توانسته‌ایم با کمک این افراد موفقیت‌های خوب و درخور توجه ای را به دست آوریم و ضمن اینکه مطالعاتی در مورد عملکرد 10 سال گذشته شرکت انجام شد و از مدیران شرکت‌ خواستیم که بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مربوط به هر بخش را بازبینی کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا عنوان داشت: نحوه صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در دوره اخیر روان‌تر شده وتلاش کرده‌ایم که اختیارات بیشتری به مدیران شعب استانی داده شود و به عبارت دیگر تمرکز‌زدایی در حوزه مدیریت انجام شد. تاجایی که بیمه آسیا از 2/9 درصد در 6 ماهه سال گذشته به حدود 10 درصد در سال جاری رسیده و خوشبختانه کارگروهی برای بستن حساب‌ها در سال گذشته تشکیل شد تا مسائل مالی شرکت را ساماندهی کند و ما از اسفند 92 برنامه‌ریزی برای مجمع سالیانه را انجام دادیم.

وی هدف‌گذاری شرکت بیمه آسیا برای سال 93 را رسیدن به سهم حداقل 12 درصدی از بازار بیمه کشور عنوان کرد و افزود: تمامی برنامه و بودجه شرکت را متناسب با این هدف تنظیم کردیم. پرداخت حجم بالایی از خسارت‌های بیمه‌گذاران در پایان سال گذشته انجام شده و نسبت خسارت بیمه آسیا در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته و از 53 به 43 درصد رسیده که این نشات گرفته از پرداخت خسارات معوق است و در سال گذشته مجموعاً 728 میلیارد تومان خسارت در رشته شخص ثالث پرداخت شده است.

بنابراین گزارش درادامه این نشست خبری «ابراهیم کاردگر» مدیرعامل شرکت بیمه آسیا به تشریح عملکرد شش ماهه 93 این بیمه پرداخت و ابرازداشت: در نیمه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت 44 درصد و تعداد بیمه‌نامه‌ها 12.5 درصد و نرخ خسارات پرداختی 16 درصد افزایش پیدا کرده است و ‌همچنین 432.5 میلیارد تومان خسارت در شش ماهه امسال پرداخت کرده‌ایم که بیشترین سهم معادل 45 درصد مربوط به رشته شخص ثالث و کمترین سهم رشته مهندسی با 0.7 درصد بوده است.

کاردگر با اشاره به سهم بالای شبکه فروش در مورد حق بیمه این شرکت گفت: 88 درصد تولید حق بیمه توسط نمایندگان و شبکه فروش و 12 درصد از طریق شعب انجام شده است و شعار اصلی امسال این مجموعه « حسابرسی و کنترل داخلی » است و ‌تاکید داریم که کنترل و نظارت درون مجموعه به صورت دقیق و صحیح انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل کم بودن سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی این شرکت تصریح کرد: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی جذابیت برای خرید بیمه عمر وجود ندارد اما با این وجود رشد فروش در بیمه‌های عمر داشته‌ایم و کارگروهی تحت همین عنوان با کمک نمایندگان فعال تشکیل دادیم تا توسط این افراد اصول فروش بیمه عمر آموزش داده شود.

کاردگر تاکید کرد: باید در کشور برنامه‌ای برای فروش بیمه عمر به عنوان تامین کننده اقتصاد داشته باشیم و به عبارت دیگر باید بیمه‌های زندگی به اقتصاد کلان وصل شود تا جایگاه خود را در تامین مالی اقتصاد پیدا کند در آن صورت بیمه‌های غیر زندگی هم گسترش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره چگونگی فعالیت این شرکت در حوزه بیمه‌های اتکایی گفت: بیمه مرکزی هر سال سقف فعالیت اتکایی هر یک از شرکت های بیمه را با توجه به سرمایه و توانگری مالی تعیین می‌کند و شرکت ما هم در حوزه اتکایی اعم از واگذاری و وصولی فعالیت مناسبی دارد و همچنین برای دور زدن تحریم‌ها گروهی متشکل از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای کشور تشکیل شده که در آن گروه هم جزء شرکت‌های فعال هستیم.

مدیر عامل بیمه آسیا در خصوص فروش سهم دولتی این شرکت گفت: بر اساس بسته خروج از رکود دولت تمایل دارد که سهمش را بفروشد و هم اکنون مشتری خارجی و مشتری‌های داخلی آماده‌ای برای خرید سهم 20 درصدی دولتی بیمه آسیا وجود دارد.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در مورد دلیل کم بودن سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی این شرکت گفت: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی جذابیت برای خرید بیمه عمر وجود ندارد اما با این وجود رشد فروش در بیمه‌های عمر داشته‌ایم و کارگروهی تحت همین عنوان با کمک نمایندگان فعال تشکیل دادیم تا توسط این افراد اصول فروش بیمه عمر آموزش داده شود و باید در کشور برنامه‌ای برای فروش بیمه عمر به عنوان تامین کننده اقتصاد داشته باشیم و به عبارت دیگر باید بیمه‌های زندگی به اقتصاد کلان وصل شود تا جایگاه خود را در تامین مالی اقتصاد پیدا کند در آن صورت بیمه‌های غیر زندگی هم گسترش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب