امروز: جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ [2024/10/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 65188 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس مهدی وجگانی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

شرکت دانش‌بنیان زیست فناورپارس رویش بزرگترین تولید کننده آناناس درایران است/ آناناس ایرانی با طعم وعطر بسیارعالی وغیرقابل مقایسه با آناناس وارداتی است/ پارس رویش، تولید انحصاری جدیدترین گونه‌های آپارتمانی آناناس را با 62 گونه گیاهی برعهده دارد

خبرایران : مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش گفت : یکی از تفاوت‌های آناناس داخلی با خارجی در این است که نوع داخلی آن عطر و بوی بسیار مطبوعی دارد، مغز چوبی ندارد، پوست بسیار نازکی دارد و به این خاطر که به درجه‌ای از رسیدگی می‌رسند، قابلیت مصرف خوراکی و تازه‌خوری بسیار بالایی دارد.
شرکت دانش‌بنیان زیست فناورپارس رویش بزرگترین تولید کننده آناناس درایران است/ آناناس ایرانی با طعم وعطر بسیارعالی وغیرقابل مقایسه با آناناس وارداتی است/ پارس رویش، تولید انحصاری جدیدترین گونه‌های آپارتمانی آناناس را با 62 گونه گیاهی برعهده دارد

مهندس مهدی وجگانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش درگفتگوباخبرایران اظهارداشت : مجموعه شرکت پارس رویش، تولید انحصاری جدیدترین گونه‌های آپارتمانی آناناس را برعهده دارد که در این شرکت مجموعه 62 گونه گیاهی را تولید می‌کنیم و در بازارهای ایران و کشورهای همسایه به فروش می‌رسانیم.


وی عنوان داشت :  یکی از گونه‌های خاص و جذابی که ما تولید می‌کنیم محصول آناناس است که این میوه مناطق گرمسیری برای اولین بار توسط بزرگترین پروژه تولید آناناس در ایران به بار نشسته است.
وجگانی تصریح کرد: نشای این محصول و سایر گیاهان زینتی در شهر محلات تولید می‌شود و ادامه تولید و پرورش این گونه از گیاهان در شهرهای گرگان، لنگرود، چابهار، بندرعباس، بوشهر، کاشان، محلات، تهران و سمنان انجام می‌پذیرد که بخشی از این پروژه‌ها تا کنون به اجرا رسیده است.


وی خاطرنشان کرد : خوشبختانه ما توانسته ایم محصول ایرانی آناناس با طعم و عطر بسیار عالی و غیر قابل مقایسه با آناناس وارداتی را وارد بازار کنیم که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است و امیدواریم با این روند توسعه‌ای آناناس بتوانیم قسمتی از بازار واردات را تبدیل به بازار تولید داخل کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش افزود : یکی از تفاوت‌های آناناس داخلی با خارجی در این است که نوع داخلی آن عطر و بوی بسیار مطبوعی دارد، مغز چوبی ندارد، پوست بسیار نازکی دارد و به این خاطر که به درجه‌ای از رسیدگی می‌رسند، قابلیت مصرف خوراکی و تازه‌خوری بسیار بالایی دارد؛ بطوری که هرکسی که این نوع آناناس را فقط یکبار تست کرده باشد، به طور حتم دیگر سراغ نوع خارجی آن نخواهد رفت.


وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که به اندازه کافی نهال تولید می‌کنیم و دانش فنی تولید را بصورت کامل از مرحله کاشت تا برداشت میوه را در اختیار داریم و می‌توانیم بصورت مشاوره در اختیار علاقمندان قرار دهیم. ما در انجام این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاران در بحث گلخانه‌ها داریم که تمایل به توسعه این حرفه داشته باشند و مطمئناً از نظر صرفه اقتصادی، یکی از محصولات کاملاً به صرفه می‌باشد.


وجگانی بیان داشت: این میوه به علت اینکه نیاز آبی بسیار اندکی دارد و به دمای بالا برای گلدهی نیاز ندارد، در مصرف آب و انرژی بسیار کارساز بوده است و قابلیت رقابت با کلیه صیفی‌جات در کشورمان را دارد. به عقیده من، بدلیل استقبال چشمگیر از آناناس، این میوه بزودی جایگاه خود را در کشورمان پیدا می‌کند و در آینده می‌تواند به یک محصول کاملاً اقتصادی و به صرفه برای کشاورزان تبدیل شود.


وی درپایان سخنان خود گفت : بسیاری از محصولات جدید، برای اینکه بتوانند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند، نیاز به اختصاص دهی بازه زمانی مناسب و معرفی محصول خود دارند. که در این میان، آناناس به دلیل خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیار بالا مثل ترمیم زخم، در حال حاضر بسیار کاربردی است و به همین سبب، نیاز است این محصول باکیفیت در تناژ بالا تولید شود، چرا که بازار داخل کشور تشنه این محصول است.
 

اطلاعات تماس:

محلات، خیابان امام خمینی، چهارراه محرابی، بعد از مدرسه امام خمینی، مجموعه پارس رویش
سایت :

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب