خبریران: سازمان قطار شهری اصفهان بعد از تجربه موفق خرید ریل مترو بهارستان از ذوب آهن، در دومین اقدام توسعه ای خود ۲۵۰۰ تن ریل ۵۴E1 برای خط ۲ مترو اصفهان از این مجتمع عظیم صنعتی خریداری کرده است. ا
سازمان قطار شهری اصفهان بعد از تجربه موفق خرید ریل مترو بهارستان از ذوب آهن، در دومین اقدام توسعه ای خود ۲۵۰۰ تن ریل ۵۴E1 برای خط ۲ مترو اصفهان از این مجتمع عظیم صنعتی خریداری کرده است. از این میزان ریل تحویل داده شده به مترو اصفهان ۱۰۰ تن سهم ریل سخت است که بجای واردات، از ریل ملی ذوب آهن اصفهان تامین شده است. همچنین این سازمان در کنار ریل، برای احداث ایستگاههای خط ۲ مترو اصفهان نیز در مجموع افزون بر ۵۷ هزار تن مقاطع ساختمانی نیز از ذوب آهن خریداری کرده است.
چهل و هشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود همزمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا، شنبه بیست و چهارم آذرماه با حضور دکتر مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین برگزار شد.
دکتر جمالی نژاد در این برنامه ضمن تشکر از کارگران و مهندسان، پروژه خط دو قطار شهری اصفهان اظهار داشت : احداث پروژه های بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژه های عمرانی بسیار قابل توجه است.
وی افزود : تنها چیزی که میتواند در مقابل دشمن مثل یک کوه باشد و چشمان او را کور کند این است که مردم ببینند مدیران کار میکنند و این حس وظیفه شناسی ایجاد میکند.
استاندار اصفهان تصریح کرد : خطوط قطار شهری اصفهان جریانی است که در آن بسیاری از اقدامات عمرانی انجام میشود. این پروژه بسیار ارزشمند است زیرا مسائل و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای شهر را حل میکند.
جمالی نژاد تاکید کرد: پروژه های عمرانی استان نباید متوقف شود بلکه باید سرعت بگیرد، تنها چیزی که میتواند در این شرایط سرعت و پویایی را بیشتر کند، تزریق امید به مردم است. انسجام، همدلی و همگرایی برای رفع مشکلات، رضایت مردم را به دنبال دارد.
محسن واعظی فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز در ادامه اظهار داشت: خط دو مترو از دارک به مرکز شهر میآید و در ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط یک تلاقی دارد، بر این اساس مقرر شد اولویت نخست بهره برداری از ۱۴ کیلومتر و ۶۰۰ متر از ایستگاه شهید حجاری تا دارک باشد، اما برای سرعت بخشی به پروژه، حفاری تونل را در دو جبهه آغاز کردیم.
واعظی فر خاطرنشان کرد: طبق برنامه تلاش کردهایم ایستگاه ها را به صورت مرحله به مرحله آماده کنیم، بنابراین ایستگاه ابن سینا آماده و فونداسیون آن پیش از ورود حفاری تونل تکمیل شده و دستگاهها به راحتی وارد ایستگاه و پس از آن از مسیر خارج میشوند.
وی افزود: از جبهه غربی خط دو متروی اصفهان عملیات حفاری تونل ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری ایستگاه آمادگاه پیش رفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری این دستگاه هم به ایستگاه آمادگاه برسد. همچنین پس از ایستگاه متروی آمادگاه، مسیر به سمت ایستگاههای حافظ، امام علی(ع) و ابنسینا ادامه پیدا خواهد کرد که امیدواریم سال آینده ریلگذاری و بهرهبرداری این مسیر تکمیل شود.
ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار داشت: یکی از مزایای بهره برداری از خط دو متروی اصفهان این است که بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش میدهد.
وی افزود: در حال حاضر خط یک مترو ۱۲۰ هزار نفر را در روز جا به جا میکند و با اضافه شدن خط دو، به طور قطع تعداد شهروندانی که از این خطوط استفاده میکنند، افزایش پیدا میکند.
رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به دلیل عظمت، اهمیت و حجم کار، هزینه این پروژه ملی است، در حالی که هم اکنون شهرداری ها به نیابت از دولت جمهوری اسلامی آن را برای مردم آماده میکنند. بنابراین پروژه زمانی بهنتیجه درست میرسد که حمایت همه نهادهای ملی را داشته باشد.