خبرایران: نویسنده کتاب «بیزنس مستری» درنشست خبری با خبرنگاران و رسانههای برتر گفت: امروز مهم این است که نویسنده کتاب «بیزینس مستری» پرفروشترین کتاب حوزه کسبوکار در سطح بینالملل؛ یک ایرانی اصیل است و این موضوع که فارغ از تمامی توهمات و هیجانات ملی که وجود دارد؛ این مهم بسیار ارزشمندتر و شدنی است.
به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری کتاب«بیزنس مستری»عصر روز چهارشنبه 20 فروردین ماه 1404 با حضور«حسین طاهری» نویسنده کتاب «بیزنس مستری» و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار و دراین نشست خبری «حسین طاهری» نویسنده کتاب «بیزنس مستری» اظهارداشت: بازار نشر در ایران یک بازار سختی است و من این سخن که گفته میشود سرانه مطالعه درایران پایین است را قبول ندارم؛ چون همین کتاب که در حوزه تخصصی کسبوکار نگارش شده است، ظرف یکسال اخیر با توجه به قیمت بالایی که داشت؛ به چاپ یازدهم رسیده است.
سرانه مطالعه در کشورمان نسبت به سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها بالاتر است
وی تصریح کرد: اتفاقا سرانه مطالعه در کشورمان نسبت به سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها بالاتر است و گواه این سخن حضور ناشران مختلف، فروشگاهها و شهر کتابهای متعددی است که طی چند سال گذشته در کشور شکل گرفته و در حوزه انتشار کتاب مشغول به فعالیت هستند.
طاهری عنوان داشت: کتابی با عنوان «تکههایی از یک کل منسجم» نوشته خانم پونه مقيمی امروز بیش از یکمیلیون و 200 هزار نسخه از این کتاب درایران به چاپ بیش از 470 بار رسیده است. یا کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» که آقای عادل فردوسیپور ترجمه آن را انجام داده؛ بارها تجدید چاپ شده است. پس چرا باید نویسندگان خارجی را مطرح کنیم.
کتاب «بیزنس مستری» 11 دوره چاپ شده و در سایت آمازون به فروش میرسد
وی ادامه داد: هدف من این بود که نشست معرفی کتاب بعد از 2 رقمی شدن دوره چاپ کتاب «بیزنس مستری» برگزار شود که چاپ این کتاب به دوره یازدهم رسید. همچنین این کتاب در سایت آمازون به فروش میرسد و انتشارات بارنز اند نوبل که جزو یکی از معتبرترین ناشران فروشگاههای زنجیرهای کتاب جهان است؛ این کتاب را به صورت فیزیکی میفروشد.
نسخه فارسی کتاب «بیزینس مستری» در 18 کشور وجود دارد
طاهری افزود: نکته حائزاهمیت اینکه این کتاب در دسته کتابهایی نیست که بتوان به صورت پیدیاف یا پادکست مورد استفاده قرار داد و نسخه فارسی آن در 18 کشور وجود دارد. کتاب در سایت هم موجود است.
دستاورد کتاب تنها متعلق به من نیست
وی ابرازداشت: طی یک ماه اخیر این کتاب توسط یک گروه حرفهای به زبان انگلیسی ترجمه شده و امروز نسخه لاتین آن در دنیا به فروش میرود و هدف این بود که یک آزمون را به ارائه بگذاریم؛ نه یک دستاورد خاص. چراکه این دستاورد تنها متعلق به من نیست و متعلق به تمام کسانی است که طی این ۲۱ سال به من کمک کردند.
کارآفرینان، محققان و نویسندگان بسیار ارزشمندی با دانش بومی بسیارعالی درایران داریم
طاهری خاطرنشان کرد: من حاصل 21 سال تجربه درحوزه کسبوکار را درقالب این کتاب درآوردم و از سال 1387 با اساتید خارجی کار کردم و از آنها میخواستم که به ایرانیها آموزش بدهند؛ در حالی که این کار دست درجیب هموطن کردن است؛ چراکه ما در ایران کارآفرینان، محققان و نویسندگان بسیار ارزشمندی داریم که از دانش بومی بسیار عالی برخوردارند. بنابراین هدفم این بود که کاری انجام شود تا یک باور فردی و ملی در حوزه کسبوکار شکل بگیرد.
کتاب «بیزینس مستری» پرفروشترین کتاب حوزه کسبوکار درسطح بینالملل است
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» بیان داشت: مهم نیست چه کسی کتاب را نوشته است و امروز مهم این است که نویسنده کتاب «بیزینس مستری» پرفروشترین کتاب حوزه کسبوکار در سطح بینالملل؛ یک ایرانی اصیل است و این موضوع که فارغ از تمامی توهمات و هیجانات ملی که وجود دارد؛ این مهم بسیار ارزشمندتر و شدنی است.
وی اضافه کرد: برای من هم این موضوع خیلی کار سختی نبود و به راحتی اتفاق شد. ضمنآنکه ناشر بینالمللی این کتاب هم یک ایرانی است که در کانادا زندگی میکند و خود ایشان برای ترجمه کتاب پیشقدم شدند.
جهانی شدن کتاب «بیزینس مستری»
طاهری در مورد جهانی شدن کتاب «بیزینس مستری» هم تاکید کرد: باورمردم و باور ملی و باوری که ما ازمردم دریافت میکنیم؛ سبب جهانی شدن این کتاب شد. در واقع به هیچ عنوان گمان نمیکردم که این کتاب روزی جهانی شود، اما تمام سعی خود را کردم که هر کس حتی اگر یک صفحه از این کتاب رامطالعه میکند؛ از آن بهره کافی ببرد. به همین دلیل جهانی شدن این کتاب نیز یک اتفاق بود. درواقع حس و نیتی که پشت آن داشتم؛ سبب شد تا این اتفاق رقم بخورد و کتاب جهانی شود.
وی ادامه داد: هرایرانی اگر بخواهد یک نگارش جهانی از این تجربیات داشته باشد؛ میتواند این کار را به راحتی انجام بدهد. حال که این تجربه سهولت پیدا کرده؛ تصمیم دارم به نویسندگان قدرتمند دیگر کشور که کم هم نیستند؛ کمک کنم تا کتابهای آنها هم جهانی شود.
توهم دانایی از خود دانایی خطرناکتر است
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» درپایان سخنان خود گفت: توهم دانایی از خود دانایی خطرناکتر است و فارغ از تجربههای سیاسی ما حرفهای بسیاری برای گفتن داریم. متاسفانه امروز خودتحریمیها و خود تخریبیها؛ بیشتر از تحریمها به کسبوکارهای موجود در کشور آسیب زده است و بنابراین من سعی کردم که با استفاده از تجربیات دیگران این کتاب را بنویسم تا تجربه جدیدی را در اختیار سایر کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار قرار دهم.
بنابراین گزارش، کتاب «بیزینس مستری» (خلق تسلط کسبوکار) نوشته حسین طاهری است که در 672 صفحه و در 10 فصل کلیدی حوزه کسبوکار طراحی شده است و برای کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار در هر اقتصادی به عنوان نقشهراه قابل اجراست.این کتاب که اسفند 1402 اولین نسخه آن چاپ شده است؛ بعد از یکسال امروز به چاپ یازدهم رسیده است. کتاب بیزینس مستری که نسخه فارسی آن به قیمت یکمیلیون و 390هزار تومان به فروش میرسد؛ طی یک ماه اخیر به زبان لاتین ترجمه شده و به فروش میرسد.
خاطر نشان می گردد؛ انتشارات کیدزوکادو در کانادا ناشر کتاب بیزنس مستری در سطح بین بینالمللی فعالیت دارد.