امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/01]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6839 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آیین افتتاح اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی

خبرایران :عصر دیروز آیین افتتاح نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خراسان رضوی با حضور حسن موحدیان؛ فرماندار مشهد، سیدسعید سرابی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حسین شادکام؛ معاون فرهنگی شهرداری مشهد، دکتر سیدمرتضی موسویان؛ رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
آیین افتتاح اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی

در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی از دو نرم افزار تخصصی فقه و حوزه علمیه (نور) و پوستر نخستین جشنواره 'من، خانواده و فناوری' از سوی فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد رونمایی شد.
در این مراسم موسویان با اشاره به سرعت رشد فناوری تاکید کرد: امروز با گذر از عصر اطلاعات و ورود به عصر شبکه شاهد گسترش سریع فضای مجازی در بین عموم اقشار جوامع بشری هستیم و با این سرعت پیش بینی میشود تا سالهای نه چندان دور روابط مجازی جای روابط فیزیکی را بگیرد.
وی همچنین با اشاره به نمایشگاه رسانه های دیجیتال مشهد عنوان کرد: اگرچه پس از گذشت هشت سال این نمایشگاه به مشهد رسید اما میتواند شروع بسیار خوبی برای گسترش رسانه های دیجیتال در این استان باشد.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اعلام خبر ایجاد نمایشگاه دائمی و مجازی رسانه های دیجیتال گفت: در پی آن هستیم که نمایشگاهی بطور کاملا مجازی و شبیه سازی شده ایجاد نماییم تا علاقمندان در هر لحظه قادر باشند نیاز نرم افزاری خود را در فضایی امن و کنترل شده تامین نمایند.
موسویان همچنین از برگزاری 5 نمایشگاه رسانه های دیجیتال در استانهای مختلف کشور تا پایان سال خبر داد.
وی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه استانی رسانه های دیجیتال مشهد به گفتگو با ناشرین و فعالان عرصه دیجیتال پرداخت و در جریان مسائل مربوط به فضای مجازی قرار گرفت.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای پیوند بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نرم افزار دانست و تاکید کرد هرچه فاصله میان تولیدکننده و توزیع کننده کمتر باشد، سرعت رشد در این عرصه بیشتر خواهد شد، چرا که اگر تولید کننده دغدغه توزیع محصول خود را نداشته باشد با تمرکز بیشتری به تولیدات با کیفیت خواهد پرداخت.
همچنین موسویان، راه اندازی خانه های فرهنگ در سرتاسر کشور را در کمک به صنعت نرم افزاری بسیار موثر دانست و افزود: امروز بیش از 300 خانه فرهنگ در سرتاسر کشور داریم که میتوانند تا حدودی خلا توزیع کنندگان را جبران نماید.
چهل و دومین نمایشگاه استانی رسانه های دیجیتال همزمان با شانزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان رضوی در سالن بهار نمایشگاه بین المللی مشهد از 2 الی 9 آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب