امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6952 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره اعلام کرد؛

گفتمان انقلاب اسلامی محدود به داخل مرزها نیست/ به دلیل كمبود بودجه نتوانستیم به برنامه‌ریزی مورد نظرمان دست یابیم

خبرایران : مدیر عامل سازمان سینمایی سوره حضور در بازارهای بین‌المللی فیلم را عرصه‌ای برای طرح گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: موفقیت بخش بین الملل زمانی كامل می شود كه ما علاوه بر راهیابی به جشنواره‌های مختلف بتوانیم در بازارهای بین المللی حاضر شویم و آثارمان را به فروش برسانیم.
 گفتمان انقلاب اسلامی محدود به داخل مرزها نیست/ به دلیل كمبود بودجه نتوانستیم به برنامه‌ریزی مورد نظرمان دست یابیم

به گزارش خبرایران، سهیل جهان بیگلری درباره اكران‌های خارجی فیلم های حوزه هنری در جشنواره‌های مختلف گفت: یكی از مهم ترین ویترین‌هایی كه می توان با استفاده از آن ظرفیت ها و امتیازهای سینمای ایران را به شكلی شایسته برای جهانیان مطرح كرد، حضور در فستیوال‌ها و محافل هنری و سینمایی و بازارهای بین‌المللی و فروش تولیدات سینمایی در این بازارها است. با توجه به این كه پیام فرهنگی و گفتمان انقلاب اسلامی محدود به داخل مرزها نیست و می تواند مخاطب بین‌المللی داشته باشد، وظیفه ما توجه به این گستره عظیم مخاطبان است. كدام رسانه به اندازه سینما می تواند این فرصت را به ما بدهد كه در عرصه جهانی با گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی حضور داشته باشیم؟

وی ادامه داد: با كمك دوستان و همكارانم در واحد بین الملل سازمان سینمایی سوره آثار مستند، كوتاه و فیلم های بلند سازمان سینمایی در عرصه بین المللی انتخاب، گزینش و عرضه شده‌اند. در چند سال گذشته بسیاری از این آثار در جشنواره های مختلف دیده شده و جوایزی دریافت كرده اند. در تازه ترین این موفقیت‌ها فیلم «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری كه پیش تر جایزه یونسكوی بهترین فیلم آسیا پاسیفیك را دریافت كرده بود، جایزه بهترین فیلم كودك جشنواره شارجه را به دست آورد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره افزود: موفقیت بخش بین الملل زمانی كامل می شود كه ما علاوه بر راهیابی به جشنواره‌های مختلف بتوانیم در بازارهای بین المللی حاضر شویم و آثارمان را به فروش برسانیم. توجه به ابعاد اقتصادی تولید و فروش یك فیلم همان قدر كه در عرصه داخلی مهم است، در بخش بین‌الملل حائز اهمیت است. ارتباط با مدیران شبكه‌های تلویزیونی و نمایندگان جشنواره‌ها در سایه حضور در این بازارها اتفاق می‌افتد. در دو سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم تنها توانستیم در بازار جشنواره كن حاضر شویم و دیگر بازارهای درجه یك و معتبر را از دست دادیم.

جهان بیگلری گفت: زمانی كه از موفقیت یك نهاد و سازمان در عرصه های مختلف صحبت می‌شود به اسناد و آمار استناد می‌شود. خوشبختانه سازمان سینمایی سوره در مناسبت‌های مختلف فهرست این حضورها و جوایز را اعلام كرده است. اخباری كه از حضور تولیدات حوزه هنری در جشنواره ها منتشر می‌شود نشان می‌دهد كه هم در خاورمیانه و كشورهای اسلامی و هم در آمریكا و اروپا نمایش‌های این آثار با موفقیت همراه بوده است. هر چند اولویت اصلی ما كشورهای اسلامی و همسایگانمان است، اما فرصت دیده شدن در فضاهای حرفه‌ای و هنری را از دست نمی دهیم. به عنوان مثال، نمایش «میهمان داریم» در جشنواره بوسان با استقبال گرم تماشاگران همراه شد. «حوض نقاشی» پارسال در همین جشنواره روی پرده رفت و از آن استقبال شد. این بازخورد‌های مثبت نشان می‌دهد كه تولیدات حوزه هنری علاوه بر جذب مخاطب داخلی در بخش بین‌المللی هم موفق هستند.

وی درباره حضور حوزه هنری در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال تنها توانستیم فیلم‌های سینمایی «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده و «میهمان» به كارگردانی بهزاد رفیعی را تولید كنیم. به دلیل كمبود بودجه نتوانستیم به برنامه‌ریزی مورد نظرمان دست یابیم، امیدوارم در سال ۹۴ تامین اعتبار راه ما را برای ساخت فیلم هموار كند. فیلم نامه‌های اقتباسی دفاع مقدسی و فیلم نامه‌هایی با موضوع خانواده در سازمان سینمایی سوره وجود دارد كه در صورت تامین اعتبار لازم آن ها را تولید می‌كنیم و مشكلی از نظر فیلم نامه و جذب نیروهای متعهد و متخصص نداریم.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره با اشاره به ساخت مستند بلند «عاشورا، جغرافیای یك تاریخ» ادامه داد: این مستند بلند درباره واقعه عاشورا است. آقای داریوش یاری كارگردان و آقای بهروز مفید تهیه‌كننده این مستند سینمایی می‌كوشند آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده كنند. در این مستند بدون استفاده از تصاویر آشنا و تكراری تلویزیون و سینما، ماجراهای مربوط به عاشورا بازسازی شده است. بخش جلوه‌های ویژه بصری این پروژه كاری خلاقانه و نو است تا آنچه از عاشورا، كربلا و عظمت نهضت امام حسین (ع) مقابل چشمان مخاطب قرار می‌گیرد بدیع و تازه باشد.

جهان بیگلری ادامه داد: یكی از اولویت هایمان تولید مجموعه دفاع مقدسی «دا» به كارگردانی همایون اسعدیان است كه فیلم نامه آن تمام شده و با تامین اعتبار تولید این مجموعه عظیم را آغاز خواهیم كرد.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره گفت: بحث سبك زندگی و توجه به نهاد خانواده از موضوعاتی است كه در این سالها در حوزه هنری پیگیر شده و سازمان سینمایی سوره از اولین نهادهای سینمایی بوده كه در این بستر فیلم ساخته و به آن اقبال داشته است. فیلم‌هایی مانند «سیب و سلما»، «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «میهمان داریم»، «خسته نباشید!»، «حق سكوت» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» كاملا با این دیدگاه ساخته شده‌اند و موفقیت جهانی این آثار نشان می‌دهد كه ما موفق شده‌ایم سبك و الگوی اسلامی- ایرانی زندگی را در معرض دید مخاطبی وسیع بگذاریم و آن مخاطب هم این تصویر معصومانه، سالم و انسانی را پسندیده است.

وی درباره اكران عمومی «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور گفت: مشغول كارهای تبلیغاتی فیلم هستیم و برای اكران عمومی این فیلم آمادگی داریم. «میهمان داریم» چند روز بعد از عاشورا و به سرگروهی سینما استقلال اكران می‌شود. این فیلم درباره سبك زندگی و خانواده شهدا است و با نگاهی به نیمه شعبان و اهمیت موضوع انتظار در مكتب شیعه ساخته شده است. «میهمان داریم» تاكنون و در نمایش‌های ویژه ای كه داشته با استقبال مواجه شده و این امیدواری وجود دارد كه در اكران هم مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب