امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7234 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سه خبر از شركت فرودگاه‌هاي كشور؛

مومنی‌رخ : مسافران منابع ارزشمند فرودگاه هستند

خبرایران: سيداحمد مومني‌رخ عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت: تيم روابط‌عمومي مي‌تواند فرايندي را در جهت اعتلاي فعاليت‌هاي خود طراحي و اجرا كند به‌طوري‌كه با بررسي شرايط موجود راهكارهاي مناسبي را براي ارائه خدمات مطلوبتر به كار گيرد
مومنی‌رخ : مسافران منابع ارزشمند فرودگاه هستند

به‌گزارش خبرایران از روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، هفدمين نشست ماهانه روابط‌عمومي به‌میزبانی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و با حضور سيداحمد مومني‌رخ عضو هيات مديره، علي رستمي مديركل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد، رسول غلامي‌نیا مديركل دفتر مديرعامل، يدالله آقايي‌صائم مدير روابط‌عمومي، محمد عباسي مشاور مدیرعامل و رئيس ستاد اقامه نماز و همكاران روابط‌عمومي ستاد برگزار شد.

***فرودگاه پيشاني نظام براي مسافران است

سيداحمد مومني‌رخ عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور با بیان اینکه تيم روابط‌عمومي داراي امكانات ارتباطي و زيرساختي براي ارائه فعاليت‌هاي شركت است٬ گفت: هر کدام از فرودگاه‌ها می‌توانند با توجه به زيرساخت‌هاي خود، از امكانات روابط‌عمومی ستاد نیز بهره‌مند شوند.

وي ادامه داد: تعامل ستاد و فرودگاه‌ها موجب تعالي و رشد روزانه و بهبود شرايط كاري خواهد شد.

مومني‌رخ با بيان اينكه بخش‌هاي مختلف خدماتي، نظارتي و... در فرودگاه تلاش مي‌كنند كه سفري ايمن توام با رضايت را براي مسافران فراهم كنند، گفت: مسافران منابع ارزشمندي هستند و مي‌بايست به اين منابع براساس نيازهايي كه دارند، خدمات مطلوبي ارائه دهيم.

وي اضافه كرد: ارزش‌گذاري مسافران از خدمات ارائه شده توسط بخش‌هاي مختلف فرودگاهي به‌طور حتم رضايت را در پي دارد چراكه آنها در سنجش و ارزيابي‌هاي خود به يك جمع‌بندي مطلوب مي‌رسند.

عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور با اشاره به اين مطلب كه فرودگاه‌ها پيشاني نظام براي مسافران هستند، اظهار داشت: اطلاع‌رساني به‌موقع پرواز به مسافران، خدمات ترافيكي ايرلاين‌ها، خدمات بار، برخورد مطلوب تاكسي‌راني و همه و همه در ذهن يك مسافر كاملا نقش مي‌بندد.

وي ادامه داد: مهرآباد با سابقه 65 ساله و همچنين فرودگاه امام‌خميني(ره) و ديگر فرودگاه‌ها بايد هر خدمتي كه در شان فرودگاهي خود دارند، به مسافر ارائه دهند چراكه هر نوع ارائه خدمت به منابع فرودگاهي اثرات روحي و رواني خوبي را در پي خواهد داشت.

مومني‌رخ با بيان اينكه ما يك اشتراك حضور در فرودگاه‌ها داريم بيان داشت: ما بايد بتوانيم شرايط خوب و مطلوبي را در بين بخش‌هاي مختلف فرودگاهي ايجاد كنيم و خدماتي را ترتيب دهيم كه مسافران احساس ايمني و امنيت بيشتري را از سفر خود داشته باشند.

وي گفت: تيم روابط‌عمومي مي‌تواند فرايندي را در جهت اعتلاي فعاليت‌هاي خود طراحي و اجرا كند به‌طوري‌كه با بررسي شرايط موجود راهكارهاي مناسبي را براي ارائه خدمات مطلوبتر به كار گيرد.

عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور با اعلام اينكه ما هر قدمي كه بر مي‌داريم بايد با استفاده از تكنيك‌هاي موثر باشد، افزود: با استفاده از تكنيك‌هاي اطلاع‌رساني مناسب مي‌توانيم اعتماد و رضايت مسافران را در فرودگاه‌ها جلب كنيم.

وي با بیان اینکه می‌بایست ميل به پرسشگري در مسافران را ايجاد كنيم اظهار داشت: در راستای اراپه خدمات به مسافران٬ در ترمينال‌ها و خدمات مرتبط با آنها مي‌توانيم قدم‌هاي خوبي را برداريم.

***شفاف‌سازي را در روابط‌عمومي نهادينه كنيم

در ادامه رسول غلامي‌نیا مديركل دفتر مديرعامل با اشاره به اينكه شفاف‌سازي در روابط‌عمومي و ارتباطات سازمان‌ها و شركت‌ها حرف اول را در دنيا مي‌زند، گفت: سلامت اداري بايد در بخش‌هاي مختلف سازماني وجود داشته باشد كه تعامل و شفاف‌سازي مي‌تواند از بوجود آمدن برخي شايعات و يا موضوعاتي كه منجر به دغدغه و چالش شود، جلوگيري نمايد.

وي افزود: روابط‌عمومي مي‌تواند افكار عمومي را در جهت درست هدايت كند و از دامن زدن به شایعات جلوگیری نماید.

غلامي‌نیا با تاكيد بر اینکه روابط‌عمومي بايد نواقص را آزادمنشانه برطرف كند، اعلام داشت: چنانچه نقصی در سيستم وجود داشته باشد، روابط‌عمومي بايد آن نواقص را مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام نمايد.

وي تاكيد كرد: روابط عمومي محدود به مديريت نيست بلكه مخاطب و مخاطب‌شناسي از ديگر مباحثي است كه بايد به آن اهتمام ويژه شود.

وي در پايان افزود: ما بايد مخاطب را بشناسيم و محتواي پيام را مناسب با ذائقه مخاطب طراحي و ارائه دهيم.

***اصلاح رفتار را در فرودگاه‌ها سازماني كنيم

علي رستمي مديركل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد با بيان اينكه استمرار اين جلسات مي‌تواند تاثيرات بسياري را در ايجاد تعامل و همكاري مديران و همكاران روابط‌عمومي داشته باشد، عنوان كرد: يك از موضوعاتي كه در فرودگاه به خصوص در بخش روابط‌عمومي بايد با جديت پي‌گيری شود، جلوگيري از عوامل بازدارنده در فرودگاه‌ها است چراكه مطلوبیت فرودگاه‌ها به فعاليت درست روابط‌عمومي بستگي دارد.

وي با بیان اینکه امروزه بحث روابط‌عمومي علمي دنبال می‌شود٬ گفت: از این رو بايد فعاليت‌هاي آن در چارچوب علمي بازنگري و بررسي شود.

رستمی افزود: ما بايد در روابط‌عمومي جايگاه خود را بيشتر و بهتر بشناسيم چراكه اين بخش جزء لاينفك سازمان و يا شركت است.

مديركل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد ادامه داد: همه فعاليت‌ها در اين حوزه به سيستم اداري كمك‌هاي زيادي خواهد نمود .

وی گفت: چنانچه ما بتوانيم در اين بخش به نحو مطلوبي اطلاع‌رساني كنيم به‌طور حتم در تصميم‌گيري‌هاي مدير تاثير بسياري دارد.

رستمي عنوان كرد: در اطلاع‌رساني می‌بایست بر صداقت، دلسوزي، خودباوري و تلاش مضاعف تكيه کرد چراكه رعايت اين مسائل در تكريم مسافر، حفظ و صيانت از حقوق شهروندي موثر است.

وي با اعلام اينكه بايد عملكرد خود را به مردم نشان دهيم، افزود: فرودگاه مهرآباد با دغدغه‌ها و مسائل بسياري مواجه است كه به منظور رفع موانع موجود٬ رفتارهاي مختلف بررسي و اصلاح رفتار براي تك تك افراد و خادمان فرودگاهي صورت می‌گيرد.

وي گفت: در كنار كارهاي عمراني و خدماتي بايد به اصلاح رفتار در فرودگاه توجه بيشتري نماييم.

مدير فرودگاه بين‌المللي مهرآباد يادآور شد؛ 50 درصد مسائل فرودگاه به مسائل سخت‌افزاري و  50 درصد ديگر به رفتارهاي مسئولان و مديران فرودگاهي مربوط است كه براي اين منظور نيازمند بازنگري در برخورد با مسائل و رفتارهاي كاركنان فرودگاه هستيم.

***تعامل باعث تعالی می‌شود

همچنین آقائي‌صائم مدير روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور نیز به اهداف اصلي جلسه اشاره كرد و گفت: ارتقاي جايگاه روابط‌عمومي و آشنايي مديران‌كل با نقش روابط‌عمومي، جلب اعتماد مديران و برقراري ارتباط تنگاتنگ با همكاران روابط‌عمومي، آشنايي مديران با عملكردها و فعاليت‌هاي روابط عمومي و رسالت‌هاي آنان، تحليل و بررسي بازتاب عملكرد روابط عمومي، سنجش دستاوردهاي كاركنان روابط‌عمومي، بررسي تعامل و ارتباط روابط‌عمومي با ديگر كاركنان فرودگاهي، چگونگي ارتباط موثر كارمندان با روابط‌عمومي از جمله اهداف اصلي برگزاري اين نشست است.

وي در ادامه افزود: تعامل ما در بخش‌هاي مختلف فرودگاهي به ويژه در بخش روابط‌عمومي باعث مي‌شود كه مجموعه به تعالي برسد و همه در راستاي تحقق اهداف و آسايش مسافران تلاش كنيم.

***روابط‌عمومي محرم مقامات عالي‌رتبه فرودگاهي است

محمد عباسي مشاور مدیرعامل و رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه روابط‌عمومي نقش تعامل سازنده در يك سازمان را دارد، گفت: فراموش نكنيم كه روابط‌عمومي محرم اسرار مديران فرودگاهي است چراكه تعامل سازنده مي‌تواند تاثيرگذاري بالايي را در تصميم‌گيري‌هاي يك مدير داشته باشد و اين امر در صورتي محقق مي‌شود كه مديران بالادستي نيز مسائل را با بخش روابط عمومي در ميان بگذارند.

وي ادامه داد: طرح مسائل مختلف و چاره‌انديشي براي حل و فصل آن مي‌تواند راه را براي تعاملات سازماني ايجاد كند.

عباسي با ذكر مثالي از نحوه برخورد كاركنان فرودگاهي يكي از كشورها و مقايسه آن با كشور خودمان افزود: بخش‌هاي مختلف فرودگاهي به خصوص روابط‌عمومي بايد از همه لحاظ در فرودگاه تاثيرگذاري بالايي داشته باشد چراكه روابط‌عمومي دست راست مدير آن شركت و يا سازمان محسوب مي‌شود.

رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور اظهار داشت: روابط‌عمومي در فرودگاه‌ها از جهت ساختار اداري بايد ارتقاء يابد و اين موضوع در بخشنامه‌هاي مختلف فرودگاهي به‌طور جدي ابلاغ شده است.

گفتني است؛ در پايان اين جلسه گزارشي از نحوه ارائه خدمات فرودگاه‌های مهرآباد و امام خميني(ره) طي سال‌هاي گذشته و سال جاري پخش شد./

 

***آغاز عملیات احداث پايانه خطي جدید در فرودگاه کرمان

 

مديركل فرودگاه‌هاي استان کرمان گفت: پايانه خطي نوين جايگزین پايانه 15000 مترمربعی نيمه كاره فرودگاه كرمان خواهد شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان؛ محمد نخعي از آغاز جمع‌آوري اسكلت فلزي اين پايانه خبر داد و با اشاره به انتشار آگهي مزايده افزود: بنا بر كارشناسي‌هاي به عمل آمده در خصوص كيفيت فني و اسكلت پايانه 15000مترمربعی فرودگاه كرمان و با توجه به تاثير مستقيم عوامل جوّي بر اين سازه و همچنین كاهش كارایي و توان اسكلت، طرح جمع‌آوري اين اسكلت فلزي به تاييد گروه مشاوران، شركت فرودگاه‌هاي كشور و استانداري كرمان رسيد.

وی ادامه داد: پس از انجام تشريفات قانوني، عمليات جمع‌آوري اسكلت فلزي آغاز شده و به‌دنبال آن بستر بتني اين بنا نیز جمع آوری می‌شود.

نخعی از احداث پايانه ۱۵۰۰۰مترمربعی خطي با طراحي روز دنيا و تجهيزات نوين به جاي بناي فعلي اين پايانه خبر داد و افزود: طي بازديدها و جلسات متعدد با حضور صاحبنظران و مشاوران فني شركت فرودگاه‌هاي كشور، استان و بخش خصوصي، پايانه جديد با مصالح و تجهيزات بروز پس از پايان عمليات جمع‌آوري بناي اسكلتي قديمي در همان محل اجرا خواهد شد.

مديركل فرودگاه‌هاي استان كرمان همچنین درخواست‌هاي مكرر مردمي، كمبود شديد فضاي پايانه‌یي، عدم امكان پذيرش پروازهاي همزمان، ازدحام مسافران و كمبود تجهيزات فرودگاهي را از عوامل سرعت بخشي به اين عمليات نام برد.

وی تصريح كرد: استاندار كرمان و رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در جلسات متعدد بر احداث پايانه نوين خطي، مدرن و مجهز تاكيد کرده‌اند و برابر مصوبات، مقرر شده است تا اين پايانه به روش BLT از سوي هواپيمایي ماهان به عنوان مشاركت بخش خصوصي براي شركت فرودگاه‌هاي كشور احداث و تحويل شود.

گفتنی است؛ در عمليات جمع‌آوري اسكلت قديمي كه اكنون آغاز شده، حجمي معادل 2500 تن آهن مستعمل از اين بنا در بازه زماني 3ماهه توسط بخش خصوصي و منتخب در مزايده٬ جمع‌آوري خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ پایانه فعلی با وسعت ۱۵۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۱ تا مرحله سازه فلزی پیش رفت اما به‌دلیل کمبود اعتبارات٬ این پروژه متوقف شد و باوجود تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت فرودگاه‌ها و استانداری بدون هیچ پیشرفتی باقی ماند.

 

***قدردانی معاون وزیر راه‌وشهرسازی از مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی
 

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی استان‌ها در وزارت راه‌وشهرسازی، از حمایت‌ها، برگزاری مناسب و ارتقای سطح کیفی اجلاس سالیانه مشاوران امور بانوان وزارت راه‌وشهرسازی در فرودگاه بین‌المللی مشهد از محمدباقر قاسم‌زاده مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، قدردانی کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی؛ در پیام احمد مجیدی معاون وزیر راه‌وشهرسازی آمده است: «بدین‌وسیله مراتب تشکر و قدردانی از جنابعالی را در راستای حمایت از برگزاری اجلاس سالیانه مشاوران امور بانوان وزارتخانه متبوع، دستگاه‌های تابعه و ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌ها که با حضور سرکار خانم مولاوردی معاون محترم ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سایر مسئولین محترم و مشاوران مذکور در مشهد مقدس برگزار گردید؛ اعلام داشته و ضمن ارج نهادن به خدمات شایسته شما و همکاران محترمتان که موجبات ارتقاء سطح کیفی اجلاس فوق را فراهم نمود، توفیقات روز افزونتان را در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب