امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8695 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داودی نشست خبری «رخ دیوانه» اعلام کرد؛

سعی کردم پس از «تقاطع» بیشتر جوانان را بشناسم/اتفاقات «رخ دیوانه» در جامعه موجود است/ من جوانان را از دیدگاه خودم به تصویرکشیدم

خبرایران: ابوالحسن کارگردان فیلم سینمایی «رخ دیوانه» در نشست رسانه‌ای این فیلم گفت: پس از تقاطع سعی کردم بیشتر جوانان را بشناسم و مهمتر اینکه سلیقه خودم را در این کار اعمال نکنم.
سعی کردم پس از «تقاطع» بیشتر جوانان را بشناسم/اتفاقات «رخ دیوانه» در جامعه موجود است/ من جوانان را از دیدگاه خودم به تصویرکشیدم

به گزارش خبرنگارخبرایران، در ابتدای نشست خبری فیلم سینمایی «رخ دیوانه» که خسرو نقیبی اجرای این نشست را بر عهده داشت، ابوالحسن داودی به عنوان کارگردان این فیلم گفت: خوشحالم که این اثر سینمایی ساعت 10 صبح در سینمای رسانه اکران و تا این اندازه هم از فیلم استقبال شد.

وی ادامه داد: از کسانی که 6 سال باعث بیکار من شدند تشکر می کنم زیرا موجب شدند روی فیلمنامه رخ دیوانه تمرکز کنم و در نهایت این کار را با این جمع دوست داشتنی بسازیم.

داودی اظهار داشت: این فیلم درواقع ذهنیتی است که بعد از گذشت چند سال از تقاطع به سراغ آن رفتم. زمان اکران فیلم تقاطع برخی جوانان به من انتقادهایی داشتند که بسیار هم درست بود، آنها معتقد بودند من جوانان را از دیدگاه خودم به تصویرکشیدم، که یک پدر می بیند و این آرمان من است نه واقعیت؛ برای من مهم این بود که به عنوان یک فیلمساز این حق را دارم که آرمان خودم را کار کنم یا نه. پس از تقاطع سعی کردم بیشتر جوانان را بشناسم و مهمتر اینکه سلیقه خودم را در این کار اعمال نکنم.

این کارگردان سینما توضیح داد: از ابتدا این پتانسیل وجود داشت و من چیزی به ان اضافه نکردم. در موسیقی هم به همین شکل من با کارن همایونفر یک سلیقه مشترک داشتیم اما باید میدیدیم جوانان امروز چه برداشتی از موسیقی دارند و نباید سلیقه خود را اعمال می کردیم.

داودی گفت: اتفاقاتی که در فیلم به نمایش درآمد در جامعه موجود است و با انقلاب ارتباطی که امروز در جامعه ایجاد شده است؛ همه چیز تحت شعاع قرار گرفته و باید تمام ارتباط و انزوای آدمها را که دنیای مجازشان حقیقی تر از دنیای واقعی شان شده در فیلم نشان دهیم.

داودی در ادامه درباره این که چرا به نظر می رسد این فیلم با دروغ آغاز شده است گفت: سینما رابطه‌ای است که ما خلق و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنیم. از هر چیزی برای این ارتباط می توان استفاده کرد، شاید در جایی لازم باشد که در یک فیلم درام دروغ هم وجود داشته باشد.

بیتا منصوری تهیه کننده «رخ دیوانه» نیز در این نشست حضور داشت و گفت: این فیلمنامه قرار بود 6 سال پیش ساخته شود اما با مشکلی که برای فیلم «زادبوم» داودی به وجود آمد این سال ها را تحمل کردم چون می خواستم داودی این فیلم را بسازد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه نگرش مخاطب نسبت به فیلم ها تغییر کرده است افزود: در طول سال های اخیر با فیلم هایی که ساخته شده است، سطح سلیقه مردم را پایین آوردند اما من خوشحالم که سلیقه مخاطب در حال تغییر است.

محمدرضا گوهری به عنوان نویسنده فیلمنامه «رخ دیوانه» در این نشست حضور داشت در خصوص تعداد اپیزودهای این فیلم بیان کرد: این فیلمنامه را 6 سال پیش نوشتم اما سال گذشته نسخه 3 اپیزودی از این فیلمنامه را تحویل داودی دادم و اما با بررسی هایی که انجام دادیم 4 اپیزود دیگر به آن اضافه شد.

وی اضافه کرد: از زمانی که نگارش فیلمنامه تمام شد، هر سال قرار بود آن را بسازیم اما شرایط ساخت مهیا نشد. البته این تعویق در ساخت به نفع فیلمنامه تمام شد زیرا ما هر سال آن را بازنویسی می کردیم.

نظام‌الدین کیایی؛ صدابرداری فیلم سینمایی «رخ دیوانه» در پاسخ به میزان رضایت از این فیلم اظهار داشت: حرفی برای گفتن ندارم زیرا معتقدم فیلم باید حرف خود را بیان کند و مخاطب هم درباره آن نظر دهد.

وی ادامه داد: بعنوان یک صدابردار تلاش می کنم که در خدمت فیلم باشم. در این فیلم کنار ابوالحسن داودی بودن به من حس دیگری داد زیرا می دانستم قرار است در خدمت یک سینمای درست باشم.

کارن همایونفر که در این دوره از جشنواره علاوه بر این فیلم موسیقی 5 فیلم سینمایی دیگر را نیز ساخته است گفت: بعد از تجربه موفق من و داودی در فیلم زادبوم قرار شد موسیقی «رخ دیوانه» را هم بسازم. در ابتدای شروع ساخت این موسیقی جز معدود کارهایی بود که خودمان هم نمی دانستیم به کدام سمت باید برویم.

وی ادامه داد: قصد داشتیم موسیقی برای این فیلم کار شود که با فضای جوان پسند آن همراه باشد و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند، بعد از جلسات متعدد که با داودی داشتیم به یک بافت و رنگ تازه از موسیقی رسیدیم.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: ترانه ای که در انتهای فیلم پخش شد به پیبشنهاد داودی بود و کاوه آفاق به خوبی از پس آن برآمد.

صابر ابر یکی از بازیگران فیلم در این نشست حضور داشت و گفت: خوشحالم که کنار این گروه از عوامل درجه یک کار کردم و از تک تک کسانی که در این پروژه همراهمان بودن تشکر می کنم.

این بازیگر با اشاره به اینکه از همان 6 سال پیش که فیلمنامه نوشته شد با این فیلم همراه بوده است، افزود: خوشحالم که با این گروه بازیگران کار کردم و امروز جای امیر جلیلی که نقش پیروز را ایفا می کرد تشکر می کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «درباره الی» ادامه داد: درست اجرا کردن نقش و اینکه کارگردان با یک نگاه درست نقش را همراهی می کند باعث خوب شدن یک فیلم می شو. مهم این بود که بتوانیم روایت محمدرضا گوهری را با نگاه داودی به سرانجام برسانیم

طناز طباطبایی دیگر بازیگر این فیلم عنوان کرد: دومین باری بود که بعد از فیلم سینمایی «مرهم» نقش یک معتاد را بازی کردم. سال ها پیش در مورد مواد مخدر و اعتیاد تحقیقات وسیعی کردم و می توانم ادعا کنم که امروز در این زمینه PHD دارم.

وی ادامه داد: ماندانا نماد شخصیتی است که به مواد مخدر گرفتار است و تلاش شد نوع شخصیت پردازی این اثر به برخی جوانانی که امروز اسیر اعتیاد هستند نزدیک باشد.

بیژن امکانیان نیز که در این نشست حضور داشت، تاکید کرد: با وجود نقشی که نازنین بیاتی داشت وجود این پدر بخش مهمی از شخصیت دختر را تشکیل می داد و حذف آن از قصه تفکیک ناپذیر بود.

محمدرضا گوهری در ادامه درباره روایت این فیلم گفت: منشا روایت قصه فیلم همان اپیزودهاست و قصه‌ای را باید انتخاب می‌کردیم که بسیار مهم بود تا بتوانیم اپیزودها را نگه داشته و داستان را به یک وحدت برسانیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب