خبرایران: هوشمند سفیدی دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی با انتقاد از وضعیت فعلی روابط عمومی گفت: امروز روابط عمومی ها تنها توان ایجاد همدلی اجتماعی را ندارند،بلکه نقش کاهنده و تضعیف کننده را در این زمینه دارند،
به گزارش خبرنگارخبرایران، هوشمند سفیدی عصر دوشنبه در آیین نکوداشت روز روابط عمومی و تجلیل از ستارگان این عرصه در کتابخانه ملی افزود: با تقویت نهاد روابط عمومی و توجه به دو اصل تخصص گرایی و اخلاق گرایی در این عرصه، می توانیم با توجه به فعالیت حدود 200 هزار نفر در این حوزه و گردش مالی بالای مجموعه روابط عمومی های کشور، زمینه های فرهنگی و اجتماعی اجرای سیاست های توسعه اجتماعی بخشی از این آثار منفی خواهند بود.
به گفته وی با تقویت نهاد روابط عمومی و توجه به دو اصل تخصص گرایی و اخلاق گرایی در این عرصه، می توانیم با توجه به فعالیت حدود 200 هزار نفر در این حوزه و گردش مالی بالای مجموعه روابط عمومی های کشور، زمینه های فرهنگی و اجتماعی اجرای سیاست های توسعه اجتماعی را فراهم سازیم و دستاوردهای مهمی را برای جامعه به ارمغان آوریم.
دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور در ادامه باتشریح جایگاه روابط عمومی و تاکید بر قابل احترام بودن این حرفه، اظهار داشت: ارزش اخلاقی حاکم بر نهاد روابط عمومی، استفاده از تکنیک های مختلف و اتکای بر پژوهش و دستاوردهای علمی در مرحله عمل و حرکت در مسیر ارزش های دمکراتیک مثل پاسخگویی صادقانه و صریح به مردم، حمایت از بسط فضای گفت و شنود انتقادی و تاکیدی بر توسعه مسئولیت اجتماعی، ارزش اجتماعی و سیاسی روابط عمومی را ارتقا می دهد.
سفیدی افزود: پاسخگویی معمول در روابط عمومی ها، بیشتر به جوابگویی شباهت دارد و شامل توضیحات کافی و استدلالی برای اقناع مردم و ایجاد درک متقابل بین ملت و دولت نیست و حالتی عمودی داشته و بیشتر برای رفع تکلیف انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی دموکراتیک باید مبتنی بر استدلال بوده و شکلی افقی داشته باشد، توجه به این عرصه را از مسئولیت های اجتماعی سازمان ها عنوان کرد.
دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فعلی روابط عمومی که نه تنها توان ایجاد همدلی اجتماعی را ندارند،بلکه نقش کاهنده و تضعیف کننده را در این زمینه دارند، تاکید کرد: برای ایجاد همدلی، صداقت، شفافیت،محرم دانستن مردم، خودافشاگری و از خودگشودگی و بسط گفت و شنود انتقادی بین سازمان و گروه های اجتماعی ضرورت دارد.
وی با تاکید براینکه توجه به مسئولیت اجتماعی احترام آفرین است و روابط عمومی ها باید با تعهد و التزام به جامعه، سازمان خود را در این حوزه آگاه و فعال کرده و گزارش مسئولیت اجتماعی آن را به مردم ارائه کنند، گفت: رفتاراخلاقی، خریدنی نیست، اما کسب کردنی است و آن در گرو داشتن برنامه روشن برای صیانت از منافع عمومی است.
سفیدی همچنین با اشاره به فلسفه برگزاری جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران گفت: مناسبت روز روابط عمومی ، فرصتی را به ما داد تا در این روز تقدیر ویژه ای از روابط عمومی ها و دست اندرکاران موفق روابط عمومی در سال گذشته داشته باشیم لذا در این راستا 10 نوع ستاره پیش بینی شده و در ادامه مراسم به 39 نفر تقدیم خواهد شد.
دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور گفت: نهاد روابط عمومی در کشور دچار رکود و گرفتار مسائل متعدد بوده و گشودن قفل مشکلات آن، نیازمند تدبیری ویژه از سوی دولت تدبیر و امید است.