امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10308 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردستانی خبر داد؛

سبک زندگی قرآنی دغدغه‌های مقام معظم رهبری است/ نمایشگاه قرآن شب‌های نورانی امسال از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان برگزار می شود/ افطاری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده/ بخش عفاف و حجاب درشب‌های نورانی مورد توجه ویژه قرار دارد

خبرایران: سعید اردستانی معاون نمایشگاه قرآن شب‌های نورانی گفت: نمایشگاه قرآن شب‌های نورانی مصلا امسال از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 18 تا 24 آماده بازدید علاقه‌مندان است.
سبک زندگی قرآنی دغدغه‌های مقام معظم رهبری است/ نمایشگاه قرآن شب‌های نورانی امسال از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان برگزار می شود/ افطاری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده/ بخش عفاف و حجاب درشب‌های نورانی مورد توجه ویژه قرار دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دومین دوره نمایشگاه قرآن شب‌های نورانی با حضور «سعید اردستانی»‌معاون دومین نمایشگاه قرآنی شب‌های نورانی،«سیدمحمد حسینی» مدیربخش‌های کتاب، محصولات فرهنگی وعفاف وحجاب،«حجت‌الاسلام سیدمحمد‌کاظم ‌موسوی»مدیر بخش کودک نمایشگاه شب‌های نورانی،«محمدتقی میرزاجانی»‌مدیربخش محافل ،«اکبرخاکساری»مسئول ارتباطات رادیویی وتلویزیونی دومین نمایشگاه‌ قرآن شب‌های نورانی واصحاب رسانه  صبح امروز 30 خردادماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار و دراین نشست خبری «سعید اردستانی» ‌معاون دومین نمایشگاه قرآنی شب‌های نورانی اظهارداشت: مصلای تهران برای دومین بار است که برپایی ویژه‌برنامه‌های شب‌های نورانی را براساس مأموریت‌های خود در نظر گرفته و خدمات ویژه‌ای را برای مردم جهت بازدید از این نمایشگاه در نظر گفته‌ایم.

‌معاون دومین نمایشگاه قرآنی شب‌های نورانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری سبک زندگی قرآنی بوده و بر همین اساس سرفصل‌ برنامه‌های نمایشگاه شب‌های نورانی مشخص شد. ویژه‌برنامه شب‌های نورانی از اول ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده و این تأخیر نشست خبری مبنی بر تأخیر در برپایی نمایشگاه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 18 تا 24 آماده بازدید علاقه‌مندان است وامسال نزدیک به 10 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در صحن اصلی، حیات گنبد و رواق شرقی در نظر گرفته شده است که شامل هفت کلان‌بخش،‌عفاف و حجاب، ‌محصولات فرهنگی،‌ کتاب، هنرهای تجسمی، کودک و نوجوان، ‌مشاور و محافل و مراسم است.

اردستانی ادامه داد: افطاری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و‌ همچنین برای بازدید بهتر مردم تهران از این نمایشگاه تسهیلات حمل و نقل خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

وی درخصوص احتمال موازی کاری این نمایشگاه با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم گفت: ارتباط خاصی از لحاظ محتوایی بین دو نمایشگاه وجود ندارد،‌ برخی از برنامه‌هایی که براساس اطلاعات ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کمتر به آن پرداخته شده در این نمایشگاه پررنگ کرده‌ایم، از جمله این برنامه‌‌ها بخش عفاف و حجاب بود که سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن به آن نپرداخت اما شب‌های نورانی آن را مورد توجه ویژه قرار داد.

 

حسینی: درنمایشگاه قرآن شب‌های نورانی 3 هزار عنوان کتاب در 20 موضوع ارائه شده است

سیدمحمد حسینی، مدیر بخش‌های کتاب، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب در ادامه این نشست خبری به بیان توضیحاتی در مورد هر یک از این بخش‌ها پرداخت و گفت: در بخش کتاب از طرحی که با عنوان «نمایشگاه مطلوب» در ذهن داشتیم، استفاده کرده و این بخش به صورت یکپارچه و البته موضوعی برپا شده است.

مدیر بخش‌های کتاب، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه 3 هزار عنوان کتاب در 20 موضوع ارائه شده است، افزود: عمده موضوعاتی که در قالب آن کتاب عرضه شده است عبارت از قرآن،‌ ادعیه، تفاسیر، آثار امام(ره) و مقام معظم رهبری، ‌دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، آموزش قرآن،‌ اخلاق و تربیت اسلامی، اهل بیت(ع)، کودک و ... است.

وی با بیان اینکه در این بخش‌ها مواردی برای مشاوره نیز در نظر گرفته شده است،‌ تصریح کرد: فضایی که برای بخش کتاب در نظر گرفته شده است نزدیک به 1000 مترمربع است که در آن یک صندوق واحد نیز در نظر گرفته شده است و در بخش محصولات فرهنگی 25 غرفه در نظر گرفته شده است که آثار عرضه شده در آن نمازمحور یا قرآن‌محور شامل رحل قرآن، ‌قلم قرآنی و ... است.

حسینی در مورد بخش عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در این بخش تلاش شده است تا رویکرد اسلامی به طور خاصی انجام گیرد، ‌این بخش دارای بخش‌های مختلفی است و برای عرضه محصولات در این بخش از 80 غرفه استفاده شده است که 10 غرفه از این تعداد حالت تبلیغی و ترویجی دارد. از جمله غرفه‌های این بخش می‌توان به غرفه من حجاب را دوست دارم، غرفه خیاط‌‌‌‌‌خانه که دوخت رایگان چادر دارد، غرفه مشاوره، حجاب برتر اشاره کرد.

وی در خصوص تخفیف‌هایی که در بخش فروش در نظر گرفته شده نیز عنوان داشت: برای بخش کتاب حدود 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است،‌ در بخش حجاب و عفاف با توجه به اینکه تمامی محصولات بارکدگذاری شده است قطعاً زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد. در بخش محصولات فرهنگی نیز با توجه به اینکه قیمت محصولات به طور دقیق مشخص نیست تخفیفی در نظر گرفته نشده است.

 

حجت‌الاسلام  ‌موسوی: مصلای تهران، مهم‌ترین مرکز فرهنگی تهران است

حجت‌الاسلام سیدمحمد‌کاظم ‌موسوی، مدیر بخش کودک نمایشگاه شب‌های نورانی در ادامه این نشست خبری نیز در سخنانی به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در برپایی این نمایشگاه اشاره و اظهارداشت: مصلای تهران، مهم‌ترین مرکز فرهنگی تهران است و شایسته است تا در ماه پربرکت رمضان برنامه فرهنگی ویژ‌ه‌ای در آن برگزار شود.

مدیر بخش کودک نمایشگاه شب‌های نورانی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و مراکز عبادی ابرازداشت: با توجه به اینکه مصلای تهران نیز خارج از این چارچوب نیست در دو بخش با نمایشگاه شب‌های نورانی همکاری داشته‌ایم. اولین بخش مربوط به خیمه‌های معرفت و میزهای مشاوره است که با حضور مبلغان دعوت شده از قم و در قالب 11 غرفه به بازدیدکنندگان این نمایشگاه مشاوره خواهند داد.

موسوی اضافه کرد: بخش مشاوره با حضور بانوان و آقایان مشاوره‌دهنده خواهد بود و مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت فرزند، پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی و تصحیح نماز، از جمله بخش‌هایی است که با حضور مشاوران در دو بخش بانوان و آقایان همراه است، ‌علاوه بر این در سه بخش تبلیغ و ترویج وقف به خصوص وقف قرآنی، آموزش حفظ قرآن و آموزش مجازی قرآن نیز مشاورانی برای مشاوره حضور دارند.

وی تاکید کرد: دربخش کودک نیزبه ارائه برنامه برای کودکان 4 تا 7 ساله و نوجوانان پرداخته‌ایم،‌ در بحث کودکان 4 تا 7 ساله بحث‌هایی همچون خلاقیت در نقاشی، بازی با شن و در بخش نوجوانان نیز غرفه تبلیغ چندرسانه‌ای دینی و جُنگ قرآنی در نظر گرفته‌ایم، ‌در این جنگ قرآنی هر شب چهار مبلغ حضور دارند که از ساعت 18 تا 24 بالغ بر 10 نوبت برنامه‌ اجرا می‌کنند.

 

میرزاجانی: 12 قاری مصری از روز هشتم ماه مبارک رمضان برای تلاوت قرآن به نمایشگاه می آیند

در بخش دیگری ازاین نشست خبری «محمدتقی میرزاجانی» مدیر بخش محافل و مراسم دومین دوره نمایشگاه شب‌های نورانی اظهارداشت:‌ در این بخش هر روز در موعد اذان مغرب کرسی تلاوت اذانگاهی را برگزار خواهیم کرد، در این بخش یک قاری علاوه بر تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید اذان را نیز به صورت زنده از محل مصلی تهران اجرا خواهد کرد. این بخش به صورت زنده از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

مدیر بخش محافل و مراسم دومین دوره نمایشگاه شب‌های نورانی یادآورشد: بعد از اقامه نماز و از ساعت 21:45 به مدت یکساعت جزءخوانی قرآن کریم را خواهیم داشت که با حضور دو نفر از قاریان برجسته قرآن کریم برگزار می‌شود، این برنامه نیز به صورت تولیدی و یک روز بعد از اجرا در مصلی ساعت 19 تا 20 از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

وی افزود: از ساعت 22:45 نیز محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ایرانی و مصری برگزار می‌شود، علاوه بر این برنامه شاهد برنامه‌هایی همچون دعا و مناجات،‌ اجرای تواشیح و سخنرانی «ابوالفضل بهرام‌پور» خواهیم بود. برگزار مسابقات قرآن در فواصل برنامه‌‌ها یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده است که امید داریم در نهایت منجر به رضایت بازدیدکنندگان از نمایشگاه شود.

میرزاجانی در خصوص قاریان مصری دعوت شده هم گفت: هر ساله یک مجموعه به نام کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن تصمیماتی را برای دعوت از قاریان مصری اتخاذ می‌کند و پس از مشخص کردن یک سری اسامی دعوت از آنها را به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه قرار می‌دهد. امسال 12 قاری مصری برای حضور در ایران تأئید شده که از روز هشتم ماه مبارک رمضان بعد از حضور در ایران برای تلاوت قرآن به نمایشگاه مذکور نیز دعوت خواهند شد.

‌مدیر کمیته محافل و مراسم خاطرنشان کرد: مصلای امام خمینی(ره) به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و قرآنی تهران یک سری تکالیف بر دوش دارد که باید برای آن تکالیف گام بردارد، این تکلیف با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران تا حدودی برطرف می‌شد اما از زمانی که نمایشگاه قرآن به مکان دیگری نقل مکان کرد، مصلی باید تکالیف خود را انجام می‌داد و چراغ آن روشن می‌ماند تا کماکان برنامه‌های قرآنی خود را حفظ کرده و ادامه دهد.

 

خاکساری: رادیو قرآن و شبکه آموزش نمایشگاه را به شکل زنده و مناسب پوشش می دهند

اکبر خاکساری، مسئول ارتباطات رادیویی و تلویزیونی دومین نمایشگاه‌ قرآن شب‌های نورانی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست خبری در سخنانی بیان کرد: با مکاتباتی که با شبکه‌های مختلف سیما صورت گرفته است،‌ هماهنگی‌های لازم برای پوشش مناسب این نمایشگاه صورت گرفته و از شب گذشته ارتباطات زنده با رادیو قرآن و شبکه آموزش صورت گرفته که در روزهای آینده این ارتباطات بیشتر نیز خواهد شد.

مسئول ارتباطات رادیویی و تلویزیونی دومین نمایشگاه‌ قرآن شب‌های نورانی درپایان این نشست خبری گفت: بخش دیگری از فعالیت‌ها برای هماهنگی جهت اطلاع‌رسانی این نمایشگاه مربوط به تهیه خبر است که برای این کار مکاتباتی با معاونت خبر صدا و سیما صورت گرفته است،‌ تیزرهایی تهیه شده و قرار شده است تا در ساعات پربازدید از شبکه‌های مختلف پخش شود. همچنین شبکه بازار نیز بخش عفاف و حجاب را به صورت روزانه پوشش خواهد داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب