امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10608 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس موسسه غدیر شناسی اعلام کرد؛

ضرورت فعالیت های آموزشی برای غدیرپژوهی/ حربه دشمنان برای شبهه افکنی دینی/ برگزاری کارگاه های تخصصی غدیرپژوهی / برگزاری کارگاه غدیرپژوهی در 110 مسجد

خبرایران: حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی گفت:طرح قدرتا غدیر از امشب مصادف با اولین شب احیای ماه مبارک رمضان به صورت رسمی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا 18 ذیحجه و عید غدیر به مدت 90 روز برگزار می شود.
ضرورت فعالیت های آموزشی برای غدیرپژوهی/ حربه دشمنان برای شبهه افکنی دینی/ برگزاری کارگاه های تخصصی غدیرپژوهی / برگزاری کارگاه غدیرپژوهی در 110 مسجد

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری «طرح قدر تا غدیر» صبح امروز با حضور«حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی» رئیس موسسه غدیر شناسی در ساختمان این موسسه برگزار ورداین نشست خبری «حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی» رئیس موسسه غدیر شناسی اظهارداشت: این طرح از امشب مصادف با اولین شب احیای ماه مبارک رمضان به صورت رسمی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران آغاز می شود و تا 18 ذیحجه و عید غدیر به مدت 90 روز برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح آیات مربوط به ولایت حضرت علی (ع) و فضائل اهل بیت (ع) با استناد به منابع اهل سنت و شیعه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. براساس این طرح 90 آیه به روش های پیامکی، شبکه های اجتماعی و پایگاه اینترنتی غدیرشناسی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و بهترین روش از طریق آموزش حضوری آیات ولایت است که یک دوره آموزشی در 15 جلسه به شکل حضوری و مجازی با راهنمایی های استاد برگزار می شود. علاقه مندان برای شرکت در مسابقه پیامکی عدد 1818 را به سامانه پیامکی موسسه غدیرشناسی به شماره 30001904 پیامک کنند که هزینه آن از سیستم ارزش افزوده مشترکان کسر می شود و این مسابقه در قالب متوسط در شبکه های اجتماعی و به صورت مفصل هر شب از طریق پایگاه اینترنتی غدیرشناسی منتشر می شود.

شاه آبادی درخصوص جوایز این مسابقه گفت: 18 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و 110 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جوایزی است که برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است , اطلاع رسانی این طرح از امروز هجدهم ماه مبارک رمضان آغاز می شود و مدت 6 شب یعنی در شب های احیاء ادامه دارد.

شاه آبادی از ائمه جماعات، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) و مسوولان هیات های مذهبی درخواست کرد تا در این شب های مبارک به تبلیغ در این زمینه بپردازند , از آنجا که 6 روز از اجرای این طرح به اطلاع رسانی سپری می شود، چند روز از این طرح به بعد از عید غدیر و تا روز مباهله ادامه پیدا می کند و مباهله نیز از مصادیق جدی دفاع اسلام از مکتب ولایت است.

شاه آبادی در ادامه از آغاز فعالیت های موسسه غدیرشناسی از سال 89 سخن گفت و افزود: موسسات و تشکل های دینی کشور در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) فعالیت های بسیاری دارند ولی تعداد کمی از آنها بر مسائل آموزشی، کادرسازی و تربیت نیرو تاکید دارند ولی این موسسه تلاش دارد تا همراه با شور مردم نسبت به اهل بیت(ع) و مناسبت های مذهبی، معرفت مردم را نیز در این مقوله افزایش دهد.

فرزند شهید آیت الله مهدی شاه آبادی افزود: مردم ما عشق و ارادتی ویژه به اهل بیت(ع) و دین دارند که به عنوان نمونه می توان به پیاده روی اربعین اشاره کرد که اگر تمام روسای کشورها برای برپایی چنین مراسمی با هم تدبیر کرده و برنامه ریزی کنند، هرگز نمی توانند چنین اتفاقی را رقم بزنند , این شور و عشق باید همراه با معرفت باشد و باید اطلاعات بیشتری درباره جایگاه امامت و ولایت داشته باشیم و بتوانیم در مقابل شبهات ایجاد شده توسط دشمنان به دفاع برخاسته و از حریم ولایت دفاع کنیم.

وی گفت: شیعیان باید بتوانند از مبانی اعتقادی خود دفاع کرده و در مقابل شبهات پاسخگو باشند ولی هم اکنون شاهد ضعف در پاسخ به شبهات دینی از سوی جوانان هستیم و دشمن نیز در فضای مجازی با ده ها هزار پایگاه اینترنتی و شبکه های ماهواره ای به القای شبهه می پردازند و شیعیان به رغم داشتن فضای کافی توانایی پاسخگویی ندارند.

این پژوهشگر حوزه غدیرشناسی خلاء ناشی از فعالیت های دینی را ناشی از خلاء فعالیت های زیربنایی دانست و گفت: ما معتقدیم نباید از فعالیت های ظاهری مناسبت ها و مراسم دینی به عنوان تعظیم شعائر الهی کاسته شود , فعالیت های زیربنایی آموزشی ضرورتی است که باید به آن پرداخته شود و از آنجا که این فعالیت ها به عنوان یک کار پرهزینه و دیربازده محسوب می شود، متولیان فرهنگی کمتر به این فعالیت ها اقبال نشان می دهند.

وی از مسوولان فرهنگی کشور خواست تا به حرکت معرفت افزایی بپردازند و اضافه کرد: مهمترین موسسات فعال کشور با محوریت غدیر و سابقه بسیار در غدیرپژوهی ، به طور جدی در مساله آموزش و کادرسازی کار نکرده اند.

شاه آبادی در ادامه به برگزاری کارگاه تخصصی غدیرپژوهی از سوی این موسسه اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها در چهار سطح برنامه ریزی شده و معتقدیم برای دفاع از علمی و با استدلال از ولایت می توان به معتبرترین کتاب های اهل سنت استناد کرد.

وی از هرگونه اقدامی که در راستای تفرقه صورت می گیرد، اعلام انزجار کرد و گفت: یک شیعه با توجه به منابع غنی دینی حق ندارد به نمادهای اهل سنت بی احترامی کند و حتی در برخی از این کارگاه ها که در بعضی شهرها برگزار می شود، برادران اهل سنت نیز در آن شرکت می کنند.

فرزند شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از کتاب های صحیح بخاری، صحیح مسلم و الشواهد التنزیل به عنوان منابع اهل سنت یاد کرد که برخی اعتقادات شیعه را اثبات می کند.

وی یکی از شعارهای این موسسه را ایجاد روحیه پرسشگری عنوان کرد و گفت: یک غدیرپژوه علاوه بر توانمندی پاسخگویی به شبهات باید در پرسشگری نیز توانمند باشد و طرفداران مکتب اهل بیت(ع) از مخالفان خود مانند وهابی ها و تکفیری ها می خواهند تا پاسخگوی سوالات آنان باشند.

این پژوهشگر مذهبی با بیان این که اهل سنت عشق و علاقه خاصی به ائمه معصومین (ع) دارند به بیان خاطره ای از پدر شهید خود پرداخت و گفت: زمانی که پدرم در کردستان در تبعید به سر می برد، برخی از اهل سنت را می دیدم که هر سال به زیارت امام رضا (ع) می رفتند.

وی از برگزاری این دوره های تخصصی در شهرهای تهران، مشهد، کاشان و بندرلنگه خبر داد و گفت که در سال تحصیلی جدید تعداد این شهرها افزایش خواهد یافت و در شهرهایی که امکان برگزاری چنین دوره های وجود ندارد، علاقه مندان می توانند در قالب آموزش مجازی به صورت آنلاین و آفلاین شرکت کنند و غدیرپژوهان در 60 جلسه توانایی پیدا می کنند تا به شبهات در این زمینه پاسخ دهند و تاکنون با همکاری شهرداری تهران توانسته ایم با 40 مسجد تفاهم نامه امضا کنیم و قرار است تعداد این مساجد به 110 مسجد افزایش پیدا کند.

وی درباره نحوه انتخاب مساجد تعیین شده گفت: در دو نشست با ائمه جماعات تهران که توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد در مصلای امام خمینی (ره) و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه اعلام کردیم.

شاه آبادی افزود: در هر منطقه از مناطق شهرداری پنج مسجد برای برگزاری این دوره ها انتخاب شده و با توجه به این که 22 منطقه در تهران وجود دارد، تعداد مساجد به 110 مسجد رسید که البته ممکن است در برخی مناطق مساجدی کمتر یا بیشتر انتخاب شود و این کارگاه در چهار دوره برگزار می شود و هر غدیرپژوه در هر دوره 15 جلسه ای به مدت 30 ساعت آموزش می بیند تا در زمینه های مختلف مسائل مربوط به ولایت و امامت و همچنین ولایت فقیه آگاهی بیشتری پیدا کنند.

رییس موسسه غدیرپژوهی درپایان گفت: در هر جلسه یک جزوه درسی مستقل ارائه می شود و از آنجا که معتقدیم برگزاری چنین جلساتی نباید به صورت رایگان باشد، هر غدیرپژوه بابت 6 جلسه مبلغ 60 هزار تومان پرداخت می کند و بقیه هزینه آن از سوی شهرداری تامین می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب