امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10636 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بیانیه دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

خبرایران:دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، روزی که به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی را برای حضوری با شکوه در حماسه روز جهانی قدس فراخواند.
بیانیه دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش خبرایران از روابط عمومی، دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، روزی که به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی را برای حضوری با شکوه در حماسه روز جهانی قدس فراخواند.

در این بیانیه چنین آمده است:
 

مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان شاهد هولناک‌ترین تجاوز و تعدی در تاریخ است. رژیم اشغالگر قدس با حمایت استکبار جهانی از زمین و هوا و دریا روز و شب بر سر مردم بی دفاع غزه آتش می‌بارد و هر روز ده‌ها زن و مرد و کودک به شهادت می‌رسند و شگفتا که جهان اسلام خاموش است و برخی از مرتجعان با حمایت از جریان‌های مشکوکی مثل داعش سرگرم مسلمان‌کشی‌اند؛ گویی بدعت داعش و تکفیری‌ها و فتنه صهیونیسم و استکبار جهانی مانند دو لبه قیچی به جان امت واحده افتاده‌اند و ریشه مسلمانان را سبعانه می‌برند.
 
روزی نیست که در اثر انفجار و انتحار در جهان اسلام تعدادی کشته نشوند. نه سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر از قتل‌عام مسلمانان خم به ابرو می‌آورند و نه از کشتار وحشیانه مردم غزه جلوگیری می‌کنند. جهان اسلام در خاک و خون شناور است و برخی از سران کشور های اسلامی در پس پرده هم‌دست صهیونیسم جهانی هستند. در این گیرودار هنوز هم  آهنگ بیداری اسلامی در گوش دل‌ها نواخته می‌شود و طلیعه رستگاری در افق امت مسلمان مشهود است.
 
نیاز مبرم جهان اسلام، اعتصام بحبل‌الله و دوری از تفرقه و اختلاف است؛ این همان ندای امام خمینی (ره) و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و آرمان روشن مقام معظم رهبری و امت حزب‌الله در اقصی نقاط گیتی است و روز قدس، روز تجدید بیعت با ملت ستمدیده فلسطین و روز اهتمام برای آزادی بیت المقدس است.

دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های علمی و پژوهشی و پرچمدار تقریب و اتحاد اسلامی همگان را به حضور فعال در راه‌پیمایی روز قدس فرا می‌خواند و با تأکید از همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی درخواست می‌کند که در این شرایط خطیر تاریخی، اختلافات را کنار بگذارند و همه با هم در برابر امواج توطئه‌های صهیونیسم جهانی ایستادگی کنند و برای نجات مردم فلسطین و آزادی قدس چاره‌اندیشی و برنامه ریزی کنند.

استادان، کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموختگان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با طنین الله اکبر و شعار مرگ بر اسرائیل در راه‌پیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و از این رهگذر قدمی در جهت حمایت از مظلومیت مردم فلسطین بر می‌دارند.
 
نصر من الله و فتح قریب
دانشگاه مذاهب اسلامی


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب