امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10845 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رسانه های اسرائیل اعلام کردند؛

آمریکا به متحدان خود پشت کرد/کلید اداره خاورمیانه به دست ایران افتاد/ همکاری اسراییل ، عربستان ، مصر ، اردن ، ترکیه برای مهار کردن ایران

خبرایران:رسانه های اسراییلی اعلام کردند توافق هسته ای وین کلید اداره منطقه خاورمیانه ( غرب آسیا ) را به دست ایران سپرد و آمریکا به هم پیمانان عرب خود در منطقه پشت کرد.
آمریکا به متحدان خود پشت کرد/کلید اداره خاورمیانه به دست ایران افتاد/ همکاری اسراییل ، عربستان ، مصر ، اردن ، ترکیه برای مهار کردن ایران
خبرگزاری فلسطینی « سما » گزارش داد: رسانه های اسراییلی اعلام کردند توافق هسته ای وین کلید اداره منطقه خاورمیانه ( غرب آسیا ) را به دست ایران سپرد و آمریکا به هم پیمانان عرب خود در منطقه پشت کرد. این رسانه ها افزودند توافق هسته ای باعث تقویت نقش ایران در منطقه خاورمیانه به زیان غرب و کشورهای عربی خواهد شد.

دان مرگلیت کارشناس روزنامه عبری « اسراییل الیوم » روز چهارشنبه گفت: « باراک اوباما رییس جمهور آمریکا کلید اداره امور خارومیانه را به دست ایران سپرد.مرگلیت افزود: توافق هسته ای با ایران باعث می شود آمریکا هم پیمانان عرب خود را کنار گذاشت و این کشورها در جستجوی چتر امنیتی جدیدی خواهند بود یا این که برای دستیابی به تسلیحات هسته ای تلاش خواهند کرد و ذکر این نکته ضروری است که پاکستان با سرمایه و کمک مالی عربستان توانست به بمب اتمی دست یابد.

وی اظهار داشت: اسراییل ، عربستان ، مصر ، اردن ، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برای مهار کردن هسته ای ایران همکاری خواهند کرد.از سوی دیگر اودی سیگال تحلیلگر مسایل سیاسی اسراییل به شبکه دو تلویزیون این رژیم گفت:‌« ایران برای دو دهه خود را در مقابل جنگ مصون کرد، اسراییل منزوی است و جامعه جهانی بر سر توافق هسته ای با ایران اجماع دارد.

سیگال در مقاله ای در روزنامه عبری « معاریو » این سوال را مطرح کرد: آیا توافق هسته ای وین باعث می شود که ایران به یک قدرت بزرگ مالک بمب های اتمی زیاد در آینده دور تبدیل شود آن گونه که بنیامین نتانیاهو هشدار می دهد؟ به احتمال زیاد بعد از برهه ای از زمان به پاسخ این سوال دست خواهیم یافت.وی افزود توافق هسته ای کشورهای قدرتمند با ایران عدول از قواعد بازی در مقابل ناقضان قانون در عرصه جهانی است. سه دهه بعد از تهدید و تحریم علیه توسعه برنامه هسته ای و درخواست مبنی بر نابودی تاسیسات هسته ای ایران ، این کشور همچنان به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و فقط در معرض محدودیت های ناچیزی در قبال تعهد به این که هرگز سلاح هسته ای تولید نمی کند قرار می گیرد. حقیقت در این لحظات این است که توافق هسته ای وین ایران را تا برهه ای از زمان از دایره تهدیدات دور نگه می دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب