امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11122 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسلامیان در دیدار با هیات عراقی مطرح کرد؛

علاقمندیم روابط خود را با دوستان و ملت عراق توسعه بدهیم/میزان دریافتی حق بیمه از سوی کارفرما و کارگران درعراق نسبت به ایران کم است/ شرکت پگاه به عنوان بزرگترین مجموعه لبنی در ایران بازار بزرگی در عراق دارد

خبرایران: محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به فعالیت این صندوق در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار مسئولان بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق قرار دهیم.
علاقمندیم روابط خود را با دوستان و ملت عراق توسعه بدهیم/میزان دریافتی حق بیمه از سوی کارفرما و کارگران درعراق نسبت به ایران کم است/ شرکت پگاه به عنوان بزرگترین مجموعه لبنی در ایران  بازار بزرگی در عراق دارد

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیش از ظهر امروز با «علی الحلو» مدیر صندوق بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق دیدارو دراین دیداراسلامیان ضمن خوشامدگویی به هیات عراقی به ایران اظهارداشت: خیلی خوشحالم که امروز در خدمت دوستان هستیم و امیدوارم این رفت و آمدها منشاء اتفاقات خوبی برای دو ملت باشد.

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری حدود 60 سال قدمت دارد و در حال حاضر یک میلیون و 100هزار نفر شاغل تابع صندوق بازنشستگی کشوری هستند و  عمده مشمولان تابع صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادهای غیرنظامی هستند.

اسلامیان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در کنار مسئولیت اداره بازنشستگان، در حوزه اقتصادی هم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد به طوری که بحث صندوق‌های بازنشستگی در تمام دنیا جزء موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ما در حوزه‌ه‌های اقتصادی و در رشته‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را داریم که از آن جمله می‌توان به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، حوزه گردشگری و ... اشاره کرد.

اسلامیان اضافه کرد: حوزه حمل و نقل بخش دیگری از فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می‌شود به طوری که این صندوق در دو شرکت بزرگ حمل و نقل فعالیت گسترده‌ای را دارد.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه هواپیمایی گفت: هم اکنون مجموعه هواپیمایی آسمان در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دارد و به طور کلی می‌توان اذعان کرد که صندوق بازنشستگی در اکثر حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حضور هیات عراقی و مدیر صندوق بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق در ایران گفت: ما خیلی علاقمند هستیم روابط خود را با دوستان و ملت عراق توسعه بدهیم و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه علی الحو مدیر صندوق بازنشستگی و رفاه اجتماعی عراق ضمن تشکر از استقبال ایرانیان از هیات عراقی خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی ایران معادل 4 وزارتخانه در عراق فعالیت می‌کند و صندوق بازنشستگی عراق مختص کارمندان دولت عراق است و وظایف زیادی را به عهده دارد.

علی‌ الحو ادامه داد: صندوق بازنشستگی عراق در ارتباط با وزارت کار فعالیت می‌کنند و ما هم همانند تمام کشورهایی که عضو جهانی کار هستند معتقد به گفتگو و استفاده از روش مدیریت سه گانه هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی و رفاه عراق در ادامه جلسه با اشاره به پرداخت حق بیمه از سوی کارگران و کارفرمایان خاطر نشان کرد: طبق صحبت‌هایی که با مسئولان مربوطه در این حوزه شده است میزان دریافتی حق بیمه از سوی کارفرما و کارگران در کشور عراق نسبت به ایران کمتر است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور عراق به صورت ریشه‌ای در حال تغییر است ضمن این که این سفر مقدمه سفر وزیر کار عراق خواهد بود و هیات عراقی بتواند از ظرفیت پتانسیل صندوق بازنشستگی کشور ایران به نحو مطلوب استفاده کند.

بنابراین گزارش،  در ادامه این جلسه اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطر نشان کرد: ما در کشور تقریبا 4 صندوق از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بنیاد شهید داریم که البته در کنار این صندوق‌ها صندوق‌های خصوصی از جمله بانک‌ها و شرکت‌های نفت نیز فعالیت‌هایی را دارند.

اسلامیان گفت: نکته حائظ اهمیت در صندوق های وابسته به دولت این است که گاه تصمیماتی توسط مجلس و دولت‌ها گرفته می‌شود که تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی بر صندوق‌ها می‌گذارد و برخی مواقع این تصمیمات شرایط صندوق‌ها را به طور کلی تغییر می‌دهند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از آمادگی انتقال تجربیات به مسئولان هیات عراقی و فعال در حوزه رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در هر موضوعی که بستر آن فراهم شود کارشناسان خود را برای انتقال تجربیات به عراق اعزام کنیم.

وی همچنین به فعالیت بزرگترین مجموعه لبنی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرکت پگاه که بزرگترین مجموعه لبنی در ایران محسوب می‌شود متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری که این مجموعه لبنی بازار بزرگی را در کشور عراق دارد و ما می‌توانیم در این حوزه کارهای مشترکی را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: کشور ما و عراق وابستگی‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد ضمن اینکه طی یک هفته گذشته مشکلاتی که ما در حوزه بین‌المللی داشتیم با عزت و تلاش مسئولان دیپلماسی حل شده است و ما می‌توانیم از این بستر به نحو مطلوب استفاده کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب