امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11299 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تأكيد بر برقراري امنيت در راههاي مواصلاتي كشور تركيه

خبرایران : در پي حوادث اخير در محورهاي ارتباطي و حادثه چند روز گذشته ترور راننده اتوبوس ايراني در خاك كشور تركيه، سفير اين كشور ضمن حضور در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با معاون وزير راه‌وشهرسازي ديدار و گفتگو و از اتفاقات رخ داده ابراز تأسف گفتگو نمود.
تأكيد بر برقراري امنيت در راههاي مواصلاتي كشور تركيه

 به گزارش خبرایران از  روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه‌وشهرسازي و رئيس اين سازمان با ابراز نگراني شديد از حوادث اخير كه چند دستگاه كاميون و يك دستگاه اتوبوس در خاك كشور تركيه مورد حمله تروريستي قرار گرفتند، اظهار داشت: باتوجه به حجم مبادلات بازرگاني، ترانزيتي همچنين سفرهاي هموطنان، لازم است دولت تركيه تدابير و اقدامات لازم در جهت تأمين ايمني كامل راههاي مواصلاتي همچنين امنيت جان مسافران و رانندگان ايراني را داشته باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي با يادآوري اهميت مناسبات حمل و نقلي بين دو كشور افزود: نگراني‌هايي كه اخيراً در بين فعالان حمل‌ونقل بين‌المللي ايراني و مسافران حاكم گرديده جدي است و جمهوري اسلامي ايران انتظار دارد دولت تركيه هرچه سريعتر ضمن اقدام در جهت شناسايي عوامل حوادث اخير نسبت به مجازات آنان اقدام نمايد.

مهندس كشاورزيان با اشاره به شرايط مناسب رانندگان ترانزيت ترك در بحث بارگيري در داخل خاك جمهوري اسلامي ايران گفت:

وزارت راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران تلاش نموده است تا امكانات و شرايط خوبي براي رانندگان ترانزيت كشور تركيه در داخل قلمرو خود فراهم گردد و آمارها بيانگر استفاده كاميون‌هاي تركيه از ظرفيت بارگيري مناسب به هنگام عزيمت به كشورشان مي‌باشد.

وي همچنين تصريح كرد: اگر اشكالي در اجراي فرايند بارگيري باشد، قطعاً از جانب رانندگان تركيه‌اي بوده است كه به موضوع درخواست طرف ترك جهت پلمپ باك بنزين كاميون‌ها در سال جاري برمي‌گردد و جمهوري اسلامي ايران از روز نخست مخالف اين كار بود ولي اصرار مقامات حمل و نقل تركيه موجب گرديد تا بحث پلمپ اجرا شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار جبران خسارت‌هاي وارده به شركتها و افرادي كه در خاك كشور تركيه دچار سانحه شده‌اند، گرديد كه طرف تركيه‌اي قول مساعد براي پيگيري آن را اعلام نمود.

براساس اين گزارش، رضا هاكان‌تكين سفير كشور تركيه در ايران نيز با ابراز تأسف از حوادث اخير و تلاش دولت تركيه براي ايمني هرچه بيشتر محورهاي ارتباطي و ترانزيتي كشورش به ويژه در مرزهاي مشترك گفت: مراتب نگراني و درخواست معاون وزير راه‌وشهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي را سريعاً به اطلاع مقامات كشورم خواهم رساند.

وي با تأكيد بر عزم و تصميم جدي دولت تركيه براي مبارزه با تروريسم و اظهارات مقامات آن كشور در سفر به جمهوري اسلامي ايران و ملاقات با مقامات ايراني افزود: پس از توافقات هسته‌اي كشور ايران و 1+5 ، تركيه اميدوار است كه حجم مبادلات بازرگاني،‌ تجاري و همچنين رفت‌وآمد مسافران دو كشور رو به افزايش باشد و به همين دليل در راستاي حفظ منافع مشترك هر دو كشور، تلاش خواهد شد تا نگراني‌هاي به وجود آمده هرچه سريعتر مرتفع گردد.

سفير كشور تركيه همچنين ضمن قدرداني از اطلاعات ارائه شده، با مثبت ارزيابي كردن روند حمل و نقلي بين دو كشور تأكيد كرد: به منظور ارائه راه‌حلهاي مناسب و سريع پيشنهاد مي‌شود تعداد نشست‌هاي كارشناسي و مرزي، همچنين ملاقاتها در سطوح بالاتر، افزايش يابد و اين آمادگي و عزم خوشبختانه در هر دو طرف به ويژه در مسئولين حمل و نقلي وجود دارد.

اين گزارش مي‌افزايد: محمدجواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آمار كاميون‌هاي تركيه‌اي كه از قلمرو جمهوري اسلامي ايران به عنوان ترانزيت عبور مي‌كنند و همچنين روند تكميل خط سوم عبوري در پايانه مرزي بازرگان، خواستار تسريع عمليات اجرايي در اين پايانه از سوي طرف تركيه‌اي شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب