امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11381 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل ارشاد استان تهران اعلام کرد؛

برگزاری چهارمین همایش علمی در دهه کرامت و جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع )/ یکی از منابع اصلی برای مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی،‌ اهل بیت(علیهم السلام) هستند

خبرایران: برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران گفت: تاکنون سه همایش علمی در سال‌های 89 تا 91 برگزار کردیم و امسال در دهه کرامت و در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، چهارمین همایش علمی را برگزار خواهیم کرد.
برگزاری چهارمین همایش علمی در دهه کرامت و جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع )/ یکی از منابع اصلی برای مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی،‌ اهل بیت(علیهم السلام) هستند

به گزارش خبرایران، نشست خبری همایش «امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر» با حضور «برزین ضرغامی» مدیر کل ارشاد استان تهران، «صادق حیدرنیا» دبیر اجرایی همایش و «حجت الاسلام کاووس روحی» عضو کمیته علمی همایش در اداره کل ارشاد استان تهران برگزار و دراین نشست خبری مدیر کل ارشاد استان تهران تصریح کرد: تاکنون سه همایش علمی در سال‌های 89 تا 91 برگزار کردیم و امسال در دهه کرامت و در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، چهارمین همایش علمی را برگزار خواهیم کرد. فراخوان‌های این همایش از سال گذشته اعلام و کار عملیاتی آن آغاز شد. فراخوان این همایش با محورهای جایگاه و حقوق زنان، حریم خصوصی، روابط متقابل والدین و فرزندان، چالش‌های تربیت فرزندان، مرزهای روابط دختران و پسران و سبک زندگی اعلام شده بود که نهایتا 250 مقاله و چکیده مقاله در طول یکسال به دبیرخانه رسید. با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که درصد بالایی از مقالات توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نوشته شده است.

وی افزود: اعضای هیئت علمی همایش از کسانی هستند که واقعا در زمینه کاری و مطالعاتی‌شان افرادی متخصص و صاحب نظر هستند. آقایان مجید معارف، علی سروری مجد، کاووس روحی و عباس اشرفی اعضای کمیته علمی و علی نصیری بعنوان دبیر علمی همایش وظیفه داوری آثار رسیده را بعهده داشتند.

مدیر کل ارشاد استان تهران تاکید کرد: تیم اجرایی همایش تلاش کردند تا آثار تکراری و قدیمی وارد داوری‌ها نشود و به این ترتیب با 250 مقاله جدید و تالیفی روبرو بودیم. در مراحل ابتدایی داوری، 50 مقاله انتخاب شد که در آخر 12 مقاله برگزیده و برای ارائه در همایش انتخاب شدند.

صادق حیدرنیا دبیر اجرایی همایش گفت: «امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر» دومین همایشی است که در دانشگاه تهران برگزار می‌کنیم. پیش از این و در سال 91 همایش «امام رضا(ع)، ادیان و فرق» برگزار شده بود و امسال نیز طرح برگزاری این همایش به تصویب ارشاد استان رسید و توانستیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم. این یک همایش میان رشته‌ای با محوریت سبک زندگی است.

وی افزود: در این همایش، 12 مقاله در دو سطح برگزیده شدند که در هر سطح بدون هیچ رتبه بندی و بصورت یکسان از آثار تقدیر می‌شود.8 مقاله در سطح «الف» با درجه علمی پژوهشی و 4 مقاله در سطح «ب» با درجه علمی ترویجی برگزیده شدند. در روز همایش، کتاب مقالات نیز برای حاضران ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام کاووس روحی عضو کمیته علمی همایش، سخنران دیگر نشست خبری بود. روحی گفت: امیدواریم آستان قدس رضوی از این سلسله همایش که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود حمایت کند چراکه هدف این همایش‌ها، احیای آموزه‌های حضرت رضا(ع) است. بسیار تلاش کردیم تا این همایش بصورت کاملا علمی برگزار شود. امیدواریم که این همایش‌ها باعث پیوند جامعه علمی و مردم شود تا بتوان مشکلات فرهنگی کشور را حل کرد.

ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران در ادامه نشست تاکید کرد: یکی از منابع اصلی برای مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی،‌ اهل بیت(علیهم السلام) هستند که روایات آنها در کنار قرآن کارگشاست و باید در قالب الگوهای مختلفی در جامعه پیاده سازی شود. اینبار تلاش کردیم تا با یک نگاه تخصصی و موضوع محور، با استناد به این منابع قوی، پاسخ مشکلات امروز جامعه را استخراج کنیم.

ضرغامی  عنوان داشت: همایش منابع خوبی برای الگوهای سبک زندگی دینی تولید کرده که بزودی در کتاب مقالات همایش تعالی خانواده چیزیست که موضوع شورای فرهنگ عمومی کشور است. بعد از این همایش کار ما تمام نمی‌شود و محتوای بدست آمده را در اختیار شورای فرهنگ عمومی کشورکه زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگیست قرار می‌دهیم تا برنامه عملیاتی آن برای الگو سازی و اجرا در جامعه تهیه و تدوین شود.

بنابراین گزارش، همایش «امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر» یکشنبه یکم شهریور از ساعت 9:30 تا 17 در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب