امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12149 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوي دبيرخانه همایش ملی «کتابخانه‌های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» عنوان شد؛

امكان عرضه ايده‌هاي خلاقانه، نو و تجربه‌های موفق كتابداران

خبرایران: دبيرخانه همایش ملی «کتابخانه‌های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» از اضافه شدن بخشي براي دريافت ایده‌های خلاقانه و تجربه‌های موفق در اين همایش خبر داد.
امكان عرضه ايده‌هاي خلاقانه، نو و تجربه‌های موفق كتابداران
به گزارش خبرایران از روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، منصور کوهی‌رستمی دبیر اجرایی همایش ملی «کتابخانه‌‎های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این همایش نگاه ویژه به کتابداران فرهیخته کتابخانههای عمومی کشور و فراهم کردن شرایط مشارکت بیشتر آنها جهت برگزاری هرچه بهتر اين همایش است.
وي در ادامه با اشاره به فعال شدن بخش ايده‌هاي نو و خلاقانه و تجربههای موفق همايش اضافه كرد: از کتابداران کتابخانه‌های عمومی در خواست می‌شود چنانچه در راستای توسعه و جذب مخاطب، تجربه‌های موفقی داشته و یا ایده‌های نو و خلاقانه‌ای در ذهن دارند که تاکنون فرصت اجرای آن را نداشته‌اند، از طریق اين بخش مي‌توانند، آثار خود را در معرض اطلاع، مشاهده و قضاوت متخصصین حوزه و مدیران ارشد سازمان قرار داده و زمینه اجرا و تعمیم آن را در دیگر کتابخانه‌ها با حفظ امتیاز و اثر معنوی آن به نام خود مهیا سازند.
رستمی در ادامه افزود: بعد از وصول ایده‌ها و تجربه‌ها، دبیرخانه همایش آنها را در فرایند داوری قرار داده و آن بخش از تجربه‌ها و ایده‌هایی که واجد امتیازات و ارزش تخصصی و فنی لازم باشند، ضمن فراهم نمودن امکان حضور ارائه دهندگان در همایش، ایده‌ها و تجربه‌های برتر در کتابچهای به همین نام در قالب نتایج همایش منتشر خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش ملی «کتابخانه‌‎های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» همچنين خاطرنشان كرد:‌ ایده‌های نو و خلاقانه و تجربه های موفق مورد تأیید کمیته علمی برای اجرای آن در دیگر کتابخانه‌های عمومی در اختیار مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار خواهد گرفت تا در صورت صلاحدید نسبت به تعمیم و اجرای گسترده آن بر اساس نظرات و پیشنهادات تکمیلی کمیته علمی همایش اقدام كنند.
رستمی در پایان از کتابداران کتابخانههای عمومی کشور درخواست کرد نسبت به تدوین و ارسال تجربه‌های موفق و ایده‌های نو و خلاقانه خود بر اساس چارچوبهای مربوطه از طریق پايگاه اطلاع‌رساني اين همایش به نشانيhttp://www.kplconf.ir  اقدام كنند. همچنين مهلت ارسال مقالات، ایده‌ها خلاقانه و تجربه‌های موفق پانزدهم آذر و اعلام نتیجه بررسی مقاله‌ها نيز سي‌ام دي سالجاري است.
گفتنی است اولین همایش ملی «کتابخانه‌های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» با مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه خوزستان در هفته اول اسفند ۱۳۹۴در اهواز برگزار خواهد شد. 


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب