امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12308 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استاد دانشگاه گوتنبرگ آلمان در بازدید از منطقه 22 تصریح کرد؛

دریاچه برخلاف پروژه های گران ساخته شده در کشورهای عربی، روح و جان دارد و بی نظیر است

خبرایران: استاد دانشگاه گوتنبرگ آلمان در بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: « آنچه در کشورهای عربی دیده ام این است که آنها سعی کرده اند با پول فراوان آسمان خراشها و ساختمانهای بزرگ و مدرن بسازند در حالی که اینجا سعی شده روح و جان به این فضا بدهند و همین موضوع دریاچه را به یکی از بینظیرترین ها دست کم در خاورمیانه بدل کرده است. »
دریاچه برخلاف پروژه های گران ساخته شده در کشورهای عربی، روح و جان دارد و بی نظیر است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22،   پروفسور گونتر مایر رییس کنگره جهانی مطالعات خاورمیانه و رییس مرکز مطالعات جهان عرب که برای بازدید از پروژه های مدیریت شهری به قطب تفریحی تفرجی تهران آمده بود، پس از گشت و گذار در دریاچه با همراهی برخی مسئولان شهرداری منطقه، با اعلام اینکه تحت تاثیر طراحی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار گرفته، گفت: « ترکیبات طبیعی، وسعت و بزرگی دریاچه مرا تحت تاثیر خود قرار داد. برای اولین بار 37 سال پیش به ایران آمدم و علاوه بر تهران از برخی شهرها همچون شیراز، اصفهان، کرمانشاه و ... هم بازدید کردم. اکنون سومین بار است که به ایران می آیم و در هر بار سفر به ایران، پیشرفت و تکامل آن برایم بسیار اثرگذار بود. دریاچه برخلاف آسمان خراشها و ساختمانهای بزرگی که کشورهای عربی با پول فراوان ساخته اند، روح و جان دارد . همین موضوع این پروژه را به فضایی بی نظیر تبدیل کرده است. »

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: « من خوشحالم که اینجا هستم و از اجرای چنین پروژه ای تشکر می کنم. بازدید از دریاچه برایم جالب، هیجان انگیز و تحول آفرین بود. »

گونتر مایر در پایان برنامه بازدیدش از دریاچه شهدای خلیج فارس، علاقه مندی خود را به همکاری با ایران اعلام و تصریح کرد: در دانشگاهی که من تدریس می کنم 50 دانشجوی ایرانی تحصیل می کنند و ما از این موضوع خوشحالیم . امیدواریم با افزایش تعداد دانشجویان ایرانی، همکاریهای ما نزدیکتر شود. جالب اینجاست که 1000 دانشجوی آلمانی در کشورمان داریم که مشغول به تحصیل در رشته ایران شناسی هستند و می خواهیم از دانسته های آنها در تعلیم زبان فارسی و در اقتصاد بهره بگیریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب