امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12577 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌الله سلیمی، نویسنده:

کم تیراژ شدن کتاب‌ها خسران بزرگی است

خبرایران: یک نویسنده پر کار حوزه داستان، تیراژ کم کتاب‌ها در چند سال گذشته را نشانه کم اقبالی کتاب در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد کم تیراژ شدن کتاب‌ها در چند سال گذشته بوده‌ایم. با گسترش شبکه‌های مجازی و فعالیت کاربران در این شبکه‌ها کتاب روز به روز مهجور‌تر می‌شود و باید فکری به حال این معضل جدی اندیشیده شود.
کم تیراژ شدن کتاب‌ها خسران بزرگی است

به گزارش خبرایران از  ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی الله سلیمی با اشاره به اینکه فرهنگیان، کتابداران و رسانه‌ها می‌توانند نقش جدی در علاقه‌مند کردن شهروندان و دانش آموزان و دانشجویان به کتاب خوانی داشته باشند گفت: کتابخانه‌ها و رسانه‌ها در زمینه معرفی کتاب‌های موفق باید متمرکز‌تر عمل کنند. به این شکل می‌توانیم پایگاه تشویقی دائمی برای مطالعه در فضای جامعه ایجاد کنیم. بدون شک کتابداران در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشند و به شغلشان به مثابه یک کار کارمندی ساده نگاه نکنند.

نویسنده مجموعه داستان‌های ایستگاه باغ سرهنگ و سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد افزود: باید به این قشر توجه بیشتری شود. شاید لازم باشد دوره‌های آشنایی با کتاب و روش‌های علاقه‌مند کردن دیگران به کتابخوانی برای آن‌ها برگزار شود تا شاهد ترویج بیشتر کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب