امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12608 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پروفسور باقر ساروخانی اعلام کرد؛

روابط عمومی، کلید طلایی است/ دست اندرکاران روابط عمومی با مغز، دل، قلب و ذهن انسان ها سر و کار دارند

خبرایران: پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران گفت: روابط عمومی، کلید طلایی است، چرا که یکی از ظرفیت های روابط عمومی، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است
روابط عمومی، کلید طلایی است/ دست اندرکاران روابط عمومی با مغز، دل، قلب و ذهن انسان ها سر و کار دارند

به گزارش خبرنگارخبرایران، پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران روز یکشنبه در یازهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها که هم اکنون در پژوهشگاه نیرو با حضور جمعی از مسوولان در حال برگزاری است، افزود: مفهوم کمپین در سنت روابط عمومی همیشه بوده، ولی این کلمه برای برخی نامفهوم و ناآشنا است، لذا باید از طریق برگزاری اینگونه همایش ها ابعاد مختلف و ویژگی ها به همراه مشخصات کمپین ها برای همگان تبیین شود.

به گفته وی، کمپین ها همچنین تلاش عاشقانه با پشتکار فراوان برای رسیدن به هدف و افق های دور است.

این پیشکسوت علم ارتباطات و روابط عمومی چگونه گفتن را هنر ارتباطی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: دست اندرکاران روابط عمومی با مغز، دل، قلب و ذهن انسان ها سر و کار دارند، لذا باید با شیوه های صحیح بر این اعضا تسلط پیدا کرده و بتوانند پیام خود را به آنها القا کنند.

وی با اشاره به این که روابط عمومی، کلید طلایی است، یکی از ظرفیت های روابط عمومی را، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است ارزیابی کرد و گفت: ما در عرصه بین المللی از این توان استفاده کرده و به حقوق حقه خود رسیدیم که به عنوان مثال می توان به موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اشاره کرد.

ساروخانی در ادامه هدایت از راه دور را یکی دیگر از ظرفیت های روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: از این طریق نیز می توان با احاطه بر اذهان، امور را هدایت و به سمت و سوی درست برد.

وی تاکید کرد: در کمپین ها باید صبر و حوصله را پیشه و با پایداری برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده تلاش کرد.

این پیشکسوت حرفه علوم ارتباطات و رواط عمومی تصریح کرد: توفیق کمپین ها در ظرفیتی است که بتواند آن را در بالقوه کردن آن مثمر ثمر واقع کند.

یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور هم اکنون با حضور جمعی از مهمانان داخلی و خارجی و مسوولان کشوری در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب