امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1297 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فهرست نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین کامل شد

خبرایران: فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره برلین برای دریافت خرس طلا کامل شد.
فهرست نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین کامل شد

به گزارش خبرایران، برگزارکنندگان شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم برلین امروز (پنجشنبه) فهرست 15 فیلم دیگر را برای رقابت در بخش مسابقه اعلام کردند که با احتساب هشت فیلم‌هایی که پیشتر اعلام شده‌ بودند، در مجموع 20 فیلم برای جوایز خرس طلا و خرس نقره‌ای رقابت خواهند کرد.

از جمله فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره برلین می‌توان به «دوران پسر بودن»ساخته ریچارد لینک لاتر‌ اشاره کرد که در جشنواره ساندنس اکران جهانی خواهد شد.

به گزارش اسکرین دیلی، نکته قابل توجه در فهرست منتشر شده، حضور چشمگیر فیلم‌های چینی و ژاپنی در میان نامزدهای خرس طلای برلین است.

«زغال سیاه، برنج نازک» ساخته اینان دیائو از چین، «خانه کوچک» ساخته یوجیر یامادا از ژاپن ،‌«سابقه ترس» ساخته بنیامین نشتات از آرژانتین ،«جک» ساخته ادوارد برگر از آلمان، «برای ناپدید شدن» ساخته هانس پیتر مولاند از نروژ، «ایستگاه‌های عبور» ساخته دتریش بروگمن از آلمان‌، «دیو و دلبر» ساخته کریستو گانز از فرانسه‌، «طرف سوم رودخانه» ساخته سلینا مورگا از آرژانتین‌، «دو مرد در شهر» ساخته رشید بوچارب از فرانسه،‌ «پیام کور» ساخته یه لو از چین‌، «سرزمین هیچکس» ساخته هائونینگ از چین و «بین دنیاها» ساخته فئو آلاداگ از آلمان دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره فیلم برلین هستند.

علاوه‌بر فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست» ساخته «وس اندرسون» و «مردان تاریخی» به کارگردانی «جورج کلونی» که پیش از این حضورشان در بخش رقابتی جشنواره برلین قطعی شده بود،‌ فیلم‌های «71» به کارگردانی «یان دمانگ» از انگلیس، «زندگی رایلی» ساخته «آلن رنه» از فرانسه، «بر فراز» ساخته «کلودیا لیوزا» محصول مشترک اسپانیا،‌ کانادا و فرانسه،‌ «استراتوس» به کارگردانی «یانیس اکونومیدس» محصول مشترک یونان‌، آلمان و قبرس فیلم‌های حاضر در جشنواره برلین خواهند بود.

شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 6 تا 16 فوریه برگزار می‌شود و «هتل بزرگ بوداپست»، جدیدترین ساخته «وس اندرسون» در مراسم افتتاحیه به روی پرده خواهد رفت.

امسال همچنین جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره برلین به «کن لوچ»، کارگردان سرشناس انگلیسی اعطا خواهد شد و «جیمز شاموس»، تهیه‌کننده و نویسنده آمریکایی رییس هیأت‌داوران بخش رقابتی خواهد بود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب