امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13468 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه تسنیم؛

جشنواره تسنیم در عرضه پوشش مناسب اسلامی ایرانی نقش تاثیرگذاری دارد

خبرایران: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید برای تسهیل دسترسی مردم به طرح های بومی و اسلامی و ایرانی تلاش کرد و نمایشگاه تسنیم با عرضه لباس های کاربردی و قیمت مناسب در این راستا گام برداشته و بسیار تاثیرگذار است.
جشنواره تسنیم در عرضه پوشش مناسب اسلامی ایرانی نقش تاثیرگذاری دارد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، شهیندخت مولاوردی ضمن بازدید دو ساعته از نمایشگاه تسنیم و گفتگو با متولیان غرفه ها با تاثیرگذارخواندن برگزاری نمایشگاه تسنیم در ارائه و عرضه پوشش مناسب اسلامی و ایرانی گفت: لباس های عرضه شده در این نمایشگاه هم کاربردی بوده و هم قیمت مناسبی دارند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی در نمایشگاه تسنیم را نیز قابل تقدیر خواند و توضیح داد: مجموعه فعالیت های این چنین که موجب ارتقای سطح توانمندی بانوان می شود، ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حلقه مفقوده موجود در صنعت پوشاک کشور را وارد نشدن طراحی های اسلامی و ایرانی به بازار مصرفی دانست و توضیح داد: باید شرایطی را ایجاد کرد که مردم بتوانند به راحتی به طرح های داخلی و اسلامی و ایرانی دسترسی داشته باشند.

فعالیت خانه های تسنیم موجب بهبود شرایط فرهنگی اجتماعی و اقتصادی زنان محله می شود

مولاوردی با بیان اینکه  مد و لباس هنوز در کشور ما تبدیل به یک صنعت نشده است، تصریح کرد: برای بهبود شرایط موجود، سندراهبردی مد و لباس در حال تدوین است و کارگروه مد و لباس در وزارت ارشاد فعالیت می کند.

وی با اشاره به فعالیت خانه های تسنیم در تمامی مناطق تهران گفت: مجموع آموزش های مهارت آموزی و کارآفرینی ارائه شده در خانه های تسنیم می تواند موجب بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی زنان محله شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان به خودی خود اتفاق نمی افتد و باید برای آن برنامه داشت، ادامه داد: تلاش دولت به تنهایی به توانمندسازی بانوان کمک نکرده و نقش مقدمه را خواهد داشت. ما در حوزه بانوان نیاز به توانمندسازی پایدار داریم که با مشارکت دولت و انجمن های مردم نهاد و خود بانوان صورت می پذیرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب