امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13672 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اشرف افخمی خبرداد؛

یک دلار هم به بانک های خارجی بدهکار نیستیم/۱۴ ال سی بانک صنعت و معدن باز شده/ دردو سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته ایم

خبرایران: مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: یک دلار هم به بانک های خارجی بدهکار نیستیم و هیچ بدهی به بانک های خارجی در حال حاضر نداریم و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی این بانک پرداخت شده است.
یک دلار هم به بانک های خارجی بدهکار نیستیم/۱۴ ال سی بانک صنعت و معدن باز شده/ دردو سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته ایم

به گزارش خبرنگار خبرایران ، «نشست خبری بانک صنعت و معدن به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب» صبح امروز 5 بهمن ماه 1394 با حضور«علی اشرف افخمی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اصحاب رسانه درسالن کنفرانس ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن برگزار ودراین نشست خبری«علی اشرف افخمی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهارداشت: پس از برجام ۱۴ فقره ال سی به مبلغ 100 میلیون یورو از سوی این بانک باز شد وهر چند روز یکشنبه روز تعطیل برای کشورهای اروپایی محسوب می شد اما ما از 2 ماه قبل از برجام اقدام کردیم و با تعدادی از بانک های اروپایی در آلمان، اسپانیا، هلند و ایتالیا عملیات گشایش اعتبار را انجام دادیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن  تصریح کرد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته ایم که از این میزان ۶ میلیارد دلار از خط اعتباری چین بوده است و پروژه های بانک صنعت و معدن فاینانس شده  که می توان از پروژه قطار تهران اصفهان با ۸/۱ میلیون دلار سرمایه طرح های هفتگانه فولادی با ۷ میلیون دلار بر طرح فولاد مسجد سلیمان با ۶۰۰ میلیون دلار از قراردادهایی است که این بانک داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از 2 سال گذشته تاکنون ۲۰۰ طرح آماده گشایش اعتبار است که بخشی از این طرح ها در حوزه پتروشیمی، داروسازی، صنایع کاشی و سیمان، صنایع زیرساختی نیروگاهی و تامین انرژی است و برآورد بانک ما این است که حدودا در سال ۳۰۰۰ مگابایت برق جدید به نیروگاه های جدید اضافه شود که این رقم سرمایه گذاری قابل توجه است.

اشرف افخمی عنوان داشت: تعدادی از این نیروگاه ها تامین مالی شده و به بهره برداری رسیده است که در گلستان، یزد و کرمان به بهره برداری رسیده و ۴ تا ۵ نیروگاه دیگر نیز در حال احداث است که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابرازداشت: بانک صنعت و معدن سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط را پیگیر است و هدف اصلی ما این است که در آینده نزدیک بانک صنایع کوچک و متوسط را تاسیس کنیم و در سال جاری ۳ هزار واحد کوچک و متوسط به بانک صنعت و معدن مراجعه داشته اند که تعاملات مناسبی با آنها داشته ایم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: در ده ماهه ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده ایم که نسبت به مدت مشابه در سال ذشته ۴۱ درصد رشد داشته است البته مبالغ دیگری نیز در تعهد ما هست که پرداخت خواهد شد و امسال ۹۰۰ میلیون دلار گشایش اعتبار صورت گرفته و باتوجه به برداشتن محدودیت های تحریمی در فضای بهتری با بانک های خارجی ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: یک دلار هم به بانک های خارجی بدهکار نیستیم و هیچ بدهی به بانک های خارجی در حال حاضر نداریم و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی این بانک پرداخت شده است و هر چند هنوز سوئیفت عملیاتی نشده است اما تحریم ها برداشته شده و طی هفته های آینده سوئیفت نیز برقرار خواهد شد و قراردادهای گذشته مجددا تجدید می شوند.

افخمی افزود: بانک صنعت و معدن ۲۵ ماه متوالی است که هیچ اضافه برداشتی نداشته و حساب ما قرمز نیست. به لحاظ بین المللی این موضوع برای ما حائز اهمیت است و اخیرا با سفر رئیس جمهور چین به کشور با یکی از بانک های چینی اگزیم بانک چین در زمینه تامین مالی و زیرساخت راه آهن مذاکراتی صورت گرفت و خط راه آهن تهران مشهد را به اتفاق این بانک انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: شرکت های بزرگی برای صنعت هوایی ایران در بخش نوسازی ناوگان هوایی مذاکراتی برای تامین مالی با این بانک داشته اند که ما آن را به عنوان یک پلتفرم در نظر می گیریم و به جز ۱۴ ال سی این بانک که باز شده دو ال سی دیگر هنوز باز نشده است که با باز شدن آنها این مبلغ به ۱۳۰ میلیون یورو خواهد رسید.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درخصوص تامین مالی بانک های توسعه ای در بودجه سال ۹۵ هم گفت: در بودجه سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ بر روی کل بانک های دولتی است و ما نیز افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی را دو سال پیش مطرح کردیم و پیشنهاد جدیدی نداشتیم.

افخمی درپایان درخصوص مطالبات معوق بانک صنعت و معدن هم گفت: مطالبات ما بسیار اندک است و توانسته ایم آن را در رقم پایینی نگه داریم و از دو و نیم سال پیش مطالبات ما از ۱۲ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده و امسال نیز این رقم حدود ۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و ما در خارج از کشور هیچ شعبه ای نداریم .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب