امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14206 تاریخ انتشار: شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فرج الله سلحشور درگذشت

خبرایران: فرج‌الله سلحشور بازيگر، چهره‌پرداز، نويسنده و كارگردان متعهد پس از ماه‌ها تحمل بيماري جان به جان آفرين تسليم كرد.
فرج الله سلحشور درگذشت

به گزارش خبرایران، فرج‌الله سلحشورنيا، سال 1331 در قزوين متولد شد و فعاليت هنري‌اش را با بازي در فيلم «توبه نصوح» (1361) به كارگرداني محسن مخملباف آغاز كرد.

پس از آن در فيلم «گوركن» (1363) ساخته محمدرضا هنرمند به عنوان بازيگر و چهره‌پرداز، در فيلم «پرواز در شب» (1365) ساخته رسول ملاقلي‌پور به عنوان بازيگر، در فيلم «انسان و اسلحه» (1367) ساخته مجتبي راعي به عنوان بازيگر و تهيه كننده و «دنياي وارونه» (1376) ساخته شهريار بحراني به عنوان بازيگرحضور داشت.

سلحشور در سال 1372 «ايوب پيامبر» را بر اساس فيلمنامه‌ خودش، كارگرداني كرد و در آن به ايفاي نقش نيز پرداخت. پس از آن مجموعه تلويزيوني «مردان آنجلس» را در سال1376 كارگرداني كرد و سريال «يوسف پيامبر» (1386) را كارگرداني،تهيه‌كنندگي و نويسندگي كرد.

اين كارگردان توانمند سينما و تلويزيون مدتي بود كه از نارسايي ريه رنج مي برد و تلاش هاي پزشكان براي مداواي وي موثر نيافتاد تا اينكه صبح امروز دار فاني را وداع گفت .

روابط عمومي رسانه ملي درگذشت اين هنرمند متعهد را به خانواده وي و جامعه هنري كشور تسليت مي گويد .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب