امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14626 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر واعظی مطرح کرد؛

اولویت ما ایجاد کسب و کار، تولید محتوا، افزایش خدمات و اپلیکیشن‌ ها است / در راستای اهداف دولت تدبیر و امید تمام توانمان را به کار می‌بندیم

خبرایران: دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر کاهش تصدی گری در حوزه ی ICT تأکید و گفت: فقط در حوزه زیرساخت‌ هایی که اقتصادی نیستند و یا امنیتی هستند حاکمیت نقش دارد و امیدواریم بتوانیم بقیه ی امور را به بخش خصوصی بسپاریم.
اولویت ما ایجاد کسب و کار، تولید محتوا، افزایش خدمات و اپلیکیشن‌ ها است / در راستای اهداف دولت تدبیر و امید تمام توانمان را به کار می‌بندیم

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور، طی اولین بازدید خود از وزارتخانه ها در سال جدید در نشستی با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد، وضعیت و برنامه های این وزارتخانه را مورد بررسی قرار داد و در ابتدای این نشست دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی را از اقدامات و برنامه های اجرا شده در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد و چند تن از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه نیز، گزارش هایی در رابطه با عملکرد و وضعیت فعالیت های انجام شده و در دست اقدام در حوزه های گوناگون ارائه کردند.

دکتر واعظی در این دیدار خطاب به روحانی گفت: با عنایت حضرتعالی که همواره حامی بخش ICT در کشور بوده‌ اید، هر آنچه در توان داریم در راستای اهداف دولت تدبیر و امید به کار می‌بندیم . وی با بیان اینکه در ابتدای این دولت، اولویت، ایجاد زیرساخت‌ های  بخش ICT در کشور بود افزود: در ابتدای دولت برنامه ی پیشرفت این بخش ۱۴.۵ درصد بود و امروز بیش از برنامه پیش رفته‌ایم.

واعظی با اشاره به ادامه عملیاتی شدن برنامه‌ ها افزود: اولویت وزارت ارتباطات ایجاد کسب و کار، تولید محتوا، افزایش خدمات و اپلیکیشن‌ ها است و  این امر از طریق حمایت جدی از بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی بر کاهش تصدی گری در حوزه ی ICT نیز تأکید کرد و گفت: فقط در حوزه ی زیرساخت‌ هایی که اقتصادی نیستند و یا امنیتی هستند حاکمیت نقش دارد و امیدواریم بتوانیم بقیه ی امور را به بخش خصوصی بسپاریم.

دکتر واعظی بر ایجاد بستر فعالیت برای شرکت‌ های دانش بنیان و فارغ‌ التحصیلان تأکید کرد و ادامه داد:  در این ۳۱ ماه تلاش، از فعالیت در این حوزه حمایت کردم و امیدواریم در آینده نیز بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب