امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14689 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به علت مسمومیت؛

ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون ایران درگذشت/ خسته از دوستان ، درمانده از مسولان

خبرایران: ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون ایران صبح روز جمعه 20 فروردین درگذشت.
ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون ایران درگذشت/ خسته از دوستان ، درمانده از مسولان

به گزارش خبرایران، ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون ایران از سال 1353 در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی فعالیت داشت و حتی در مقاطعی به‌عنوان ستاره مطرح بود، اما در دو سال گذشته موضوع مشکلات معیشتی او و لزوم توجه دستگاه‌های مرتبط با معیشت هنرمندان بارها در رسانه‌ها مطرح شده بود.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه به نقل از مونا مجتهدی، دختر این بازیگر گزارش داد که وی در بیمارستانی در تهران از دنیا رفته است. بنا بر این گزارش، ثریا حکمت در اوایل سال 95 به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی ترخیص شده بود، ولی بامداد 16 فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.

ثریا حکمت متولد 1332 در خوی با نام اصلی آذر مهدی قلی‌خانی، بازی در سینما را از سال ۱۳۵۳ با فیلم «ناجورها» به کارگردانی سعید مطلبی شروع کرد و در آن دهه در فیلم‌های سینمایی دیگری مانند «ستیز» بازی کرد. وی در همان سال‌ها در سریال تلویزیونی «مرد اول» نیز حضور پیدا کرد و پس از انقلاب نیز در فیلم‌هایی مانند «برزخی‌ها»، «شب‌شکن»، «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «حالا چه شود!»، «خواستگاری»، «سمندر»، «جدال در تاسوکی»، «بهار در پاییز»، «دو همسفر»، «روز دیدنی»، «نیش»، «تهاجم»، «ماه‌پیشونی»، «آواز قو»، «عروسی مهتاب» و همچنین «ای ایران» ناصر تقوایی ظاهر شد.

«آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» از دیگر سریال‌های تلویزیونی بودند که با بازی ثریا حکمت به روی آنتن رفتند. فعالیت سینمایی ثریا حکمت تا فیلم «آواز قو» در سال 1379و بازی او در تلویزیونی تا اواخر دهه 80 ادامه پیدا کرد.

این بازیگر در بیش از یک دهه گذشته نتوانست نقش پیدا کند و قطع فعالیت بازیگری او در سال‌های اخیر مشکلات معیشتی بزرگی برای او پدید آورد. ثریا حکمت در مرداد ۱۳۹۳ و در سن ۶۱ سالگی اعلام کرد که در نهایت تنگدستی زندگی می‌کند و حتی قادر به تأمین ودیعه مسکن خود نیست و مدتی بعد در چادر زندگی خواهد کرد و حتی توان پرداخت هزینه درمان دندان‌های خود را نیز ندارد.

این بازیگر در آن سال در گفت‌وگو با ایسنا درد دل کرده بود: «زمانی آقای انتظامی (عزت‌الله) به ما کمک می‌کرد، اما دیگر خسته شد و الان دیگر جواب تلفن را هم نمی‌دهد. اخیراً آقای ایوبی ماهی 350 هزار تومان ماهیانه تعیین کرده‌اند و 180 هزار تومان هم از طرح تکریم می‌گیرم اما این مبلغ حتی نصف اجاره خانه‌ام هم نمی‌شود.»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب در آن تاریخ با انتشار مقاله‌ای با عنوان «قول‌ها به ثریا حکمت برای حل مشکل‌ مالی‌اش» نوشت که این بازیگر با اشاره به واکنش مردم بعد از انتشار مصاحبه‌اش گفته بود: «آدمی که در حال غرق شدن است، به هر جا پناه می‌برد. من هم به همه جا رفتم؛ حتی خواستم اگر قرار است بعد از مرگم قبری در قطعه هنرمندان به من بدهند در زمان زنده بودنم آن را بفروشم که گفتند نمی‌شود. اما مردم محبت بسیاری دارند و نشان دادند اگر مسئولان هنرمندان را فراموش بکنند آنها فراموش نمی‌کنند. افراد بسیاری در زیر مصاحبه ابراز محبت کردند و خواستار شماره حساب برای کمک کردن شدند که از همه آنها سپاسگزارم.»

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب