امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1531 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دخل و خرج پرسپوليس به روایت محمد رويانيان

محمد رويانيان با انتشار هزينه‌ها، درآمدها، بدهي هاي پرداخت شده از ادوار گذشته و بدهي هاي برجا مانده از دوران مديريت خودش گزارش مالي عملکرد 28 ماهه‌اش را تشريح کرد.
دخل و خرج پرسپوليس به روایت محمد رويانيان

 


به گزارش خبرایران، محمدرويانيان که روز جمعه و دو روز پس از کناره گيري اش از ارائه گزارش مالي دوران مديريتي خود طي 72 ساعت آينده به مراجع قانوني خبر داده بود به منظور جلوگيري از شايعاتي که اين روزها درباره ميزان بدهي ها منتشر مي شود اين گزارش مالي را در اختيار رسانه ها قرار داد.

رويانيان تاکيد کرد: مسئوليت تمامي آمار و ارقام ارائه شده را پذيرفته و درباره آن آمادگي هرگونه پاسخگويي را دارد.

عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس با بيان اينکه مجموع هزينه هاي انجام شده در 28 ماه مديرعاملي اش و در نزيک به سه فصل 62 ميليارد تومان بوده است تصريح کرد: تيم هايي نظير استقلال، تراکتورسازي، سپاهان و به طور کلي تيم هايي که براي قهرماني بسته مي شوند هر فصل 20 تا 25 ميليارد تومان هزينه مي کنند و مديران فعلي و قبلي برخي از تيم هاي مذکور نيز بستن تيم با چنين مبالغي را تاييد کرده اند. بنده نيز صادقانه بايد بگويم طي سه فصلي که رش مسئوليت مديرعاملي باشگاه را بر عهده داشتم 62 ميليارد تومان هزينه کرده و همان طور که قوياً عنوان کردم سقف قرارداد را رعايت نکرده و گزارش دروغ و کذب به مردم و رسانه ها ندادم حالا نيز واقعيات را بايد گفت.

رويانيان درباره ميزان درآمدها و دريافتي ها گفت: 57 ميليارد تومان دريافتي و درآمد داشته ايم و 5 ميليارد تومان نيز از دوران مديريت بنده بدهي بر جاي مانده و در صورتي که اجازه دهند فعاليت هاي اقتصادي و تجاري براي پرسپوليس انجام داده و پروژه هاي در حال اجرا را عملياتي کنم نه تنها 5 ميليارد بدهي را پرداخت مي کنم بلکه با قاطعيت آمادگي خود براي کمک هاي چندين ميليارد توماني به باشگاه را اعلام داشته و اميدوارم مسئولان وزارت ورزش و هيئت مديره باشگاه و مديرعامل جديد طرح ها و پروژه هاي در حال اجرا را بررسي و مطالعه کنند و در صورتي که از درآمدزا بودن آن اطمينان يافتند اجازه دهند اين برنامه ها که زحمات زياد و چندين ماهه اي براي آن متحمل شده و بسياري از پروسه هاي اجرايي و قانوني را طي کرده ام اجرايي شود.

رويانيان درباره چگونگي تامين 57 ميليارد توماني که هزينه شده است گفت: زماني که بنده در هفته نهم رقابت هاي ليگ فصل 90-89 مديرعاملي باشگاه را پذيرفتم رقم قرارداد اسپانسر پيراهن پرسپوليس با شهرداري يک ميليارد و هفتصد ميليون تومان بود که شايد تا آن زمان در نوع خود بيشترين رقم جذب اسپانسر بود اما بنده با رايزني هاي فراوان و طرح هاي جديد توانستم اين درآمدزايي را به سه برابر برسانم و بايد بگويم در طول اين 28 ماه و نزديک به سه فصلي که مسئوليت داشته ام 17 ميليارد تومان از جذب اسپانسر و قرارداد با شرکت سرمايه گذاري صدراسيستم پاسارگاد، بانک گردشگري و چند شرکت ديگر درآمد داشتم.

رويانيان مجموع دريافتي از وزارت ورزش و جوانان در طول دوران مديريتي خود را 7 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: در حالي که برخي باشگاه ها سالانه بالغ بر 10 و 15 ميليارد تومان از بودجه بيت المال دريافت مي کنند و اين بودجه را به طور منظم و بدون دغدغه هزينه مي کنند باشگاه مردمي و پرطرفدار پرسپوليس به رغم دولتي بودن در طول 28 ماه فعاليت بنده تنها 7 ميليارد تومان دريافت کرده که يک ميليارد تومان آن بابت فصل جاري بوده و دو و نيم ميليارد تومان آن نيز بابت فصل گذشته. بر اين باورم و مي دانم که باشگاه استقلال نيز در حدود همين مبالغ و البته کمي بيشتر از وزارت ورزش کمک دولتي دريافت کرده است.

مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس گفت: ما در مشارکت با شرکت هاي تجاري، خدماتي و توليدي و همچنين استفاده از نام و برند پرسپوليس 11 ميليارد تومان در اين 28 ماه درآمدزايي کرديم که اين رقم درآمد نيز همچون اسپانسر پيراهن در تاريخ باشگاهداري ايران بي سابقه بوده و رکوردي به حساب مي آيد.

رويانيان با اشاره به ترانسفر عليرضا حقيقي گفت: پرسپوليس در دوران مديريتي بنده و پس از بيش از يک دهه يک بازيکن را به باشگاه هاي اروپايي ترانسفر کرد و ما از انتقال عليرضا حقيقي دروازه بان توانمند پرسپوليس به روبين کازان درآمد خوبي کسب کرديم. در آن مقطع بنده درآمد حاصله را هزينه نکردم و با توجه به افزايش قيمت دلار در ايران ميزان درآمدهاي ما از اين ترانسفر بيشتر شد. همچنين همين اتفاق از برگشتي اضافه پرداختي به آقاي دنيزلي رخ داد و ما مجموعاً به واسطه اين دو اتفاق درآمدي 5 ميليارد توماني داشتيم.

رويانيان با اشاره به تجهيز ورزشگاه ورزشگاه درفشي فر و امام رضا (ع) به امکانات جديد و اقدامات عمراني در اين دو استاديوم گفت: بر اساس گزارشات دريافتي مجموعا دو و نيم ميليارد تومان از اجاره استخر ورزشگاه درفشي فر و ساير امکانات آن درآمد داشته ايم و از حاميان پرسپوليس و افراد متمول علاقه مند به پرسپوليس از جمله آقايان هدايتي، زنجاني، دکتر طباطبايي، دکتر شيرواني و... نيز حدود 5 ميليارد تومان دريافت کرديم که اين ميزان جذب کمک از علاقه مندان به پرسپوليس نيز شايد کم سابقه بوده باشد و جا دارد از اعتماد اين افراد به بنده و حمايتشان از پرسپوليس کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

رويانيان درباره ميزان بدهي هاي پرداخت شده از ادوار گذشته گفت: زماني که تيم را تحويل گرفتيم 9هفته گذشته بود اما مبلغي به بازيکنان بابت فصل 90-89 پرداخت نشده بود. البته بايد تاکيد کنم مديريت آن زمان زحمت کشيده و تقريبا با بازيکنان فصل قبل که در تيم مانده بودند تسويه حساب کرده بودند و ما از اين بابت دغدغه اي نداشتيم که بايد از اين کارشان به نيکي ياد کرد. در مجموع بنده عدم پرداخت بابت هفته اول تا نهم را جزو بدهي هاي پرداخت شده از ادوار گذشته محاسبه نمي کنم و معتقدم باقي مطالبات بازيکنان فصل جاري را نيز به طور طبيعي نبايد به حساب بدهي هاي بنده گذاشت .

وي اضافه کرد: در اين 28 ماهي که مديريت باشگاه را بر عهده داشتم 6 ميليارد تومان از بدهي هاي مربوط به ادوار گذشته را پرداخت کردم. بنده در دو فصل اولي که مسئوليت مديرعاملي پرسپوليس را بر عهده داشتم بيش از 90 درصد درآمدهاي پرسپوليس در سازمان ليگ بابت حق پخش تلويزيوني، تبليغات دور زمين و بليت فروشي را دريافت نکرده و به سازمان ليگ اجازه دادم که اين درآمدها صرف پرداخت به طلبکاران پرسپوليس که از سوي کميته انضباطي فدراسيون فوتبال براي آنها حکم صادر شده بود شود. همچنين 400 هزار دلار بابت وينگادا سرمربي اسبق پرسپوليس پرداخت کرديم که با توجه به قيمت دلار در آن زمان يک ميليارد و دويست ميليون تومان مي شود.

رويانيان درباره ميزان بدهي هاي برجاي مانده از دوران مديريت خود گفت: مي دانم بر چه اساسي، چه افرادي و با چه انگيزه هايي طي دو ماه گذشته ميزان بدهي هاي باشگاه از زمان مديريت بنده را 40 ميليارد تومان عنوان کرده اند. کدام منطق و اصولي مي گويد که ما 40 ميليارد بدهي بر جاي گذاشتيم در حالي که مطالبات و حق و حقوق بازيکناني که در طي دو فصل گذشته عضو تيم بوده و در تيم مانده اند را پرداخت کرده و با آنها تسويه کرديم. ما مبالغي به چند شرکت از جمله هتل ها، آژانس ها و... بدهکار هستيم و مبالغي نيز به برخي بازيکناني که در دو فصل گذشته عضو تيم بوده اما امسال در تيم نيستند بدهکاريم و تاکيد مي کنم اگر اجازه داده شود پروژه هاي اقتصادي، تجاري و ورزشي در حال اجرا را عملياتي کنم اين بدهي ها را تقبل کرده و حتي مبالغي را در اختيار باشگاه قرار مي دهم تا براي تيم و باشگاه هزينه کنند.

مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس درباره پرداختي هاي شخصي خودش گفت: نمي خواستم راجع به اين موضوع صحبت کنم اما چون گزارش درآمد، هزينه ها و بدهي ها مي دهم اين مورد جزو پرداختي ها و هزينه هاي ما است. بنده وقتي که دو روز قبل از دربي تمرين تيم برگزار نشد براي اينکه آرامش در تيم حاکم شود منزل شخصي ام را که به اسم همسرم بود در رهن بانک گذاشته و 2 ميليارد تومان دريافت کردم و شب قبل از بازي اين مبلغ بين اعضاي تيم تقسيم و به آنها پرداخت شد. 500 ميليون تومان نيز پيش از آن از منابع شخصي هزينه کرده بودم که در مجموع مي شود دو و نيم ميليارد تومان. در مجموع ما 62 ميليارد تومان هزينه داشته ايم که 57 ميليارد تومان آن را پرداخت و 5 ميليارد بدهي بر جاي مانده است.

رويانيان در پايان گفت: بنده طي روزهاي آتي گزارش از عملکرد و فعاليت هاي انجام شده و همچنين گزارش جداگانه ديگري درباره پروژه هاي آماده اجرا را از طريق رسانه ها منتشر خواهم کرد و سعي دارم در صورتي که ضرورت ايجاب نکند فعلا مصاحبه اي نداشته باشم و طي روزهاي اخير نيز به درخواست هاي مکرر رسانه ها براي مصاحبه پاسخ منفي داده ام. مسئوليت تمامي اين آمار و ارقام را پذيرفته و اميدوارم مسئولان نيز در صورتي که نظر و ديدگاهي دارند آن را با بنده در ميان بگذارند. اينجانب به صورت داوطلبانه برحسب وظيفه و به منظور جلوگيري از شايعات، صادقانه اين تراز مالي را ارائه کرده و درباره آن توضيحاتي نيز دادم هرچند مي توان درباره هرکدام از اين آيتم ها به صورت جزئي تر نيز صحبت کرد.

 



آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب