امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15550 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد صابریان اعلام کرد؛

جای گرافیک در طراحی مد داخلی خالی است

خبرایران: دومين نمايشگاه «حجم گرايى در مد » با اجراى مدوگرافى برروى بيش از سى لباس با مشاركت فرهنگسراى انديشه و زيرنظركارگروه ساماندهى مدولباس وزارت ارشاد در نگارخانه اصلى انديشه برگزار شد.
جای گرافیک در طراحی مد داخلی خالی است

مدراطورى اين رويداد برعهده «محمدسليمى» و «محمدرضا صابريان» گرافيك آثار را برعهده دارد
محمد رضا صابریان گرافیست این مجموعه دررابطه نقش مد در جامعه  گفت "مد مسئله ای فراتر از لباس براي يك جامعه هست. مسير مد دريك جامعه احوالات دروني و عمق سواد جامعه را عيان می کند".

وی دررابطه با نقش گرافیک در حوزه مد  گفت : در همه جاي دنيا گرافيك بازوي زيبايي آفرينِ توليد هست. در عرصه مد داخلي به شدت جاي خالي گرافيك به چشم مي آید به نظر من مثلث طراح لباس، گرافيست وتوليد كننده براي رسيدن به نتيجه مطلوب ضروريست".

وی دررابطه با اهمیت نقش رسانه در فراگیری مد درجامعه گفت:هميشه رسانه نقش مهمی دررابطه با گسترش مد داشته است امروز هم این نقش را دارد ، ولي امروز رسانه فراتر از تلوزيون و نشريات شده است شبكه هاي مجازي خط مقدم اتفاقات روز هستند.هر رسانه بايد توجه ويژه اي به نشر اخبار خودش در شبكه هاي مجازي داشته باشد، مد سازي و مدل سازي از طرف غرب با قدرت و برنامه ريزي در حال انجام هست اگر رسانه هاي داخلي به هنرمندان داخلي بهاي لازم را بدهند قطعاً بخشي از توجهات به سمت مد داخلي معطوف مي شود".

 وی دررابطه با طراحی مد برای گروه سنی نوجوانان گفت "متاسفانه امروز چيزي نزديك به صفر است! اما اميدوارم در آينده سهم مد ايراني بر روي لباس نوجوان ايراني بيشتر شود تا بتوانیم توجه و توجه این گروه بزرگ از جامعه را به مد وطرح های ایرانی جلب نماییم".

محمد رضا صابریان گرافیست این مجموعه دررابطه  با لزوم برگزاری این نمایشگاه و تاثیر آن در حوزه مد و لباس گفت " هميشه عادت داريم لباس و مسائل مربوط به پوشاك رادر فشن شو ها و خانه هاي مد ببينيم. ما طبق روال اولين نمايشگاه حجم گرايي در مد كه در فرهنگسراي نياوران برپا شد، تصميم گرفتيم كه پاي لباس و مسائل مربوط به آن را به گالري ها باز كنيم تا پيوند محكم تري بين لباس و دوست داران هنر ايجاد شود".

گرافیست این نمایشگاه دررابطه با آثار حاضر در این نمایشگاه گفت"٣٨  اثر دراين نمايشگاه ارائه شده است كه عموماً با موضوع نمادهاى اصيل ، اِلِمانهاي ايراني طراحي شده است ما سعي كرديم از پتانسيل بناهاي ايراني، افراد خاطره ساز در عرصه هاي مختلف، ترانه هاي مقبول روز و موفق ، علاقه مندي هاي ملي و مذهبي  بر روي تيشرت  استفاده كنيم حتي از جذابيت بصري خوراكي هاي ايراني راحت عبور نكرديم. "

وی در پایان گفت " من معتقدم كه ما پتانسيل صادر كردن طرح و مد ايراني را به سایر کشورهای دنیا را داريم "

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب