امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1616 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گزارش کامل افتتاحیه جشواره فیلم فجر؛

توصیه ویژه رئیس جمهور به سینماگران /تجلیل سعید راد از یزرگان سینما

خبرایران: مراسم آغاز سال تحویل سینمای ایران در حالی برگزار شد که رئیس جمهور ار سینماگران خواست تا قول دهند تا اولین جایزه خود را از مردم سرزمینمان بگیرند و رئیس سازمان سینمایی هم از کسانی که تیشه به ریشه سینما زدند خواست تا عذرخواهی کنند.
توصیه ویژه رئیس جمهور به سینماگران /تجلیل سعید راد از یزرگان سینما
به گزارش خبرایران، مراسم افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر شامگاه جمعه 11 بهمن با حضور مسولین، هنرمندان و اصحاب رسانه از ساعت در تالار وحدت برگزار شد.

براساس این گزارش، مراسم راس ساعت 18:30با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از آن در تیتراژی که پخش شد عوامل اجرایی مراسم افتتاحیه به کارگردانی محمد حیدری معرفی شدند و پس از آن از پوسترهای 32 دوره جشنواره به شکل نمادین رونمایی شد و در ادامه علیرضا رضاداد دبیر جشنواره به ارائه گزارش خود پرداخت.

 

 آئین ما در سی و دومین جشنواره فیلم فجر غبار زدایی از کدورت‌هاست

 

دبیر جشنواره سی‌ودوم در ابتدای سخنانش اظهار داشت: سی و یک دوره از برگزاری جشنواره پر شکوه فجر می‌گذرد. پیک شادباش انقلاب اسلامی که فریاد آزادی و شکست سرمای زمستان بود به دوره سی و دوم رسیده است. حالا فجر مرد میانسالی است که میخواهد به راه خود استوار باشد و میراث گذشتگان را بر شانه‌های خود همچون بالی بلند پرواز دهد. که:"و سلام هی حتی مطلع الفجر"

وی افزود: حالا اما فصل دیگری است . فصل با هم و در کنار هم ایستادن و خوشبختی را آرزو کردن و خوشابحال ملتی که گذشته را انکار نمی‌کند اما تکرار نمی‌کند. راه هموار نیست . اما رفتن امیدوار کننده و لذت بخش است و سینما عبور از مسیرهای ناهموار را بارها آزموده است که: "ان الله یحب الصابرین"

رضاداد ادامه داد: آنچه بر این راه استوارمان می‌دارد، امید است، امید به حضرت حق. به فردایی که همچون شاخه‌های طلایی خورشید از میان ابرها سر به آسمان می‌ساید و وعده می‌دهد رسیدن نارنج را در گلوگاه بهار.

مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد:امسال زمستان بی‌قرار بهار است و خود با تدبیری کهن خانه را برای بهار خالی می‌کند. در این بهار که فجرش می‌خوانیم، در این جشنواره که میزبان و میهمان یکی است می‌کوشیم تا در سال تحویل سینمای ایران کنار یکدیگر باشیم، برای ساختن پرده‌ای سپید از امید و آگاهی.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهر داشت: آئین ما در سی و دومین جشنواره فیلم فجر غبار زدایی از کدورت‌ها و هم نشینی همه سلایق برای بارور ساختن معنای گفتگوی موثر است. بی‌شک هیچ مجموعه‌ای در هیچ زمان خالی از نقص نخواهد بود. باور کنیم امروز بیش از آن چه گفتنی است نیازمند شنیدنیم تا فردایی سرشار از شور و امید در پس حلقه تدبیر منتظرمان باشد. پس کوتاه می‌کنم این کلام را تا از خود آغاز کرده باشیم شنیدن و مدارا را. تا در پناه خداوند متعال و رسول مهربانی آرام گیریم و آرامش یابیم.

 

* قول بدهید نخستین جایزه را از مردم سرزمینتان بگیرید

براساس این گزارش، در ادامه مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت رضاداد با حضور بر روی صحنه به قرائت پیام  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

متن کامل پیام رئیس جمهور که همراه با توصیه‌های مهمی به سینماگران بود به شرح زیر است:«جشنواره فجر مهم ترین گردهمایی سالانه سینماگران و محبوب ترین جشن سینمایی در کشور عزیز ما است. اکنون سی و دومین دوره آن را گرامی می داریم. و امیدواریم هنرنمایی نام آوران در کنار چالش گری نام جویان طلیعه دار سالی پر از رونق و تعالی برای سینمای ایران باشد. این پیام مروری است بر سیاست های دولت تدبیر و امید در عرصه سینما به مثابه هنری ترین صنعت صنعتی ترین هنر دز اولین سالی که اعتدال گرایی میهمان جشن بزرگ سینمای ایران است.

آنچه از برگزاری این آیین پرشکوه مهم تر است لزوم حرکت شتابنده از نمایشی سالانه به سوی مخاطبانی همیشگی در سالن های سینماست. جشنواره فجر می تواند آغازگر جشنی باشد که در طول سال در سالن های سینمایی کشور برپا می شود و مخاطب را به تماشای فیلم ایرانی دعوت می کند، تماشاگری که باور کرده سینماگر هموطن، هم درد و همدلش توانایی نمایش خلاقانه دغدغه های او را بر پرده سینما دارد. بازگردادند تماشاگر قهرکرده از سینما ، ضروری ترین مسوولیت امروز مدیران و سینماگران ما است. سینما بدون تماشاگر معنا ندارد و جشن و جشنواره آن روز معنا می یابد که بدانیم مردم از سینمای بومی خود راضی اند و به آن دل بسته اند.

رقابت صحنه با پرده بر سر جلب توجه و کسب رضایت تماشاگر انتخاب گر، چنان جدی شده که زندگی روزمره همه ما در محاصره ی محصولات متنوعی قرار گرفته که از چهارگوشه دنیا مصرف کنندگان را به خود می خواند. کمیت بالا و سهولت دسترسی می‌تواند موانع  به تولیدات بصری در دنیا احتمال موفقیت سیاست انحصار را از بین برده است. خام اندیشی است که تصور کنیم تماشاگر چشم انتظار می ماند که ما چیزی تولید کنیم و بر پرده نمایش دهیم. دلالان فرهنگی بر سر چهارراه های تردید ما ایستاده اند وه که چه گران تماشا می فروشند و چه ارزان دل می برند. تلاش را باید صدچندان کرد تا سینما را به هنرمندان واقعی این کشور بسپاریم .و به اغیار وامی گذاریم و مراقب باشیم تا سفره تماشا از نان حلال سینمای خانگی خالی نشود.

سینمای ما می تواند موانع فناورانه را از سر راه راضی کردن تماشاگران برطرف کند و همان استانداردی را به آنان عرضه کند که در سینمای تراز اول امروز دنیا مرسوم است. دیجیتال سازی تولید و عرضه، یکی از گذرگاههای خطیر در راه استقرار زنجیره ارزش در سینمای فردای ایران است. این سیاست، دسترسی مردم به سینمای ایرانی را فراگیر و دست چپاول گران را از تعدی به حقوق فرهنگی کوتاه‌تر می کند. جشنواره فجر می‌تواند اولین جایگاه موفقیت‌های فنی سینمای ما باشد.

سینماگران ما نه تنها در برج‌های عاج بلکه همین جا کنار مردم کنار مردم زندگی می کنند و چه بسا خود را ملزم به موضع گیری علیه جریان یا موجی بدانند که در دوره ای آنها را گرفتار کرده . گریزی از این قبیل واکنش ها نیست هنرمند همانیست که گاه قهر می کند خشمگین می شود یا مبالغه می کند . اما خواسته ی این برادر کوچکتان این است که از آن چه پشت سر گذاشته ایم فاصله بگیریم، دوران جدیدی آغاز شده و وقت آن است که با کرامت، از آنچه پیش از این در حوزه ی سینما گذشته، بگذریم؛ اگر چه آن عبرت ها را هرگز فراموش نخواهیم کرد. امروز و پس از گذشت این چند سالی که بر فرهنگ و هنر گذشت، سینمای کشورم را قدری غبار گرفته و غمگین می بینم! فیلم ساز سرزمینم به من می‌گوید: حالا که انسان ایرانی حماسهی بیست و چهارم خرداد را رقم زده است، به من آزادی بده و بگذار واقعیت های تلخ و تیره‌ای را که تا دیروز نمی توانستم، امروز در فیلم‌هایم نشان دهم! من به او می گویم آن واقعیت‌ها را که همگان بیش و کم می‌دانند ، بیا تا در کنار تیرگی‌های واقعیت، نقطه‌هایی روشن از حقیقت را هم نشان دهیم؛ می‌گوید: بگذار در فیلمم از خطر بیماری واگیردار فساد و ریا و دروغ و از مسابقه هولناک و بی رحمانه ی پول در آوردن به هر قیمت بگویم! به او می گویم: بگو! از تمام بدی‌ها بگو، اما اگر می‌شناسی و می توانی ستاره‌ای را به من و مردمم نشان بده که با وجود تمام سختی‌ها، به همه  کجی‌ها و پلشتی‌ها، قهرمانانه "نه" می‌گوید، و واقعیت تیره را به حقیقت روشن تبدیل می کند.

بیایید با هم به افق‌های وسیع تری در پیش رو چشم بدوزیم و با رجوع به ذخایر عظیمی که در بطن تمدن پویای اسلامی و ایرانی نهفته است، دوره ی پرشوری را بسازیم که سینمای ایران نه تنها شاهد همراهی تماشاگر هموطن، بلکه میزبان بینندگانی در کشورهای هم جوار، و چه بسا در افقی وسیع تر باشد. اکنون که جهان به استقبال پیام ملت ایران در قالب طرح "جهان عاری از خشونت و افراطی گری" شتافته و تیغ ایران هراسی کند شده و صدای رسای اعتدال و عقلانیت از این سرزمین طنین انداز شده است، جشنواره فجر می تواند مسیر رسیدن به این مقصود را هموار کند و درآمدی باشد برای جشن های وسیع تر که بابت توفیقات سینمای ایران در خرسند کردن تماشاگران بین المللی برپا خواهد شد.

در پاسخ سینماگری که نه فقط سودای سیمرغ، که هوای درخشش جهانی دارد، و می گوید: بگذار آزاد باشم تا با فیلم هایم به شرق و غرب عالم سفر کنم! می گویم: سفر به سلامت، اما قول بده جایزه ی اولت را از مردم سرزمین خودت بگیری! به او می گویم: آزاد باش و منصفانه از واقعیت ها بگو، اما حقیقت ها را هم فراموش نکن! با او زمزمه خواهم کرد؛ حسن هنر به همراه ملاحت ایمان، اثر فرهنگی را ابدی و جهان گیر می کند؛ در پرده با سینماگر سرزمینم همان را می گویم که حافظ بی پروا گفت: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/ آری! به اتفاق، جهان می توان گرفت

مایلم در همین مراسم با شکوه، اعلام نمایم که نهاد ریاست جمهوری آماده است با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ی توان خود را برای حمایت از سینماگرانی به کار ببندد که در راه آشتی دادن همه ی مردم ایران با سینمای ملی و یا عرضه آثار فرامزی و میان فرهنگی تلاش می کنند. از این رو در نظر دارد همه ساله جایزه ویژه ای با عنوان "جایزه ملی ریاست جمهوری" به بهترین آثار هنری کشور، خصوصا آثار سینمای داستانی و مستند اهدا کند.

به گزارش خبرنگار فارس در ادامه این مراسم هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره به صورت تصویری معرفی شدند و پس از اجرای نمایشی نمادین با مضمون پیروزی انقلاب اسلامی و با گذشت 30 دقیقه از شروع برنامه فرزاد حسنی با حضور بر روی صحنه با شور و حرارت خاصی به اجرای برنامه پرداخت.

 

* تقدیر بنی‌اعتماد و کیانیان از «هما روستا»/ درخواست کیانیان از جنتی برای کنترل قاتل زنجیره‌ای به نام آلودگی هوا

 

در ادامه مراسم نوبت به تقدیر‌ها رسید که نخستین تقدیر به هما روستا حضور داشت و برای این بخش رخشان بنی اعتماد و رضا کیانیان بر روی صحنه حاضر شدند.

رضا کیانیان در سخنانی اظهار داشت: واقعا خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای بزرگداشت هما روستا روی صحنه می‌آیم. من اولین جایزه‌ام را در سینما از دست خانم روستا گرفتم و در صحنه هم با کمک خانم روستا روی صحنه حاضر شدم.

رخشان بنی‌اعتماد نیز در سخنانی کوتاه گفت:‌ با ادای احترام به هما روستا نه به عنوان صرفا یک بازیگر بلکه به عنوان هنرمندی که چگونه بودن و ماندن را به خوبی می‌داند.

هما روستا نیز پس از دریافت لوح تقدیر خود گفت:من خیلی تشکر می‌کنم؛ هم از رضا و هم از رخشان که مرا دلگرم کردند. از تمام هموطنانم تشکر می‌کنم که با مهر، لبخند و نگاه‌شان من را به زندگی امیدوار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رضا کیانیان در خاتمه تقدیر از هما روستا خطاب به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر به عنوان یکی از اعضای دولت تدبیر و امید لطفا در هیأت دولت این را مطرح کنید که آلودگی هوا وحشتناک است و در تهران به عنوان یک قاتل زنجیره‌‌ای روزی 248 نفر را می‌کشد و «بیجه» تنها 12 نفر را کشت و اگر می‌خواهید این جشن ادامه پیدا کند آلودگی هوا را کنترل کنید.

 

* تقدیر ممد لالی،غلام ژاپنی و چیچو از «مهدی هاشمی»

اما متفاوت‌ترین بخش مراسم تقدیر از مهدی هاشمی بود که به درخواست او سه تن از سیاهی‌لشگرهای سینما به نام‌های پس از آن محمد لالی (محمد ذوالفقاری‌)، چیچو (شمس الدین دولت‌شاهی) و غلام ژاپنی (غلام حسین میرزایی)  با همراهی هاشمی روی صحنه امدن تا از بیش از سه دهه فعلیت هنری او تقدیر کنند.

مهدی هاشمی در این بخش گفت:‌من 67 سالم است و دیدم وزن این بزرگداشت را نمی‌توانم به تنهایی تحمل کنم و زنگ زدم به دوستانم و گفتم سر این قضیه را بگیریم و با هم بیاوریم سر صحنه این افراد سال‌‌هاست در سینما حضور دارند اما همچنان نگاه‌شان خالصانه و کودکانه است.

هاشمی ادامه داد:‌ تبریک می‌گویم به دنیای جدید و سلام می‌کنم به امیدی که در ما ایجاد شده است امشب برای من شب پرافتخاری است از این جهت که جایزه‌ام را از گرامی‌ترین همکارانم در 35 سال فعالیت سینما می‌گیرم.

همچنین غلامحسین میرزایی معروف به غلام ژاپنی نیز در سخنانی که بارها با تشویق حاضران در سالن مواجه شد، گفت:‌ از سال 47 وارد سینما شدم و تنها افتخارم این است که در فیلم سینمایی «دو فیلم با یک بلیت» داریوش فرهنگ مرا کنار مهدی هاشمی گذاشت. من 300 فیلم بازی کرده‌‌‌ام اما مجموع همه اینها ده دقیقه هم نمی‌شود اما امشب در جایی قرار گرفتم که بسیاری از بزرگان سینما بر روی آن قرار گرفته‌‌اند.من ممکن است تا دو سال خواب چنین روزی را هم نبینم،چون کسی اصلا حواسش به ما نبود.

میرزایی همچنین در سخنانی از شاهد احمدلو کارگردان جوان سینمای ایران برای توجهش به اهالی خیابان ارباب جمشید و استفاده از آنها در تمامی فیلم‌هایش تشکر کرد.

 

* حق بزرگ میرشکاری بر گردن صدابرداری سینمای ایران

براساس این گزارش، در ادامه مراسم تقدیر از جهانگیر میرشکاری صدابردار پیشکسوت سینمای ایران توسط سیروس الوند انجام شد.

الوند پس از حضور روی سن گفت: قطعا این دوره جشنواره‌ای پرشکوه با آسمانی پرستاره خواهیم داشت و از همین حالا به آقایان ایوبی و رضاداد تبریک می‌گویم.

وی درباره جهانگیر میرشکاری اظهار کرد: من خیلی از صدابرداری سر صحنه می‌ترسیدم چون ما نسل دوبله هستیم. یک روز سماک‌باشی عزیز به من گفت صدابرداری سر صحنه وقتی نهادینه می‌شود که مسعود کیمیایی عزیز صدابرداری سر صحنه انجام بدهد که انجام داد.  یکی از افتخارات جهانگیر میرشکاری این است که بسیاری از صداگذاران سینمای ایران شاگرد او بوده‌اند و او به گردن صدای سینمای ایران حق بزرگی دارد.

جهانگیر میرشکاری نیز ضمن تشکر از وزیر ارشاد، حجت‌الله ایوبی و علیرضا رضاداد گفت: باید ابتدا از تیم جدید مدیریت سینما تشکر کنم که شادی را به سینما بازگردانند. همچنین باید از آقای علیرضا رضاداد و تیمش که بنده را برای برگزاری بزرگداشت قابل دانستند و از بانوی بزرگ زندگی‌ام که 39 سال مرا تحمل کرد، تشکر کنم.

 

* نخستین سیمرغ جدید جشنواره برای طراح پوستر «سر به مهر»

بخش بعدی مراسم اختصاص به اهدای سیمرغ‌های بخش مواد تبلیغی داشت که برای این منظور فرامرز قریبیان و سعید راد بر روی صحنه حاضر شدند که  در بخش طراحی پوستر بهزاد خورشیدی برای طراحی پوستر فیلم «سر به مهر» سیمرغ بلورین و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد.

بهزاد خورشیدی در هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: وقتی به این 20 سال و افرادی که اینجا هستند نگاه می‌کنم، می‌بینم که استادم در این مراسم نیست. افتخار بزرگی است که یک عمر کسی را دوست داشته باشی و در کنارش باشی، مقصودم استاد ابراهیم حقیقی است.

 

* تقدیر‌ مانی حقیقی از فراستی،مستغاثی و فارس

در بخش آنونس نیز مانی حقیقی سیمرغ بلورین و جایزه نقدی جشنواره را برای ساخت نمونه‌فیلم «پذیرایی ساده» از آن خود کرد که پس از دریافت سیمرغ خود گفت: از هیات داوران تشکر می‌کنم و از خانم هایده صفی‌یاری تشکر می‌کنم که این تیزر را با هم ساختیم. ما با استفاده از نقد‌های منفی، تیزرمان را ساختیم و باید به همین منظور علی‌رغم وجود نکاتی، از مسعود فراستی، سعید مستغاثی و نویسندگان خبرگزاری فارس تشکر کنم؛ به خاطر نکاتی که درباره‌ فیلم نوشتند و باعث شدند «پذیرایی ساده» بیشتر بفروشد! ضمن آنکه با توجه به سخنان رییس‌ جمهور محترم دیگر درباره‌ مدیران حوزه هنری سخنی نمی‌گویم.

 

براساس این گزارش، در بخش عکس نیز هیات داوران با تحسین عکاسی درخشان فیلم «تنهای تنهای تنها»، سیمرغ بلورین خود را به جواد جلالی برای عکاسی فیلم «برلین منفی هفت» اهدا کرد.

 

* تقدیر سعید راد از بازیگر «فصل کرگدن»

 

اما از جمله نکات قابل تامل مراسم افتتاحیه تجلیل سعید راد از بهروز وثوقی بازیگر فیلم ضدایرانی «فصل کرگدن» بود که در سخنانی اظهار داشت: این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری مثل محمدرضا فروتن، شهاب حسینی، پولاد کیمیایی و ... از روی دست آن مشق کردند.

 

* تقدیر از خانواده مرحوم جواد شریفی‌راد

در ادامه این مراسم با حضور محمدمهدی عسگرپور، مسعود ده‌نمکی و حجت‌الله ایوبی بر روی صحنه از خانواده زنده‌یاد جواد شریفی‌راد (مدیر جلوه‌های ویژه‌ی فیلم معراجی‌ها) تقدیر شد.

در این بخش، رییس سازمان سینمایی در میان تشویق حاضران که به احترام مرد جلوه‌های ویژه سینمای ایران به ایستاده‌ بودند، لوح یادبودی را به خانواده زنده‌یاد شریفی‌راد تقدیم کردند و مسعود ده‌نمکی هم یاد چهار سینماگر از دست رفته دیگر در حادثه پروژه «معراجی‌ها» را گرامی داشت.

براساس این گزارش، در بخش پایانی مراسم رضا یزدانی به اجرای سه قطعه موسیقی پرداخت و با اجرای مراسم آتش بازی در محوطه تالار وحدت آئین افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره‌بین‌المللی فیلم فجر به پایان رسید.

 

* حاشیه‌ها:

- همانطور که محمد حیدری کارگردان مراسم افتتاحیه از قبل وعده داده بود مراسم به هیچ عنوان طولانی و خسته کننده نبود.

- مجری برنامه (فرزاد حسنی) 30 دقیقه پس از اجرای رسمی برنامه بر روی صحنه حاضر شد که در نوع خود قابل توجه بود.

- میهمانان ویژه جشنواره برای حضور در سالن باید از فرش قرمز عبور می‌کردند که پس از حضور هر میهمان و یا مسول بر روی فرش قرمز نام آنها اعلام و بر روی مانیتورها درج می‌شد.

- برخلاف سال‌های گذشته خبری از دکورهای پرحجم و سنگین نبود و دکور امسال بسیار ساده و در عین حال خوب بود.

- هر سه فیلم ساخته برای بزرگداشت‌های جشنواره قابل قبول بودند که در این میان فیلم مهدی هاشمی ساخته شده توسط مجید توکلی به دلیل روحیه طنز مهدی هاشمی از همه جذاب‌تر بود.

- در هنگام تقدیر مهدی هاشمی توسط سه سیاهی لشگر سینما یکی از تماشاگران فریاد زد: «ای ول فیلمفارسی» که فرزاد حسنی در جواب به او گفت اتفاقا به قیافه‌ات می‌آید و سپس یاد مرحوم هوشنگ کاووسی مبدع واژه فیلمفارسی را گرامی داشت.

- در انتهای مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از پوستر این جشنواره توسط حرکات نمایشی رونمایی شد.

- بازار گرفتن عکس یادگاری و امضاء از بازیگران سینما قبل، در حین برگزاری و پس از پایان مراسم بسیار داغ بود.

- در پایان مراسم برنامه سینماهای مردمی، بولتن روز اول و کتابی بنام درخشش که به تلاش مینا اکبری برای هما روستا، مهدی هاشمی و جهانگیر میرشکاری تهیه شده بود در اختیار حاضران قرار گرفت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی سازمان سینمایی، حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،محمد مهدی عسگرپور، رضا میرکریمی،محمدحسین لطیفی، احمدرضا درویش،مسعود کیمیایی،پولاد کیمیایی،مجید مظفری، امین حیایی، رامبد جوان حسین پاکدل، عاطفه رضوی، میلاد کی مرام، امیر اثباتی، نازنین بیاتی، هومن سیدی، داود رشیدی، بابک حمیدیان، مهدی فخیم زاده، بهروز افخمی،مرجان شیرمحمدی، امیر اسفندیاری، علیرضا شجاع نوری، حسین معززی نیا، هانیه توسلی، پریوش نظریه، منوچهر مشیری،  مازیار میری، سیدجمال ساداتیان، سامان سالور، محمدعلی باشه آهنگر، علی علایی، هما روستا، مهدی هاشمی، گلاب آدینه،نورا هاشمی،سیاوش اسدی، پیمان معادی، حبیب رضایی، سعید سعدی، رضا ناجی،  رویا نونهالی، سیروس الوند، طهماسب صلح جو، محمدرضا شرف‌الدین، پیمان جعفری، منوچهر شاهسواری، جهانگیر کوثری، محمدحسین قاسمی، نرگس آبیار،حمیدرضا دیبایی، حسین یاری، حسین جعفریان، اسحاق خانزادی، نظام‌الدین کیایی، رویا تیموریان، فرهاد اصلانی، فریدون جیرانی، عبدالله اسکندری، پژمان بازغی، سیدمحمود رضوی، محمدرضا شفیعی، امیر سمواتی،سید جواد هاشمی، سعید سعدی، منوچهر محمدی، صابر ابر، حسن معجونی، علی اکبر ثقفی، علی معلم و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب