امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16196 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌‌اکبرزاده اعلام کرد؛

تقدیراز دانش‌آموزان ایرانی مدارس خارج از کشور/۲۵ هزار پایگاه تابستانی امسال فعالیت می‌کنند/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی در اردوهای دانش‌آموزی

خبرایران:مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین‌بار تعدادی از دانش‌آموزان ایرانی مدارس خارج از کشور نیز که در این پرسش مهر شرکت کرده‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند چرا که دانش‌آموزان ۱۱ کشور با ۲۰۰ اثر در این پرسش مهر شرکت کردند و در نهایت سه نفر از آنها مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
تقدیراز دانش‌آموزان ایرانی مدارس خارج از کشور/۲۵ هزار پایگاه تابستانی امسال فعالیت می‌کنند/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی در اردوهای دانش‌آموزی

به گزارش خبرایران، نشست خبری پیرامون فعالیت‌های تابستانی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سه شنبه ۲۲ تیر ماه ۹۵، با حضور مهدی علی‌‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و اصحاب رسانه، در محل ساختمان زنده ‌یاد علاقه‌ مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار و دراین نشست خبری «مهدی علی‌‌اکبرزاده» مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، در ابتدای این نشست خبری گفت: ایجاد پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان جزو برنامه‌های غیرمتمرکز است که از ستاد ساماندهی شده اما در اختیار استان‌هاست.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۵ هزار پایگاه تابستانی امسال فعالیت می‌کنند و یک ظرفیت ۷ میلیون نفررشته برای تابستان تدارک دیده شده و رشته‌های فعالیت‌های تابستانی شامل شامل رشته‌های فرهنگی، هنری،‌ اردویی، فعالیت‌های قرآنی و ورزشی است که در مجموع کل فعالیت‌ها توسط معاونت پرورشی و فرهنگی پشتیبانی می‌شود.

وی  یادآور شد: از هفته دوم تیر این فعالیت‌ها شروع شده و پایگاه‌های تابستانی تا نیمه دوم شهریور در خدمت دانش‌آموزان است و اولین برنامه متمرکز ملی اردوی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی بود که روز گذشته در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان افتتاح شد و نزدیک به ۵۰۰ دانش‌آموز از ۱۷ استان مناطق مرزی با فرهنگ‌ها، زبان،‌آداب و سنن و اقوام و مذاهب مختلف در آن حضور دارند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری این اردوها را تجمع دانش‌آموزی در عین یکپارچگی و هماهنگی برشمرد و گفت: در این اردوها، دانش‌آموزان فرصت دوست‌یابی را دارند و اکثر آنها از حاشیه کشور هستند که با وجود انواع مشکلات آسیب‌های اجتماعی با یکدیگر مواجه می‌شوند.

علی‌‌اکبرزاده، بیان داشت: امسال کارگاه‌های آموزشی نیز در این اردوها برگزار می‌شود که در آن آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های فردی و کرسی‌های آزاداندیشی و باورهای اعتقادی و دینی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: در این اردوی دانش‌آموزی برای آشنایی با قدرت و اقتدار صنعتی کشور، دانش‌آموزان از دو کارخانه فولاد مبارکه و کارخانه گیتی‌پسند که بزرگترین تولیدکننده نیوپایپ در کشور است بازدید می‌کنند ضمن اینکه بازدیدهای تفریحی نیز از مناطق دیدنی اصفهان در طول این سه روز برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، بیان داشت: اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی دختر از دوم مرداد با حضور دانش‌آموزان ۱۷ استان به مدت سه روز در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد ضمن اینکه در اردوی ملی دانش‌آموزان مرزی در استان اصفهان از مسئولان استانی استفاده می‌شود اما در  تهران قرار است مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی حضور پیدا کنند.

علی‌‌اکبرزاده، با اشاره به اردوهای جهادی دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز از استان‌های کشور با حضور معلمان خود در مناطق کم برخوردار حضور می‌یابند.

وی از آغاز اردوهای جهادی از ۲۵ تیر لغایت ۱۰ شهریور خبر داد و یادآور شد: در این اردوها مدارس مناطق کم برخوردار توسط دانش‌آموزان مرمت شده و هدف از این اردوها فعالیت خودجوش دانش‌آموزان است و باعث افزایش انگیزه دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: کنگره پرسش مهر شانزدهم نیز در ۲۹ تیر در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد که از مجموع بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار اثر دانش‌آموزان ارائه شده، با حضور مقامات بلندپایه کشور از ۲۱۳ نفر از دانش‌آموزان، معلمان،‌ دانشجومعلمان و اولیای برگزیده آنها تجلیل می‌شود.

علی‌‌اکبرزاده، ادامه داد: امسال برای اولین‌بار تعدادی از دانش‌آموزان ایرانی مدارس خارج از کشور نیز که در این پرسش مهر شرکت کرده‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند چرا که دانش‌آموزان ۱۱ کشور با ۲۰۰ اثر در این پرسش مهر شرکت کردند و در نهایت سه نفر از آنها مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اردوهای زیارت اولی مشهد مقدس دانش‌آموزان افزود: از ۱۴ مرداد همزمان با آغاز دهه کرامت به مدت ۱۰ روز دانش‌آموزان زیارت اولی مقطع اول متوسطه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، افزود: سال گذشته حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز در این اعزام‌ها شرکت کردند که امسال برنامه‌ریزی ما برای ۱۷ هزار دانش‌آموز است ضمن اینکه اگر بعد از پایان این ۱۰ روز نیز از اردوها استقبال شود، این برنامه ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم با مشارکت بخش‌های غیردولتی بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز به مشهد مقدس اعزام شوند.

علی‌اکبرزاده، با اشاره به دلایل اعزام دانش‌آموزان دختر به مشهد مقدس گفت: دانش‌آموزان دختر شرایط خاصی دارند چرا که دانش‌آموزان پسر می‌توانند شخصاً به مسافرت نیز بروند اما دختران به ویژه در مناطق کم برخوردار به تنهایی امکان حضور در این اماکن مقدس را ندارند اما این امادگی را داریم اگر گروه‌هایی از استان‌ها برای حضور دانش‌آموزان زیارت اولی پسر اعلام آمادگی کنند با آنها همکاری کنیم.

وی از برنامه اعزام دانش‌آموزان به حرم اهل بیت علیه السلام در شیراز ، مشهد و قم در قالب برنامه زیارت اولی‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در این خصوص تقسیم‌بندی گروه‌ها بین این اماکن انجام می‌شود.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور تصریح کرد: مرحله سوم این اردوها در تابستان انجام می‌شود که این مرحله آغاز شده و در حال حاضر بعضی استان‌ها اعزام دانش‌آموزان خود را شروع کرده‌اند و با استان‌های مرزی آذربایجان غربی، کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و با همکاری و هماهنگی سپاه و بسیج این اردوها برگزار می‌شود.

علی‌اکبرزاده افزود: در دو مرحله گذشته اردوی راهیان نور حدود ۶۵۰ هزار دانش‌آموز و معلم را اعزام کرده‌ایم و امیدواریم تا نیمه دوم شهریور ماه امسال این تعداد به بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز برسد و این اردوها مانند اردوهای زیارت اولی یک اردوی زیارتی است که زائران، مناطق عملیاتی را زیارت می‌کنند و اثرات معنوی زیادی را در طول مدت سه روزه اردوها برای دانش‌اموزان در پی دارد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان تصریح کرد: سی و چهارمین مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان در اردوگاه شهید رجایی نیشابور در قسمت پسران در ۲۱ مرداد با حضور هزار دانش‌آموز و افتتاحیه اردوی فرهنگی هنری دانش‌آموزان دختر نیز از ۲۶ لغایت ۲۹ مرداد با حضور هزار و صد دانش‌آموز دختر در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار خواهد شد.

علی‌اکبرزاده افزود: امسال اردوی فرهنگی هنری دانش‌آموزان به طور همزمان برگزار می‌‌شود ضمن اینکه در این مسابقات پدیده‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف حضور خواهند داشت و در این مسابقات در بخش ادبی، شعر، داستان و مطالعه و تحقیق مسابقات برگزار می‌شود و برای اولین بار در طول ۳۴ سال مسابقات فرهنگی و هنری، رشته «نقد ادبی» به مسابقات اضافه شده است. ضمن اینکه رشته «نقد هنری» نیز امسال تا مرحله استانی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: در بخش فرهنگی، مسابقات وبلاگ و رسانه‌های مجازی در بخش آوایی، تک‌نوازی و هم‌نوازی و در بخش نمایش فیلم‌های کوتاه و تئاتر عروسکی از جمله فعالیت‌های این مسابقات است که دانش‌آموزان در آن به رقابت می‌پردازند ضمن اینکه دوره آموزشی نیز در حین مسابقات برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

علی‌اکبرزاده، با بیان اینکه نمایشگاه تولیدات اعضای ۱۲۰۰ کانون تربیتی کشور که در دو سال گذشته نیز برگزار شده و امسال نیز برگزار خواهد شد، افزود: امسال ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید آثار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد ضمن اینکه این نمایشگاه دو سالانه از تاریخ ۹ تا ۱۴ شهریور با ۶۴ غرفه از استان‌های مختلف در کانون فرهنگی و تربیتی قدس تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه امسال همایش شوراهای برتر دانش‌آموزی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد، یادآور شد: در این همایش شوراهای توانمند دانش‌آموزی حضور پیدا خواهند کرد که افتتاحیه شورای برتر دانش‌آموزی پسران نیمه جنوبی کشور در ۲۰ شهریور با حضور ۲۵۰ دانش‌آموز در اردوگاه فاطمه‌الزهرا (س) زاهدان برگزار خواهد شد و افتتاحیه شوراهای دانش‌آموزی برتر پسران نیمه شمالی کشور نیز با حضور ۲۵۰ دانش‌آموز در اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه ۹۲ هزار شورای دانش‌آموزی در کشور داریم، تصریح کرد: ۶۴ گروه برتر شورای دانش‌آموزی در قالب دانش‌آموزان دختر و پسر در این همایش شرکت خواهند کرد.

بنابراین گزارش،سی وچهارمین مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان در اردوگاه شهید رجایی نیشابور در قسمت پسران در ۲۱ مرداد با حضور هزار دانش‌آموز و افتتاحیه اردوی فرهنگی هنری دانش‌آموزان دختر نیز از ۲۶ لغایت ۲۹ مرداد با حضور هزار و صد دانش‌آموز دختر در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب