امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16371 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کشف و توقیف محصولات غیر مجازی که توسط شبکه پستی ارسال می شد

خبرایران:طبق همکاری صورت گرفته بین واحد صیانت و بازرسی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و پلیس امنیت اخلاقی و نماینده اصل 25 در نظارت بر ارسال بسته های پستی، چندین هزار محصول غیر مجاز تبلیغ شده توسط شبکه های اجتماعی شناسایی شد.
کشف و توقیف محصولات غیر مجازی که توسط شبکه پستی ارسال می شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، طی عملیاتی که امروز توسط نیروهای واحد صیانت مرکز رسانه های دیجیتال صورت گرفت، چندین هزار محصول نرم افزاری،فیلم و سریال های غیرمجاز و کپی سریال های داخلی، اموزشی و... که در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تبلیغ و توسط شبکه پستی ارسال می شد، شناسایی شد، در این محصولات موارد زیادی از قاچاق بهداشتی، جنسی،دارو،اسباب بازی، موبایل،ژل و قرص و کمربندهای لاغری،مواد ارایشی و... وجود داشت که همگی جهت بررسی، تحویل مقامات قضایی شد.
مرندی؛ مسئول صیانت و بازرسی مرکز رسانه های دیجیتال گفت: در این بین چند درگاه پرداخت الکترونیک که امکان تبادل هزینه این محصولات را در شبکه های اجتماعی و سایت ها فراهم می کردند، توسط کارشناسان واحد صیانت شناسایی شد که مستندات آن در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت تا از هرگونه سو استفاده و کلاهبرداری و فروش محصولات غیرمجاز تا حد قابل توجهی جلوگیری بعمل اید.

وی گفت : گاهی مشاهده می شود محصولات جنسی غیرمجاز و ممنوعه توسط شبکه های اجتماعی و سایت ها، تبلیغ و بفروش میرسد درحالی که این محصولات به دست فرد متقاضی نمی رسد و از انجایی که محصول خرید شده نا متعارف بوده و با ابروی فرد در ارتباط است وی از هرگونه پیگیری و شکایت اجتناب می نمایند و این موضوع باعث سودجویی و کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای شده است.

مرندی افزود: کاربران تلفن های همراه و هوشمند از خرید هرگونه نرم افزار در قالب هک تلگرام و وای فای و ردیابی و دوربین مغناطیسی بدن نما و ... که به قیمت های نسبتا پایین حدود 9هزار تومان در کانال های شبکه اجتماعی و سایت ها تبلیغ می شوداجتناب کنند زیرا در بیشتر اوقات، این تبلیغات کلاهبرداری بوده و واقعیت ندارد، کاربران می توانند جهت دریافت هرگونه اپلیکیشن تلفن همراه و نرم افزار، به اپستورهای دارای مجوز از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مراجعه کنند و اپلیکیشن و نرم افزار دارای هلوگرام مورد تایید را دریافت نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب