امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17108 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در حاشیه افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت؛

بازدید معاون اول رییس جمهور از غرفه رایتل

خبرایران:جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در حاشیه افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات از غرفه رایتل بازدید کرد.
بازدید معاون اول رییس جمهور از غرفه رایتل

به گزارش  خبرایران  به نقل از روابط عمومی رایتل، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز از غرفه رایتل واقع در محوطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید کرد.

گفتنی است این بازدید در حاشیه افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاد و معاون اول رییس جمهور در جریان اقدامات صورت گرفته در راستای بهرهبرداری از شبکه توزیع محتوای رایتل در راستای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت.

وی در ادامه با خدمات متنوع محتوایی رایتل و همکاری این اپراتور با بزرگترین تولیدکنندگان محتوا در جهت ارایه محتوای تولیدی خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات آشنا شد.

گفتنی است مراسم افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

شبکه ملی اطلاعات با ذخیره‌سازی داده‌ها در داخل کشور و گردش آنها سبب افزایش کیفیت، بالا رفتن سرعت و کاهش قیمت تبادل داده می‌شود. با افتتاح این شبکه کاربران ایرانی برای مشاهدهی وب‌سایت‌های ایرانی، دریافت فایل (دانلود) از سرورهای داخل کشور و دسترسی به سازمان‌های خصوصی و دولتی داخلی نیاز به استفاده از پهنای باند بین‌الملل ندارند.

از سویی برای دریافت دادههای داخلی نیاز نیست داده از کشور خارج شده و دوباره به کشور بازگردد؛ بنابراین میزان تاخیر (latancy یا ping) کاهش مییابد و کیفیت و سرعت ارتباطات کاربر ایرانی در دریافت اطلاعات بیشتر میشود.

یکی دیگر از نکاتی که در شبکهی ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است، مراکز تبادل دادهی ترافیک داخلی (IXP) هستند. با استفاده از IXP ترافیک داخلی برای رسیدن به مقصد به نزدیک ترین IXP منتقل میشود و ترافیک داخلی در کوتاهترین مسیر ممکن در داخل کشور به سمت مقصد فرستاده میشود.

در حال حاضر مرکز تبادل ترافیک داخلی در شهرهای تهران، تبریز، شیراز و مشهد راه اندازی شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب