امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17641 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین حیدری درنشست خبری اعلام کرد؛

مرکز فن آفرینی نوتک دنبال تربیت بازاریابان ملی و بین المللی موفق است / 700 طرح و ایده از سراسر کشور دریافت کردیم/ جذب سرمایه گذار خارجی و دسترسی آنها به بازارهای بین المللی را تسهیل خواهیم کرد

خبرایران :مدیرمرکز فن آفرینی نوتک KNOWTECHگفت: تیم های حاضر در رویداد شناسایی طرح های نوآورانه مرکزفن آفرینی نوتک شرکت های دانش بنیان خود را در داخل ایران تاسیس می کنند.
مرکز فن آفرینی نوتک دنبال تربیت بازاریابان ملی و بین المللی موفق است / 700 طرح و ایده از سراسر کشور دریافت کردیم/ جذب سرمایه گذار خارجی و دسترسی آنها به بازارهای بین المللی را تسهیل خواهیم کرد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«مرکزفن آفرینی نوتکKNOWTECH(مرکز توانمندسازی وشتابدهی به کسب وکارهای نوپا)» درخصوص شناسایی طرح های نوآورانه صبح امروزسه شنبه 6 مهرماه 1395 با حضور«حسین حیدری»مدیرمرکز فن آفرینی نوتک ،«محمد دواتگر» رئیس هیات داوران جشنواره نوتک و اصحاب رسانه در دانشگاه شریف برگزار ودراین نشست خبری«حسین حیدری» مدیرمرکز فن آفرینی نوتک اظهار داشت: به دنبال فراخوان تابستان امسال، 700 طرح و ایده از سراسر کشور دریافت کردیم که گزینش تیم های برتر از میان آنها طی چندین مرحله داوری صورت گرفت.

مدیرمرکز فن آفرینی نوتک تصریح کرد: هیات داوران برنامه که از اعضای هیات علمی دانشگاه های مطرح کشورمانند صنعتی شریف و تهران تشکیل شده و تاکنون این هیات علمی دانشگاه ارزیابی 60 طرح نهایی را انجام داده است.

وی عنوان داشت: هیات داوران 30 طرح ازمیان این طرح ها انتخاب کرده اند و مرحله «پیش شتابدهی» و آموزش آنها در تهران و برلین به مدت 3  ماه برگزار خواهد شد.ضمن اینکه بعد از گذراندن مرحله پیش شتابدهی، 15 طرح موفق توسط هیات داوران انتخاب خواهندشد.

حیدری تاکید کرد: طرح های موفق به انتخاب هیات داوران وارد مرحله بازاریابی بین المللی می شوند و  این مرحله، 6 تا 9 ماه به زمان خواهد برد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح توانمندسازی فناوران کشورنیز درحدود 12 ماه زمان نیاز دارد و ما انتظار داریم که درپایان این برنامه ها  15 گروه محصولات فناورانه خود را بتوانند در ایران توسعه داده و بازاریابی ملی و بین المللی موفقی را درآینده داشته باشند.

مدیرمرکزفن آفرینی نوتک KNOWTECH در ادامه خاطرنشان کرد:هدف مان این است که 100  سرمایه گذار با ایده ها و طرح های توسعه یافته مرکزفن آفرینی نوتک آشنا شوند و 50 کارآفرین مستعد در کشور درآینده ای نزدیک تحویل کشورمان بدهیم.

حیدری درخصوص تفاهم نامه های همکاری مرکز فن آفرینی نوتک با سایر کشورها ابرازداشت: مرکز فن آفرینی نوتک شهرهایی چون: «برلین»آلمان، «استکهلم» سوئد و «رم»ایتالیا تفاهم نامه های همکاری به امضاءرسانده و به همین دلیل است که برلین به عنوان میزبان دوره های آموزشی طرح توانمندسازی فناوران ایرانی انتخاب شده است.

وی افزود:مطابق با رتبه بندی مراکز معتبر دنیا همچون «کامپس» COMPASS درخصوص استارتاپهای دنیا، اولین رده های استارتاپ عمدتا متعلق به شهرهای آمریکایی مانند «سیلیکون ولی»، «نیویورک»، «لس آنجلس» و «بوستون» است و ما با توجه به محدودیت های موجود، ترجیح دادیم این رویداد را در یکی از شهرهای اروپایی برگزار کنیم، ضمن اینکه درحال حاضربرلین درمیان شهرهای«استارتاپی دنیا»، بیشترین رشد را درارزش پایانی استارتاپها دارد و از مناسبات خوبی در زمینه زیربناهای اقتصادی و سهولت کسب و کار با ایران برخوردار است.

مدیرمرکزفن آفرینی نوتک KNOWTECH یادآورکرد: تیم های حاضر در این رویداد، شرکت های دانش بنیان خود را در داخل ایران تاسیس می کنند و ما فرآیند جذب سرمایه گذار خارجی و دسترسی آنها به بازارهای بین المللی را تسهیل خواهیم کرد.

 

دواتگر:حمایت از استارتاپها ازراهکارهای ایجاد اشتغال وتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است

محمد دواتگررئیس هیات داوران برنامه توانمندسازی فناوران نیزدراین نشست خبری طی سخنانی اظهارداشت: مرکزتحقیقات مجلس شورای اسلامی بیکاری 36 درصدی را برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در سال 1400 پیش بینی کرده است.

رئیس هیات داوران برنامه توانمندسازی فناوران افزود: حمایت از برگزاری استارتاپها و ایجاد شرکت های دانش بنیان،یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و به همین دلیل دراینجا مهمترین هدف ما تشکیل گروه های کاری و ایجاد شغل برای صاحبان ایده های خلاقانه و نوآورانه و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن است.

دواتگردرپایان این نشست خبری گفت: متقاضیان شرکت دراین طرح از رده دانش آموزی تا استاد تمام دانشگاه از تهران تا شهرهای دور ازمرکز را دربر می گیرد و حضور خانمها در آن قابل توجه است و ایده ها و طرحهای قوی درحوزه های مختلف مانند «بیوشیمی»، «فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «مهندسی پزشکی» و «آموزش» ارائه شده است.

 

بنابراین گزارش، مرکز فن آفرینی نوتک، مرکزی خصوصی است که با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، و کمک به رشد و ارتقا اکوسیستم کارآفرینی کشور شکل گرفته و اعضای آن را اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می دهند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب