امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17797 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت ماه محرم و صفر:

پرده‌های نمایشی مرکز تئاتر کانون عاشورایی است

خبرایران:اجرای «پرده‌های عاشورایی» با طراحی داوود بختیاری به مناسبت ماه محرم و صفر در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رفت.
پرده‌های نمایشی مرکز تئاتر کانون عاشورایی است

به گزارش خبرایران از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اجرای «پرده‌های عاشورایی» که تازه‌ترین تولید مرکز تئاتر کانون است با 10 موضوع مختلف از دوازدهم مهر آغاز شده و تا روز نوزدهم روایت‌های سینه‌به‌سینه‌ی گذشته در میان مردم و وقایع عاشورا را بیان می‌کنند.
براساس این خبر، این پرده‌ها در دهه‌ی نخست ماه محرم از ساعت 16 در محوطه‌ی باز مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان اجرا می‌شود.
در عین حال به مناسبت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک از روز پانزدهم تا نوزدهم مهر در محوطه‌ی اصلی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری پرده‌های عاشورایی اجرا خواهد داشت.
بر همین اساس روایت‌های «حجه‌الوداع» و «دو طفلان» شب اول و دوم روی صحنه رفت و از چهاردهم مهر(چهارشنبه شب) به ترتیب «شب مسلم»، «حضرت قاسم (ع)»، «شب حر»، «حضرت علی‌اکبر (ع)»، «حضرت علی‌اصغر(ع)»، «ابوالفضل‌العباس (ع)»، «امام حسین (ع)» و روایتی از «حضرت زینب (س)» روایت می‌شود.
«پرده‌های عاشورایی» طرحی از داوود بختیاری است که توسط محمد آزاد‌فر اجرا می‌شود.
مجری این طرح نیز سعید زین‌العابدینی است و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا کریمی صارمی به عهده دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های 09194346356 – 88980721-88966119 تماس بگیرند.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب