امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17801 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد؛

جشنواره سالمندان در مناطق 22گانه تهران برگزار می‌شود

خبرایران:محمد رضایی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: جشنواره سالمندان در مناطق 22گانه تهران با هدف ترویج فرهنگ ورزش و ارایه ورزش ارزان به سالمندان برگزار می‌شود.
جشنواره سالمندان در مناطق 22گانه تهران برگزار می‌شود

بسیاری از محققان معتقدند که ورزش کردن می تواند به حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های ناشی از کهولت سن کمک شایانی می کند و آنچه در ادامه می‌خوانید گفتگوی ما با رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره موضوع ورزش سالمندان در پایتخت به عنوان شهر دوستدار سالمند است.

محمد رضایی در آغاز سخنانش با بیان اینکه تکریم سالمندان وظیفه همه ما است که سال ها با تجربیات با تلاش پدران و مادران خود رشد کرده ایم، اظهار کرد: سازمان ورزش شهردرای تهران پیش از هر اقدامی، به توسعه زیرساخت های ورزشی به منظور سهل الوصول ورزش برای قشر سالمند پرداخته است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: در حال حاضر 220 ایستگاه فعالیت بدنی در سطح بوستان های شهر تهران دایر است که شهروندان با سنین مختلف تحت نظر مربیان مجرب در این اماکن ورزش می‌کنند.

به گفته وی تعدادی از این ایستگاه ها ویژه سالمندان است تا حرکات ورزشی متناسب با سن ایشان آموزش داده شود که حدود 15 میلیون نفر گردش سالانه استفاده از فضاهای ورزشی یاد شده است.

همچنین رضایی خاطر نشان کرد: ایجاد پیست تارتان در بوستان ها برای سهولت ورزش پیاده روی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای ورزش سالمندان است.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر تمام مجموعه های آبی تحت پوشش سازمان ورزش شهردرای تهران دو سانس رایگان ورزشی را به سالمندان اختصاص داده است؛ سالمندان می توانند با دریافت کارت های منزلت از خدمات ورزشی به صورت رایگان استفاده کنند.

رییس سازمان ورزش شهردرای تهران از راه اندازی سانس های نیم بها به صورت روزانه در اماکن ورزشی تحت پوشش سخن گفت و تصریح کرد: در این سانس ها بانوان و آقایان سالمند می توانند در کنار سایر اقشار ورزش کنند.

اجرای جشنواره های ویژه سالمندان از دیگر خدمات ارایه شده به سالمندان در پایتخت است.

محمد رضایی در این باره توضیح داد: جشنواره سالمندان در مناطق 22گانه تهران با هدف ترویج فرهنگ ورزش و ارایه ورزش ارزان به سالمندان برگزار می‌شود. در این جشنواره ده‌ها رشته ورزشی مناسب سن این قشر به همراه غرفه‌های سلامت و پزشکی دایر می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب