امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18250 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مديركل جديد دفتر حمل ونقل مسافرمعرفی شد

​خبرایران:در مراسمي با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و جمعي از مديران و كارشناسان حوزه معاونت ياد شده، مهندس حميدرضا شهركي ثانوي به عنوان مديركل جديد دفتر حمل ونقل مسافراين سازمان، معرفي شد.
مديركل جديد دفتر حمل ونقل مسافرمعرفی شد

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اسماعيل غلامي معاون حمل و نقل اين سازمان با اشاره به ضرورت تغييرات ايجاد شده در مديريت دفتر حمل و نقل مسافر، گفت:

جابجايي در مديريت سيستم‌هاي اداري يك امر طبيعي و بديهي است اما در حوزه حمل‌ونقل مسافر اين جابجايي در شرايطي صورت مي‌گيرد كه اقدامات و تحولات خوبي صورت گرفته كه اين تحولات نتيجه مديريت متعهدانه و سخت‌كوشانه دفتر يادشده و كارشناسان در سالهاي اخير بوده است به گونه‌اي كه برخي از اقدامات به عنوان سياست‌هاي محوري و كلان سازمان قلمداد مي‌شود.

وي افزود:تداوم و تكميل اين برنامه‌ها بدون ترديد نياز به انرژي جديد، نگرش جديد دارد كه باتوجه به تجربه اجرايي و عملياتي و نگرش تحول‌گرايانه مدير جديد در حوزه‌هاي مختلف استانها، اين انتظار وجود دارد كه در آينده نزديك با تعامل و همكاري با تمام بخش‌ها به ويژه تشكل‌هاي صنفي، فعالان پيشكسوت، شاهد دستاوردها و خدمات نوين و مورد انتظار خدمات گيرندگان در بخش حمل و نقل مسافر جاده‌اي كشور باشيم.

معاون حمل و نقل با تأكيد بر ضرورت بهره‌گيري از فرصت‌هاي موجود و خلق فرصت و ظرفيت‌هاي جديد در حوزه حمل و نقل  مسافرتصريح كرد:

پست‌هاي مديريتي يك فرصت خدمت است كه اين فرصت‌ها هميشه براي افراد ماندگار نبوده اما افراد در زمان تصدي اين پست‌ها مي‌توانند فرصت‌ها و خدماتي را توليد كنند كه اعتبار و جايگاه سازمان و خوشنامي خودشان را بيمه كنند، از اين رو بايد اذعان كرد كه مناصب اداري همچون مشعل در ميادين مهم ورزشي است كه ضرورت دارد ضمن فروزان ساختن آن در راستاي اهداف سازمان، دست به دست انتقال يابد واين  به معناي ناكارآمدي متوليان و متصديان پيشين نبوده بلكه فرصت جديدي است كه حلقه‌هاي گذشته و آينده مديران بتوانند باروحيه تازه و انگيزه مضاعف،اين رسالت خطير را به سرمنزل مقصود برسانند.

غلامي در ادامه سخنان خود بخش حمل و نقل مسافر را به لحاظ ضرورت تعامل با شهروندان و خدمات ‌گيرندگان، ركن اساسي حقوق  شهروندي در كانون توجه سياستگذاري سازمان دانست و اظهار داشت:

در راستاي حفظ كرامت حقوق شهروندان، ارتقاي شاخص‌هاي حمل و نقل مسافر والتزام به ارتقا و رعايت حقوق شهروندان، يكپارچه‌سازي سيستم‌هاي حمل و نقل درون شهري و برون شهري با تعامل دستگاه‌هاي ذي‌ربط و از همه مهمتر بازنگري در آيين‌نامه حمل و نقل مسافر با رويكرد ارتقاي كيفيت خدمات و برندسازي، از برجسته‌ترين برنامه‌ها و اقدامات موجود و آتي در حوزه حمل و نقل مسافر است كه ضرورت دارد با به كارگيري از نيروهاي خلاق توام با فناوري‌هاي نوين، به خدمات گيرندگان در اين بخش ارايه گردد.

براساس اين گزارش حميدرضا شهركي مديركل جديد دفتر حمل و نقل مسافر نيز ضمن تشكر از اعتماد سازمان در انتخاب وي براي انجام خدمت در مديريت بخش حمل و نقل مسافر،با برشمردن مؤلفه‌ها  ي حساس در اين بخش تصريح كرد:

اقدامات خوبي در سالهاي اخير براي تعالي خدمات در بخش حمل و نقل مسافر صورت گرفته است اما اين بخش به رقم حساسيت و اهميت آن، با چالش‌هايي از جمله كمبود انگيزه سرمايه‌گذاري مواجه بوده است كه بخشي از دلايل آن به قوانين و مقررات درون بخشي و سازماني مرتبط بوده و بخش ديگر متأثر از سياستهاي اقتصادي كلان كشور است .

شهركي افزود: آنچه در ارتباط با قوانين و مقررات تخصصي و سازماني مي‌باشد، با اقدامات مناسبي كه اخيراً در برنامه‌هاي سازمان، قرار گرفته از طريق بازنگري قوانين، مطلوبيت لازم براي جذب سرمايه‌ها توام با خدمات شايسته ايجاد شده است كه در آينده نزديك، آثار آن ملموس  خواهدبود.

وي بهره‌گيري بيشتراز خدمات الكترونيكي در بخش حمل و نقل مسافر به موازات تحولات ساير بخش‌ها و شتاب بخشيدن به اين خدمات متناسب با نياز روز خدمات‌گيرندگان اين بخش، تعامل و همكاري جدي و بيش از پيش با تمام صاحب‌نظران و افراد خلاق و تشكل‌هاي صنفي را از اولويت‌هاي برنامه خود در حوزه حمل و نقل برشمرد.

اين گزارش حاكي است: محسن حاجي اسماعيلي مديركل سابق دفتر حمل و نقل مسافر نيز با ارايه گزارشي از اقدامات زمان مديريت خود در اين دفتر اظهار داشت:

يكي از اقدامات برجسته كه به عنوان سياست‌ها و برنامه‌هاي مورد تأكيد مسئولان ارشد سازمان نيز مي‌باشد،‌ تغيير در ضوابط تأسيس شركت‌هاي حمل و نقل مسافر است كه برآيند نهايي آن به عنوان ارتقاي كيفيت خدمات يا برند‌سازي مطرح است و بدون شك پيگيري و تداوم اين مهم، مي‌تواند زمينه‌ساز تحول عميق و جدي هم براي فعالان و سرمايه‌گذاران و هم براي خدمات‌گيرندگان در بخش حمل و نقل مسافر جاده‌اي باشد.

وي از شفاف‌سازي روند و فرآيند نوسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي و بهره‌گيري از سيستم‌هاي مكانيزه مرتبط با اين امر براي تسريع و تسهيل در اجراي نوسازي ناوگان و مديريت بسيج 85 درصدظرفيت ناوگان مسافري كشور براي جابجايي زائران شركت‌كننده در مراسم اربعين سالار شهيدان حضرت سيد‌الشهدا (ع) در سال گذشته و برنامه‌ريزي براي اربعين سال‌جاري با همكاري مجموعه كارشناسان دفتر حمل و نقل مسافر و اصناف و تشكلها و دلسوزان و دلباختگان به سرور آزادگان جهان حسين بن علي (ع) در حوزه حمل و نقل مسافر رابخشي از اقدامات در سال‌هاي اخير ياد كرد.

يادآور مي‌شود در احكامي از سوي مهندس كشاورزيان معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كه حميدرضا شهركي ثانوي را به عنوان مديركل جديد دفتر حمل و نقل مسافر و محسن حاجي اسماعيلي  را به عنوان مشاور رياست سازمان منصوب كرده بود،اين احكام توسط معاون حمل و نقل اين سازمان، به افراد يادشده ابلاغ شد.

گفتني است حميدرضا شهركي ثانوي پيش از اين در پست مشاور رياست سازمان، مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استانهاي تهران، خراسان رضوي و خراسان‌شمالي فعاليت داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب