امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18737 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازنگری جدی در طرح راهنمای مسافرین در سالی که گذشت

خبرایران :کیفیت خدمت‌رسانی و همچنین تفکر ارتقاء خدمت‌رسانی در حمل و نقل هوایی یکی از مهم‌ترین مسایل موجود است و فرودگاه مهرآباد بعنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی حمل و نقل هوائی در این امر باید پیشرو باشد لذا ارزیابی و ارتقاء خدمات فرودگاهی ارائه شده از مهرآباد آغاز گردید .
بازنگری جدی در طرح راهنمای مسافرین در سالی که گذشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد : مقوله ارتقای کیفیت در خدمات فرودگاهی، بحث جدیدی در ارائه خدمات نیست بلکه دقت در رفع نیازهای مسافرانی است که تردد هوایی را انتخاب کرده و انتظار دریافت بهترین خدمات را  دارند. بحث بهره‌وری در ارتقای کیفیت، امروز بیش از هر چیزی مورد توجه است. به این معنا که باید برای بهبود کیفیت با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرودگاهی تلاش کرد.

رستمی مدیر کل فرودگاه مهرآباد گفت : اکنون که بیش از یکسال ازپیاده سازی طرح های ارتقاء خدمات فرودگاهی می گذرد باید به گذشته طرح ها نگاهی انداخت وبا بررسی از کمی ها وکاستی ها وحتی موفقیت های طرح مسیر بهتر اجرای طرح ها را بررسی نمود .

وی با بیان اینکه وزیر محترم راه و شهرسازی و مديرعامل محترم شرکت فرودگاه‌ها از سرعت ارتقای خدمات فرودگاهي در مهرآباد رضايت داشته‌اند و مهرآباد را الگویی برای فرودگاه‌هاي ديگر معرفی و آنان را براي تسريع در قرار گرفتن در مسیر اين تحول دعوت کرده‌اند. گفت : سال گذشته فرودگاه مهرآباد رتبه نخست ارائه خدمات فرودگاهی در ارزیابی عملکرد خدمات فرودگاهی را کسب کرده است .

یکی از طرح هایی که وزیر راه وشهرسازی وهمچنین مدیر عامل شرکت فرودگاهها وناوبری هوائی براجرای آن تاکید داشته اند وکمبود آن را نقصانی در ترمینالها معرفی نموده اند طرح راهنمای مسافر بوده است .

پاسخ به نیازهای مسافران  در فرودگاه یکی از ماندگارترین طرح‌های اجرائی در ارتقاء خدمات فرودگاهی بود که با نام راهنمای مسافر در هفته دولت سال گذشته اجرایی گردید .

رستمی بیان نمود که عمده عملکرد این راهنمایان مسافر در ترمینالها در راستای طرح تحول خدمات‌رسانی به مسافران، کاهش استرس‌‌زدایی، تکریم مسافران از جمله فعالیت های این کادر راهنمای مسافران است .

وی تاکید نمود اجرای این طرح در فرودگاه‌ها نقطه‌ی عطفی در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فرودگاهی بود.و پاسداشت و صیانت از حق مردم در ارائه خدمات راهنمای مسافر شیوه‌یی نوین در خدمت‌رسانی فرودگاهی معرفی شد ..

رستمی بیان نمود در انتخاب راهنمایان مسافر بر برخورداری از ظاهر مناسب و اخلاق پسندیده و آگاهی از خدمات فرودگاهی عوامل اجرایی راهنمای مسافر تاکید کرده و گفت: راهنمای مسافر برای جلب رضایت مسافران و کاهش استرس آنها می‌بایست همگام با مسافر باشند.وهمواره در سطح ترمینالها ومناطق سوال خیز جهت پاسخگویی به مسافران حاضر باشند زیرا ماهیت کار راهنمای مسافر پاسخگویی می باشد .

رستمی گفت همواره آموزش به عوامل اجرایی طرح راهنمای مسافران در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طی دو نوبت با محور آموزش‌ نحوه راهنمایی مسافران و خدمات فرودگاهی انجام می گردد .

این طرح با 12  نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد آغاز گردید واکنون به طور شبانه روز در ترمینالها خدمت رسانی می کنند .

رستمی ادامه داد: مجریان طرح اصول میهمان نوازی فرودگاهی ، دوره های مدیریت ترمینال و آشنایی به فضای ترمینالی و مهارت های زبانی و آموزشی را دیده اند.وباید متذکر شوم که ماهیت کار این راهنمایان حضور در ترمینالها وبین مسافران است وجایگاه آنها در ترمینالها برای معرفی آنها واعلام حضور این افراد در ترمینال است .

وی اشاره کرد: هدف از اجرای طرح راهنمای مسافر در فرودگاه جلب رضایت و شناسایی مشکلات مسافران در داخل ترمینال ها و  هدایت آ‌نان به منظور تسهیل در گردش کار مسافرین خواهد بود. ومعرفی این مشکلات به مدیران وپی گیری تا رفع نهایی آنها می باشد .

 وی اقداماتی که در  زمینه ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی انجام شده را برشمرد و گفت: غفلت از خواسته‌هاي مردم، خدمات‌رسانی به آن‌ها، رسالت پاس‌داشت حقوق شهروندي و تامين امكانات خدماتي در فرودگاه‌ها، در مسير تردد مسافران، در ترمينال‌ها مورد بازبيني قرار گرفت و امكانات خدماتي در محوطه فرودگاه‌ها تا مسير سوار شدن به هواپيما رصد شد و اين يعني پذيرش تعهد نسبت به عملكرد و رفع نارسائي‌ها براي خدمت‌رساني و انجام تعهدات كسب و كار در قبال مردم فهيم است.وما در سال گذشته تلاش نموده ایم تا این نارسائی ها را جبران نمائیم

وخوشبختانه اجرای طرح راهنمای مسافر یکی از طرح های موفق در ارتقاء خدمات فرودگاهی است که در تلاشیم برای اجرای بهتر وگستره بیشتر این واحد با کمک گرفتن از واحد نظارت بر خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاههای کشور پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب